پوست پرتقالی

موضوع : پوست و زیباییسه‌شنبه 01 آذر 1401

پوست پرتقالی تغییر در بافت پوست را توصیف می‌کند. منافذ بزرگ‌تر، فرورفته‌تر و حتی شل می‌شوند. سطح پوست خشن یا کم آب می‌شود به طوری که دیگر آرایش درست به نظر نمی‌رسد. در این مواقع شاید از خود بپرسید چه خبر شده است؟ چه بلایی سر پوست زیبا و شفاف شما آمده است؟ همان طور که به نظر می‌رسد، این نوع پوست را پوست پرتقالی می‌گویند که معمولا کم‌تر کسی از این نوع پوست خوشش می‌آید، افرادی که دارای این نوع پوست هستند همواره به دنبال راه حل‌هایی برای از بین بردن فرو رفتگی‌های پوست خود هستند. پس باید به شما مژده دهیم که کارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن ها، پوست پرتقالی را درمان کرده و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

علت پوست پرتقالی چیست؟

قبل از این که نحوه خلاص شدن از شر تغییرات قابل مشاهده ناشی از پوست پرتقالی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم، ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی باعث تغییر پوستتان به پوست پرتقالی می‌شود؟ باید بگوییم مقصر اصلی (که شاید برایتان جالب باشد) آسیب خورشید ناشی از سال‌ها قرار گرفتن در معرض نور UV است، حتی اگر برنزه نشده باشید.

سال‌ها قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت نشده باعث می‌شود عناصر حمایت کننده پوست به تدریج ضعیف شوند و کم‌تر بتوانند خود را ترمیم کنند. همان طور که این داربست شروع به پایین رفتن می‌کند، منافذ شما را با خود می‌برد و آن ها به پایین کشیده می‌شوند. به همین دلیل است که ظاهر پوست دقیقا شبیه پوست پرتقالی می‌شود. پوست پرتقالی معمولا در سن 40 سالگی و بعد از آن قابل مشاهده است «آسیب تجمعی زمان می‌برد تا ظاهر شود.»

جای تعجب نیست که استفاده روزانه از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع برای محافظت از منافذ در برابر تغییرات بیشتر این موضوع، اساسی است. همراه با سایر مواد ضروری که در ادامه توضیح خواهیم داد، پوست محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش، در موقعیت ایده آلی برای ترمیم برخی از آسیب‌های گذشته خواهد بود. همان طور که پوست ظاهری تازه و سفت به خود می‌گیرد، منافذ پوست تنگ‌تر می‌شوند و بافت زبر و پوست پرتقالی از بین می‌رود.

چگونه از شر پوست پرتقالی خلاص شویم؟

چگونه از شر پوست پرتقالی خلاص شویم؟

بسته به میزان آسیب، ممکن است نتوانید به طور کامل از شر تمام علائم آسیب منافذی که منجر به این تغییر بافت پوست شده است خلاص شوید. بنابراین، برای کاهش علائم پوست پرتقالی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ بهترین راه حل که طرفداران زیادی نیز دارد، شروع استفاده از BHA (بتا هیدروکسی اسید، همچنین به عنوان اسید سالیسیلیک شناخته می‌شود) دو بار در روز است. ماهیت محلول در روغن BHA به آن اجازه می‌دهد تا به منافذ نفوذ کند، جایی که می‌تواند جریان روغن را بهبود بخشد، گرفتگی‌ها را بشکند و منافذ را به اندازه طبیعی خود بازگرداند.

یکی دیگر به نام ایسنیاسین آمید که به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود که در غلظت‌های 5٪ یا بیشتر استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد نیاسینامید تاثیر تقریبا جادویی بر اندازه منافذ و بافت پوست دارد. نیاسینامید نحوه حرکت سلول‌های پوست را از طریق پوشش منافذ بهبود می‌بخشد، که محققان فرض می‌کنند از ترکیب شدن آن ها با سبوم (روغن) برای ایجاد گرفتگی و برجستگی جلوگیری می‌کند. اگر پوست شما پرتقالی شده و با برجستگی‌ها و گرفتگی‌های مربوط به چربی همراه باشد، غلظت‌های بالاتر (تا 20٪) نیاسینامید ممکن است ضروری باشد.

آرتینول همچنین به دلیل توانایی این عنصر (ویتامین A) برای اتصال با سلول‌های سطحی برای بهبود ظاهر پوست، به ویژه از نظر استحکام و بافت صاف، می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

شما همچنین باید مطمئن شوید که پوست خود را هیدراته نگه می‌دارید، هم از طریق یک رژیم غذایی سالم و هم به صورت موضعی از طریق مرطوب کننده‌های صورت مناسب برای نوع پوست شما. توصیه می‌کنیم به دنبال یکی از ترکیبات ذکر شده در بالا، به علاوه ترکیبات آبرسان اثبات شده مانند: گلیسیرین، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب امگا و سرامیدها باشید.

آیا پوست پرتقالی دائمی است؟

خوشبختانه، پوست پرتقالی معمولا دائمی نیست. با این حال، نمی‌توان به طور کامل علائم آسیب خورشید را معکوس کرد. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد حتی با بهترین محصولات و محافظت روزانه در برابر آفتاب، درجاتی از آسیب ماندگار منافذ را خواهید دید. همچنین می‌توانید با یک متخصص پوست درباره لایه‌برداری صورت و روش‌های ساطع نور برای بهبود بیشتر بافت و منافذ پوست مشورت کنید. در این باره می‌توانید با متخصصان ما در کلینیک ایران مهر صحبت کنید.

از طرف دیگر، اکنون که اقداماتی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر انجام می‌دهید و از موادی استفاده کنید که به بازگرداندن ظاهر و احساس طبیعی به منافذ کمک می‌کنند، باعث شوند پوست شما بسیار نزدیک‌تر به همان شکلی که می‌خواهید به نظر آید، برسد و مشکلات آزار دهنده مانند پوست پرتقالی از بین برود!

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد پوست پرتقالی صحبت کرده و شما عزیزان را با دلایل پیش آمدن این مشکل پوستی آگاه کنیم. چند روش برای کم‌تر کردن اثر پرتقالیه پوست نیز پیشنهاد دادیم. در صورت نیاز می‌توانید با متخصصان ما در کلینیک ایران مهر تماس گرفته، سوالات خود مانند راه‌های از بین بردن پوست پرتقالی را بپرسید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید