نحوه تزریق فیلر بینی و اصلاح فرم بینی

موضوع : پوست و زیباییسه‌شنبه 17 اسفند 1400

انحرافی و یا خوش فرم نبودن بینی یکی از عمده مشکلات زیبایی است که اغلب افراد با آن مواجه هستند. کسانی که بینی استخوانی و یا گوشتی بزرگی دارند، کاندیدای مناسبی برای عمل زیبایی بینی می‌باشند. در این بین کسانی نیز هستند که تنها مشکلات جزئی و کوچکی بر روی بینی خود داشته و هیچ نیازی به استفاده از عمل جراحی بینی ندارند. یکی از روش‌های موثر برای اصلاح فرم بینی، استفاده از تزریق فیلر می‌باشد.

امروزه پزشکان متخصص با استفاده از تزریق فیلر که روشی غیر تهاجمی است، سعی در زیبا و خوش فرم کردن بینی دارند. توجه کنید که اگر این اقدام توسط یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه انجام نشود، ممکن است آسیب‌های بسیاری به بینی فرد وارد کند پس حتماً برای تزریق فیلر بینی به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

تزریق فیلر بینی چگونه انجام می شود؟

تزریق فیلر برای اصلاح فرم بینی یک درمان زیبایی غیر تهاجمی محسوب می‌شود که توسط پزشکان متخصص انجام می‌گیرد. همانطور که می‌دانید فیلر از موادی سازگار با بدن انسان، همانند اسید هیالورونیک ساخته شده است که هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد. گاهاً ممکن است مشکل بینی برخی از افراد به قدری جدی و حاد نباشد که فرد بخواهد از عمل جراحی برای آن استفاده کند. علاوه بر آن به دلیل قیمت بالای جراحی زیبایی آن، امروزه افراد استفاده از این روش را ترجیح می‌دهند.

در این روش پزشک متخصص این ماده را به نواحی از بینی که دارای نامنظمی و فرورفتگی می‌باشد، تزریق می‌کند. با این اقدام نواحی فرو رفته پر شده و بینی فرم زیبایی را به خود می‌گیرد. این روش در کمترین زمان ممکن و در حدود نیم الی یک ساعت به طول می انجامد. البته باید توجه کنید که استفاده از فیلر برای اصلاح فرم روشی ماندگار نبوده و باید پس از مدتی نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

فیلر بینی

تزریق فیلر کدام مشکلات بینی را رفع می کند؟

بینی از جمله اعضای مهم و تاثیر گذار در زیبایی صورت می‌باشد که با وجود یک مشکل بر روی آن و یا یک انحرافی جزئی، می‌تواند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل نیز افراد به دنبال روش‌های مختلف برای انجام اقدامات زیبایی بر روی بینی خود هستند. تزریق فیلر نیز یکی از این روش‌های بسیار کاربردی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود بر روی آن را درمان کند. برخی از مشکلاتی که می‌توان با استفاده از این روش آن‌ها را درمان کرد عبارتند از:

  • فرورفتگی در قسمت بالای بینی
  •  برآمدگی بر روی بینی
  •  نوک افتاده بینی
  • فرورفتگی و برآمدگی بر روی پره‌های بینی
  •  نامتقارن بودن بینی
  •  و …

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

همانطور که می‌دانید تمامی اقدامات زیبایی که به وسیله تزریق مواد مختلف از جمله فیلم انجام می‌شوند، دائمی نبوده و مدت زمان ماندگاری آن‌ها کمتر از یک سال می‌باشد. تزریق فیلر برای اصلاح فرم بینی نیز اقدامی دائمی نبوده و تقریباً ۶ الی ۱۸ ماه ماندگاری آن به طول می‌انجامد به همین دلیل نیز افراد باید پس از گذشت چند ماه نسبت به تکرار مجدد آن به پزشک متخصص خود مراجعه کنند.

مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی

برای اینکه پس از انجام این روش نتایج آن مدت زمان طولانی ماندگار باشند و یا اینکه پس از تزریق دچار مشکلات جدی نشوید، باید مراقبت‌های پس از تزریق فیلر را جدی گرفته و رعایت کنید. برخی از مراقبت‌های پس از انجام این روش عبارتند از:

  • خودداری از وارد شدن ضربه به محل تزریق
  •  عدم استفاده از کرم‌های لایه بردار و مواد اپیلاسیون
  •  عدم احساس استفاده از کرم‌های موضعی همانند رتینول و گلیکولیک اسید
  •  خوابیدن به صورت صاف و به ‌مدت ۲ الی ۴ شب

تزریق فیلر به بینی

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق فیلر بینی هستند؟

تزریق فیلر بینی نیز همانند سایر روش‌های زیبایی، ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد به همین دلیل نیز تمامی افراد کاندیدای مناسبی برای انجام فیلر بینی نیستند. برای اینکه که بتوانید تشخیص دهید که آیا می‌توانید از فیلر بینی برای رفع اصلاح فرم بینی خود استفاده کنید یا نه، در ادامه به بررسی برخی مشکلاتی می‌پردازیم که در صورت داشتن آن‌ها باید از انجام این روش اجتناب کنید.

  • افرادی که به محصولات هیالورونیک اسید حساسیت دارند
  •  کسانی که در دوران بارداری و یا شیر دهی هستند
  •  افرادی که سابقه سینوزیت و یا عفونت دارند
  • کسانی که به لیدوکایین حساسیت دارند
  • کسانی که دارای مشکلات بسیار جزئی بر روی بینی خود هستند
  • و …

تزریق فیلر بینی برای بینی های استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

شاید تا به حال شنیده اید که می‌گویند عمل جراحی زیبایی بینی بر روی بینی‌های استخوانی نتایج بهتری نسبت به بینی‌های گوشتی دارد؟ با اینکه این باوری بسیار غلط در مورد عمل زیبایی بینی است اما ممکن است در مورد تزریق فیلر بینی نیز سوالات این‌چنینی فکر افراد را درگیر کند. به طور قطعی نمی‌توان گفت که این اقدام برای اصلاح فرم بینی بر روی بینی‌های استخوانی بهتر از گوشتی است و یا برعکس. چرا که هر کدام دارای مشکلات مختلفی بوده و پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار این روش را انجام می‌دهد.

بهترین سن برای انجام فیلر بینی چه زمانی است؟

برای تزریق فیلر بینی سن مشخصی از طرف متخصصان در این زمینه مطرح نشده است اما همواره توصیه می‌شود که بهتر است تمامی افراد از سن ۱۸ سالگی به بعد، نسبت به انجام درمان‌های زیبایی اقدام کنند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید