نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان

موضوع : پوست و زیباییسه‌شنبه 04 خرداد 1400

همه‌ی ما می‌دانیم که برای داشتن پوستی سالم و جوان داشتن مراقبت‌های روزانه جز ملزومات به شمار می‌آید و به همین دلیل افراد همیشه دنبال مراقبت‌های روزانه از پوست خود هستند. نکته‌ی حائز اهمیت این است که نمی‌توان این روتین را همیشگی انتخاب کرد و آن را در تمامی فصول روی پوست خود پیاده کرد بلکه باید با توجه به آب و هوا و فصول مختلف آن را تغییر داد چرا که پوست می‌تواند در موقعیت‌ها و زمان‌های مختلف تغییراتی متفاوتی داشته باشد.

هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان مراقبت از پوست به دغدغه‌ی بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها تبدیل می‌شود و خیلی از افراد در این فصل دچار مشکلات مختلف پوستی می‌شوند ولی با بالا بردن اطلاعات خود و رعایت نکات مهم در زمینه‌ی مراقبت از پوست در تابستان، می‌توانید در این فصل نیز پوستی سالم و جوان داشته باشید.

مراقبت از پوست در فصل تابستان

گرمای شدید در تابستان می‌تواند برای پوست ناخوشایند بوده و سبب ایجاد و افزایش مشکلات پوستی شود. مراقبت کردن از پوست در تابستان جزوه حساس‌ترین و مهم‌ترین مراقبت‌ها در بین تمامی فصول می‌باشد چراکه در این فصل نور خورشید مستقیماً روی پوست تابیده و تاثیرات منفی روی پوست می‌گذارد. در این فصل با افزایش حرارت و رطوبت، پوست چربی و عرق زیادی تولید می‌کند و باعث پیری زودرس، جوش و آکنه، چین وچروک، خشکی و حتی سرطان پوست می‌شود. اولین و مهم‌ترین گام برای مراقبت از پوست، شناخت نوع پوست می‌باشد که با دانستن این موضوع می‌توانید تمامی مراقبت‌ها از پوست خود را بر اساس آن تنظیم کرده و در آخر نیز پوستی سالم و جوان داشته باشید.

تاثیر نور خورشید روی پوست در تابستان

نور خورشید در فصل تابستان به طور مستقیم روی پوست تابیده و شدت گرمای زیادی نسبت به سایر فصل‌ها دارد. همانطور که می‌دانید نور خورشید دارای اشعه‌هایی از جمله اشعه‌ی فرابنفش، اشعه‌ی ایکس و … می‌باشد که برای پوست ضررهای زیادی داشته و نباید بطور مستقیم به پوست برخورد کنند. با تابیدن طولانی مدت این اشعه‌ها روی پوست می‌توانند باعث بیماری و مشکلات پوستی جبران ناپذیری شوند. پس برای مقابله با این مشکل بهترین راه رعایت برخی نکات مهم در این زمینه است.

نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان

 

نکات مهم برای داشتن پوستی سالم در تابستان

همانطور که گفتیم در فصل تابستان پوست دچار مشکلاتی می‌شود که فقط با رعایت برخی نکات ساده ولی با اهمیت، می‌توانید از این مشکلات پیشگیری کرده و آن‌ها را به حداقل برسانید. در اینجا به بررسی برخی از مهم‌ترین نکات در رابطه با مراقبت از پوست در فصل تابستان می‌پردازیم.

استفاده از ضد آفتاب

نور خورشید دارای اشعه‌های مضر مانند اشعه‌ی فرابنفش، اشعه‌ی ایکس و … می‌باشد که قرار گرفتن در معرض این اشعه‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست برساند. از طرفی پوست صورت خیلی نازکتر از پوست قسمت‌های دیگر بدن است پس برای مراقبت از آن بهترین راه حل استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست می‌باشد. در انتخاب و خرید ضد آفتاب باید توجه داشته باشید که مناسب با نوع پوست شما بوده و حداقل SPF آن ۳۰ باشد. استفاده از ضد آفتاب نیز شرایط خاص خود را دارد و باید در طول روز آن را تمدید کنید تا متوجه تاثیرات مثبت آن شوید و پوست سالم و شادابی داشته باشید.

مراقبت از پوست در تابستان

پوشیدن لباس مناسب

در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید پوشیدن لباس‌های نازک و نخی توصیه شده و لباس‌هایی که از جنس کتان غیر رنگی، پلی استرهای بسیار براق و ابریشم نرم و نازک درست شده‌اند پرتوهای uv را جذب و یا بازتاب کرده و مانع از رسیدن اشعه‌های مضر به پوست بدن می‌شوند. در این فصل لباس‌های نازک و رنگ روشن برای جلوگیری از تعریق زیاد و تبادل هوای بدن، طرفداران زیادی دارد.

استفاده از عینک و کلاه

با شروع فصل تابستان استفاده از عینک و کلاه رواج بیشتری پیدا کرده و مردم در زندگی روزمره‌ی خود از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. عینک‌های آفتابی از تابش اشعه‌‌های مضر خورشید جلوگیری کرده و مانع از ورود آن‌ها به چشم می‌شوند. همچنین استفاده از عینک‌هایی که محدوده‌ی چشم را نیز احاطه می‌کنند مفید بوده و مانع از چین و چروک و گودی زیر چشم می‌شوند. کلاه‌های لبه‌دار و پهن می‌توانند روی قسمتی از صورت سایه انداخته و مانع از تابش مستقیم نور خورشید به صورت شوند. پس استفاده از عینک و کلاه در این فصل برای جلوگیری از مشکلات پوستی بسیار توصیه می‌شود.

مراقبت از پوست در تابستان

داشتن تغذیه‌ی سالم

نوشیدن آب زیاد در تابستان که هوا گرم است بسیار توصیه می‌شود و بدن از این طریق آب از دست رفته‌ی خود را جبران می‌کند. در این فصل بدن با تعریق زیادی که دارد باعث کم آبی شده و به مرور زمان سبب خشکی پوست صورت می‌شود. برای مقابله با این مشکل در تابستان نوشیدن مایعات، خوردن غذاهای آبکی، سبزیجات و میوه‌ها توصیه شده و کمک زیادی به جبران آب از دست رفته‌ی بدن می‌کند. خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی در این فصل باعث بیماری و گرمازدگی می‌شود پس حتی المکان سعی کنید برای داشتن پوست سالم در این مدت کمتر از این نوع غذاها استفاده کنید.

داشتن آرایش کم

استفاده از مواد آرایشی در طولانی مدت باعث بروز مشکلات پوستی شده و اثرات مخرب جبران ناپذیری می‌تواند داشته باشد. در فصل تابستان که هوا گرم بوده و تعریق بدن نیز زیاد است منافذ پوست باز شده و رطوبت را از این طریق حفظ می‌کنند از طرفی وقتی در هوای گرم آرایش روی پوست شما بماند ممکن است جذب پوست شده و جوش‌های سر سیاه و لک روی پوست شما ایجاد کند.

مراقبت‌های پوستی

برای داشتن پوست سالم و شاداب مراقبت از پوست لازم و ضروری است. استفاده از شوینده‌ی مخصوص، اسکراب و مرطوب کننده‌ی متناسب با پوست از جمله اقداماتی می‌باشد که باید برای داشتن پوستی سالم انجام دهید. در طول تابستان که پوست چربی زیادی تولید می‌کند سلول‌های مرده‌ی پوست نیز زیاد می‌شوند. برای پیشگیری از این مشکل حداقل هفته‌ای یکبار پوست خود را با اسکراب ماساژ داده و به خوبی با شوینده‌ی مخصوص بشویید. بعد از شستشوی صورت حتماً از یک مرطوب کننده یا آبرسان متناسب با پوست خود استفاده کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید