آیا رنگ کردن موها بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

موضوع : پوست و زیباییسه‌شنبه 18 خرداد 1400

کم پشتی موهای سر یکی از عواملی است که می‌تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و با ریزش شدید موها اعتماد به نفس فرد نیز کاهش ‌یابد. همانطور که داشتن پوستی سالم، چشمانی خوش فرم، ابروهای پرپشت و … از ملاک‌های زیبایی چهره محسوب می‌شوند، داشتن موهای پرپشت و زیبا نیز می‌تواند چهره‌ی هر فرد را جذاب و زیبا کند به همین دلیل افراد سعی بیشتری در مراقبت از موهای خود دارند. اما در بعضی موارد در اثر عوامل مختلف ممکن است فرد دچار ریزش شدید در قسمت‌های مختلف سر شده و اقدام به کاشته مو کند. امروزه  رایج‌ترین و موثرترین روش برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی سر، کاشت مو است و خیلی از افراد اقدام به استفاده از این روش می‌کنند.

عمل کاشت مو دارای حساسیت‌های زیادی می‌باشد که برای دیدن نتیجه‌ی موفق آن باید برخی از نکات را قبل و بعد از کاشت مو رعایت کنیم. اما در این بین، افرادی نیز هستند که در لا به لای موهای خود موی سفید داشته و از ‏ قبل نیز عادت به رنگ کردن موهای خود داشته‌اند و بعد از کاشت نگران رنگ کردن موهای خود هستند. در اینجا می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا رنگ کردن موها بعد از کاشت مو قابل انجام است یا خیر؟

آیا رنگ کردن موها بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

رنگ کردن مو بعد از پیوند مو

رنگ کردن موها از جمله عادت‌های روزمره‌ی بسیاری از افراد بوده و البته در بین خانم‌ها رواج بیشتری دارد. افرادی که اقدام به کاشت مو می‌کنند با چالش رنگ کردن موهای خود روبرو بوده و نگران این موضوع هستند که شاید با رنگ کردن موهای خود در روند کاشت مو مشکلی رخ دهد. برای بررسی این موضوع، نکته‌ی حائز اهمیت این است که خصوصیات موهای کاشت شده مانند سایر موها بوده و می توانید با آن‌ها مثل موهای طبیعی خودتان رفتار کنید.

شما می‌توانید بعد از کاشت مو نیز به رنگ کردن موهای خود ادامه داده و حتی می‌توانید آن‌ها را سشوار کشیده و فر کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که رنگ کردن موها باید بعد از این که عمل کاشت مو انجام شد و پروسه‌ی زمانی رشد موها نیز سپری شد، انجام شود. چرا که اگر در همان اوایل کاشت مو اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید ممکن است در روند رشد موها تداخل ایجاد کرده و باعث نتیجه‌‌ی ناموفق کاشت مو شوید.

چه مدت بعد از پیوند مو می‌توان آن‌ها را رنگ کرد؟

همانطور که گفتیم رنگ کردن موها بعد از کاشت مو هیچ گونه نگرانی نداشته و می‌توانید با خیال آسوده این کار را انجام دهید. اما باید به این نکته توجه کنید که باید پروسه‌ی کاشت و رشد موها که معمولاً سه الی چهار ماه طول می‌کشد سپری شده و بعد از آن موهای خود را رنگ کنید. رنگ‌های شیمیایی که برای موها استفاده می‌شوند دارای موادی شیمیایی هستند که ممکن است به موهای کاشت شده و فولیکول‌های آن‌ها آسیب برسانند و رشد آن را مختل کنند. بعد از کاشت مو پوست سر شما حساس و ضعیف می‌شود و اگر از مواد شیمیایی استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد آلرژی در پوست سر خود شوید.

پس اگر می‌خواهید کاشت موی موفقی داشته باشید و رشد موهایتان سریع اتفاق بیفتد توصیه می‌کنیم چندین ماه بعد از کاشت مو که موها تا حدودی رشد کرده و پوست سر شما نیز بهبود یافته است، موهایتان را رنگ کنید و از رنگ زیبا و پرپشتی آن‌ها لذت ببرید.

رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

در بعضی از افراد که در لابه لای موهایشان موهای سفیدی دیده می‌شود، کاشت و برداشت مو از قسمت‌های سفید رنگ کمی سخت خواهد شد چرا که موهای سفید کمتر به چشم آمده و دید پزشکان را مختل می‌کنند. به توصیه‌ی اغلب پزشکان افراد می‌‌توانند موهای خود را قبل از اقدام به کاشت مو رنگ کنند. پس وقتی قبل از کاشت مو، موهای خود را رنگ کرده و سفیدی آن‌ها را از بین ببرید، پزشک می‌تواند از قسمت موهای سفید نیز به عنوان بانک مو استفاده کرده و به قسمت‌های دیگر پیوند دهد. این کار علاوه بر اینکه هیچ ضرر و تاثیر منفی در کاشت مو ندارد بلکه می‌تواند تاثیری مثبت در کاشت مو داشته و به انجام این فرآیند توسط پزشک کمک زیادی کند. بنابراین توصیه‌ی ما به افرادی که دارای موهای سفید رنگ هستند این است که تقریباً یک هفته قبل از انجام این عمل موهای خود را رنگ کنند.

آیا رنگ کردن موها بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

آیا می‌توان موهای کاشته شده را در خانه رنگ کرد؟

در انجام عمل کاشت مو پزشک از بانک مو استفاده کرده و فولیکول‌های قسمتی از سر را به قسمت‌های دیگر سر که کم پشتتر هستند انتقال می‌دهد در انجام این عمل پوست سر حساس و نازک شده و باید بعد از پیوند مو تا مدتی در هنگام شستشوی موها از مواد شیمیایی قوی استفاده نکرد و پوست سر خود را به آرامی شست. رنگ‌های مو که دارای مواد شیمیایی هستند بعد از کاشت مو برای پوست ضرر داشته و ممکن است آن را دچار حساسیت کنند. به همین دلیل اگر قصد رنگ کردن موهای خود بعد از پیوند مو را دارید سعی کنید که این کار را در خانه انجام ندهید چرا که با رنگ‌های شیمیایی مو آشنایی کافی نداشته و نمی‌دانید که تا چه حد می‌توانند به پوست سر شما آسیب برسانند. پس بهتر است که برای رنگ کردن موهای خود به مراکز زیبایی و سالن‌های آرایشی مراجعه کنید تا نتیجه‌ی بهتری گرفته و از موهای کاشت شده و پوست سر خود محافظت کنید.

بعد از کاشت مو، موهای خود را در چه بازه‌هایی رنگ کنیم؟

همان طور که گفتیم در حالت کلی رنگ‌های شیمیایی برای موها ضرر داشته و موجب آسیب به آن‌ها می‌شود. با توجه به اینکه موهای کاشت شده از نواحی دیگر پوست سر گرفته شده و نسبت به موهای قبلی قوی‌تر بوده و حتی سرعت رشد آن‌ها نیز زیاد است، شما بعد از کاشت مو می‌توانید موهای خود را در بازه‌های زمانی کوتاه مدت نیز رنگ کنید چراکه آسیبی که رنگ‌های شیمیایی بر موهای کاشت شده شما وارد می‌کنند خیلی کمتر از آسیب موهای قبلی شما می‌باشد و شما می‌توانید موهای خود را در بازه‌های زمانی سه الی چهار هفته یک بار رنگ کنید.

عوارض رنگ کردن موهای کاشته شده

رنگ کردن موهای کاشت شده در صورتی که در بازه‌ی زمانی گفته شده و توسط افراد متخصص انجام شود هیچ گونه عوارض جانبی در پی نخواهد داشت. ولی اگر افراد به نکات گفته شده توجه‌ نکنند و رنگ مو را انجام دهند ممکن است در روند رشد موها تاثیر منفی گذاشته و نتیجه‌ی ناموفقی حاصل شود.

 

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید