بهترین روش ها و راهکارهای از بین بردن جای جوش

موضوع : پوست و زیبایییکشنبه 29 خرداد 1401

از بین بردن جای جوش و درمان آن امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم کسانی که به زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهند، تبدیل شده است. قاعدتا هیچکس دوست ندارد بر روی صورتش جای جوش داشته باشد. تجربه ثابت کرده است که خود جوش با گذشت زمان از بین می‌رود، اما از بین بردن جای جوش کمی مشکل است. معمولا جای جوش با گذشت 1 الی 2 ماه از بین خواهد رفت اما در مواردی بر اثر عواملی خاص، ممکن است جای جوش روی پوست ماندگار شود. اما نگران نباشید! چرا که از بین بردن جوش و رفع جای جای جوش غیر ممکن نیست.

جای جوش چیست؟

جای جوش در واقع اثری است که پس از جوش یا آکنه بر پوست باقی می‌ماند. هنگامیکه فولیکول مو یا منافذ پوست با چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده و یا آلودگی های خارجی پر شوند، باعث به وجود آمدن جوش و یا آکنه خواهند شد. جوش‌ها یکدستی بافت پوست را به هم زده و حالتی زخم مانند روی پوست به جا می‌گذارند. اگر زخم به درستی درمان نشود، ممکن است باکتری‌های آن به طور کامل از بین نروند و باعث پدیدآمدن دوباره جوش شوند.

انواع روش های از بین بردن جای جوش

روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. از جمله:

  • لایه برداری مرتب پوست
  • آبرسانی پوست
  • شستشوی روزانه پوست
  • داشتن روتین پوستی
  • تغذیه سالم
  • استفاده از محصولات پوستی معتبر
  • احتیاط در استفاده از محصولات پوستی چرا که ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند

از بین بردن جای جوش با روش‌های خانگی

از بین بردن جای جوش با روش‌های خانگی

شما می‌توانید با استفاده از روغن تراپی جای جوش را از بین ببرید. روغن تراپی هیچ آسیبی به سلامت پوست شما نخواهد زد. در ادامه میخواهیم 3 روغن گیاهی که بیشترین تاثیر را در برطرف کردن جای جوش را دارند، معرفی کنیم:

روغن درخت چای

روغن درخت چای از درختی با همین نام در استرالیا استخراج می‌شود. این روغن دارای خواص آنتی باکتریایی و ضد عفونی کننده می‌باشد. این قابلیت باعث می‌شود روغن درخت چای در درمان عفونت‌های پوستی کاربرد داشته باشد. استفاده منظم از این روغن علاوه بر از بهبود جای جوش، باعث شفاف شدن و جلوگیری از ایجاد جوش نیز می‌شود. روغن درخت چای در اصل یک پاک‌کننده طبیعی است و هیچ عارضه‌ای از خود بر روی پوست به جا نمی‌گذارد.

روغن هسته انار

هسته روغن انار سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C می‌باشد. این روغن به عنوان یک ضدالتهاب عمل کرده و التهاب سلول‌های پوستی را کاهش می‌دهند. استفاده مداوم از روغن هسته انار باعث می‌شود پوستی صاف، شفاف و روشن داشته باشید. ضمنا روغن هسته انار برای کسانی که پوستی مستعد جوش و آکنه دارند، مفید بوده و باکتری‌های عامل جوش و آکنه را از روی پوست پاک می‌کند و باعث کلاژن سازی در پوست می‌شود.

روغن نارگیل

اگر به دنبال مرطوب کننده طبیعی پوست هستید، روغن نارگیل برای شما مناسب خواهد بود. علاوه بر این، این روغن کمک شایانی به کاهش لکه‌های تیره پوستی می‌کند. روغن نارگیل برای از بین بردن جوش و جای جوش نیز مفید می‌باشد.

  • قابل ذکر است برای اینکه از روغن تراپی بیشترین منفعت را ببرید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:
  • توجه داشته باشید که با مداومت می‌توانید نتیجه دلخواه را از روش‌های خانگی کسب کنید.
  • بدن هر فردی واکنش‌های متفاوتی به روغن‌های طبیعی نشان می‌دهد، بنابراین بهتر است تا حصول نتیجه صبور باشید.
  • با اینکه این روغن‌ها برای پوست ضرری ندارد، بهتر است قبل از استفاده از آن، با یک متخصص مشورت کنید.
  • برای اینکه بدانید حساسیتی به این روغن‌ها ندارید، بهتر است مقداری از آن را روی پوست خود تست کنید. در صورتیکه قرمزی، التهاب، خارش و سوزش مشاهده نشد، می‌توانید برای سایر نقاط بدن خود نیز از آن استفاده کنید.

از بین بردن جای جوش در کلینیک های پوست و مو

همانطور که گفته شد، با استفاده از روش‌های خانگی، نمی‌توان در کوتاه مدت جای جوش‌ها را از بین برد. بنابراین راه‌های سریع و دائمی نیز برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که تنها در کلینیک ها و توسط متخصصین پوست قابل انجام می‌باشد و شما نمی‌توانید آنها را در خانه انجام دهید.

لیزر برای از بین بردن جای جوش

یکی از روشهایی که برای بهبود جای جوش در کلینیک‌ها استفاده می‌شود، لیزر است. اشعه لیزر نقاط تیره به جا مانده از جای جوش و آکنه را از بین می‌برد. مدت زمان انجام این عمل 10 تا 15 دقیقه طول میکشد و نیاز به جراحی ندارد. نتیجه لیزر را می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن مشاهده کنید.

میکرودرم (لایه‌برداری پوست)

اگر جای جوش‌های شما عمیق نباشد، می‌توانید با روش میکرودرم آنها را از بین ببرید. این عمل با تراشیدن لایه شاخی پوست، لکه‌های جوش را از بین می‌برد و یک روش غیر تهاجمی برای درمان جای جوش می‌باشد. هزینه میکرودرم نسبت به لیزر پایین‌تر است.

از بین بردن جای جوش در کلینیک های پوست و مو

ماسک‌های لایه بردار

ماسک‌های لایه بردار شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شود. همچنین این ماسک ها علاوه بر بهبود جای جوش، به شما کمک می‌کند تا از نشانه‌های پیری به سرعت خلاص شوید. متخصص پوست با استفاده از مواد شیمیایی، پوست شما را لایه برداری خواهد کرد. طی این روش تیرگی‌ها و لکه‌های حاصل از جوش جدا شده و باعث می‌شود شما پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، از بین بردن جای جوش کار دشواری است. اما پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد جای جوش نکاتی را باید رعایت کنید:

  • سعی کنید جوش را نکنید. این کار باعث خونریزی و اختلال در ترمیم آن می‌شود.
  • اگر جوش احساس خارش، درد و… داشت آن را فشار ندهید و دستکاری نکنید.
  • سعی کنید آب و مایعات زیادی بنوشید. همچنین مصرف میوه نیز می‌تواند باعث زودتر ترمیم شدن پوست شود.
  • از خراشیدن جوش های پوستی (هر چند کوچک) خودداری کنید.

شما می‌توانید در کلینیک های زیبایی و پوست نیز برای رفع جای جوش، اقدامات لازم را انجام دهید. در کلینیک زیبایی ایرانمهر تبریز با لیزر درمانی میکرودرم و فیشیال، پوستی صاف، زیبا و شفاف داشته باشید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید