میکرودرم ابریژن روشی برای جوانسازی پوست

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 10 فروردین 1401

جوانسازی و شادابی پوست یکی از اولویت‌های افراد برای داشتن ظاهری زیبا می‌باشد. میکرودرم ابریژن یکی از رو‌ش‌های بسیار موثر برای جوانسازی پوست صورت و گردن است که امروزه محبوبیت خاصی در بین مردم دارد. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که پوست جوان و سالم به چه پوستی گفته می‌شود؟ به هر گونه پوست روشن و تیره‌ای که صاف، مرطوب، بدون جو‌ش‌های بزرگ، بدون فرورفتگی، بدون چروک و افتادگی و … باشد، پوست جوان و شاداب گفته می‌شود میکرودرم ابریژن نیز با استفاده از روش‌های خاصی به درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با این روش زیبایی با ما همراه باشید.

میکرودرم آبریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن روشی نوین و جدید برای جوانسازی و زیبایی پوست می‌باشد که با استفاده از دستگاهی مخصوص از روش لایه برداری، به داشتن پوستی سالم، جوان و شفاف کمک می‌کند. این روش زیبایی میکرودرم ابریژن برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ مورد تایید سازمان FDA قرار گرفت و تاکنون جز محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در بین مردم جهان می‌باشد.

پیری پوست از جمله مشکلاتی است که اغلب افراد با افزایش سن با آن درگیر می‌شوند میکرودرم ابریژن نیز از روش‌های موثر برای پیشگیری و درمان پیری پوست به شمار می‌آید. این روش زیبایی را می‌توان از قبیل روش‌های غیرتهاجمی دانست که در آن بدون بیهوشی و آزار و اذیت بیمار، درمان مشکلات پوستی انجام می‌پذیرد.

کاربردهای میکرودرم آبریژن

این روش درمان مشکلات پوستی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند همزمان چندین مورد از مشکلات را درمان کرده و التیام ببخشد. در میکرودرم ابریژن با استفاده از لایه برداری از لایه بالایی پوست منجر به ترمیم لایه پوستی جدید و بدون مشکلات قبلی می‌شود. برخی از مشکلاتی که با استفاده از میکرودرم آبریژن می‌توان آن‌ها را درمان کرد عبارتند از:

  • فرورفتگی های پوستی
  • لک‌های قهوه‌ای
  • پوست پرتقالی
  • درمان پیری پوست
  • چین و چروک‌های سطحی و ظریف
  • خال‌ها و ضایعات قهوه‌ای رنگ ناشی از افزایش سن
  • ملاسما
  • جوانسازی پوست
  • شل شدگی و افتادگی پوست
  • و …

همانطور که دیدید میکرودرم ابریژن منجر به درمان بسیاری از مشکلات پوستی که اغلب افراد با آن درگیر هستند، می‌شود پس از نتایج موثر و باورنکردنی این روش غافل نشوید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم آبریژن چگونه انجام می شود؟

به دلیل غیرتهاجمی بودن این روش، پزشک متخصص در کلینیک و مطب خود اقدام به انجام آن می‌کند. برای این کار ابتدا باید صورت فرد بیمار از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک شده باشد. پس از آن فرد بر روی صندلی مخصوص نشسته و یک اسپری و یا کرم بی حسی موضعی بر روی صورت وی زده می‌شود.

این روش با استفاده یک دستگاه مخصوص انجام شده و پس از بی حسی صورت، پزشک متخصص دستگاه را در جهات مختلف بر روی پوست کشیده و این کار را به مدت نیم الی یک ساعت بر روی نقاط مختلف صورت انجام می‌دهد. پس از انجام این روش به دلیل اینکه پوست صورت تحریک شده و دردهای خفیفی دارد، پزشک چند دارو و یا کرم موضعی تجویز می‌کند که فرد باید تمامی آن‌ها را با دقت مصرف کند.

انواع دستگاه های میکرودرم آبریژن

برای انجام این روش زیبایی دستگاه‌های مخصوصی وجود دارند که هر کدام برای چند نوع خاصی از بیماری‌های پوستی کاربرد دارند. به عنوان مثال دستگاهی که برای لایه برداری و حذف پوست مرده مورد استفاده قرار می‌گیرد با دستگاه بهبود ناهمواری‌های پوست متفاوت می‌باشد. در ادامه به بررسی کلی این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

هندپیس نوک الماس

این دستگاه که به دستی نوک الماسی نیز معروف است، برای از بین پوست مرده و لایه برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این شما دستی نوک الماسی را تا چه حد بر روی پوست فشار دهید، به همان میزان نیز عمق لایه برداری مشخص می‌شود. در اغلب مواقع از این دستگاه برای لایه برداری اطراف چشم که پوستی حساس دارد، استفاده می‌کنند. سلول‌های مرده‌ای که با این دستگاه کنده می‌شوند، به درون هندپیس نوک الماس مکیده می‌شوند.

میکرودرم کریستالی

برای انجام میکرودرم ابریژن با استفاده از روش میکرودرم کریستالی هنگامی که فرد متخصص با استفاده از دستگاه سطح پوست رو مالش می‌دهد، کریستال‌هایی از جنس آلومینیوم اکسید و یا سدیم بیکربنات را بر روی سطح پوست می‌پاشد. در این روش کریستال‌ها موجب جدا شدن سلول‌های مرده و مکش آن‌ها توسط دستگاه می‌شوند.

انجام میکرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن

در هیدرودرم ابریژن از تکنیک افیوژن پوستی برای درمان و لایه بردای پوست استفاده می‌شود. این روش نسبت به سایر دستگاه‌ها جدیدتر بوده و در آن از کریستال استفاده نمی‌شود. با استفاده از این هیدرودرم ابریژن همزمان با خارج کردن سلول‌های مرده، مواد درمانی مورد نیاز نیز وارد پوست می‌شود. با این‌کار پوست جوان‌تر و سالم‌تر خواهد شد.

ماندگاری این روش چه قدر است؟

میکرودرم ابریژن از جمله روش‌های زیبایی است که برای دیدن نتایج موثر آن، باید ۵ الی ۱۵ جلسه درمانی را گذرانده باشید. البته تمامی افراد مجبور به گذراندن این تعداد جلسات نبوده و تعداد جلسات باید توسط پزشک متخصص و بر اساس نوع مشکلات پوستی تعیین شود. پس از هر جلسه‌ی درمانی شما می‌توانید تغییرات و جوانی را در پوست خود مشاهده کرده و پس از اتمام جلسات نیز، پوستی شاداب، زیبا و جوان خواهید داشت.

عوارض پس از انجام میکرودرم ابریژن

در این نوع درمان مشکلات پوستی به دلیل اینکه پوست صورت تحریک شده و سلول‌های مرده آن خارج می‌شوند، ممکن است عوارض بسیار جزئی را پس از اتمام هر جلسه مشاهده کنید. البته پزشک پس از انجام این روش برخی کرم‌ها و داروهای ضد التهاب را برایتان تجویز خواهد کرد که برای جلوگیری از بروز عوارض باید تمامی آن‌ها را مصرف کنید. برخی از عوارض جزئی میکرودرم ابریژن عبارتند از:

  • ورم و کبودی پوست
  • قرمزی و خارش پوست
  • احساس سوزن سوزن شدن بر روی پوست
  • حساسیت به نور آفتاب
  • و …

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید