هر آنچه که باید در مورد لیفت صورت با نخ بدانید_کلینیک ایران مهر

موضوع : پوست و زیباییدوشنبه 11 بهمن 1400

جوانسازی و لیفت پوست صورت یکی از اقدامات زیبایی می‌باشد که در چند سال اخیر در بین خانم‌ها و آقایان رواج پیدا کرده و افراد برای انجام این عمل زیبایی، از روش‌های بسیاری استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌های بسیار موثر که در حین کم تهاجمی بودن، ماندگاری و تاثیر بسیاری روی پوست صورت دارد، لیفت صورت با نخ می‌باشد. این روش در مقایسه با عمل جراحی لیفت صورت که روشی کاملا تهاجمی است، ماندگاری کمتری دارد. اما برای افرادی که ترس از عمل جراحی داشته و نمی‌خواهند اقدامات تهاجمی بر روی پوست صورت خود انجام دهند، بسیار مناسب می‌باشد.

 لیفت صورت با استفاده از نخ یک روش جوان سازی نوین و مدرن می‌باشد که برای جوانسازی پوست، شادابی آن، رفع چین و چروک صورت و … کاربرد دارد. در حالت کلی لیفت صورت با نخ دو تاثیر فوق العاده مهم بر روی پوست صورت دارد که عبارتند از:

  1.  لیفت و صاف کردن پوست
  2.  تحریک پوست به کلاژن سازی

 لیفت صورت با نخ چیست و چگونه انجام می شود؟

روش‌های بسیاری برای جوانسازی و لیفت صورت وجود دارد که برخی از آن‌ها که اغلب کم تهاجمی نیز هستند، ماندگاری کمتری داشته و برخی دیگر مانند عمل جراحی لیفت صورت با وجود تهاجمی بودنش، اثر بخشی فوق‌العاده‌ای داشته و تا سال‌ها ماندگاری خوبی دارد. در مقابل، لیفت صورت با نخ جز روش‌های کم تهاجمی است که نسبت به سایر روش‌های مشابه ماندگاری بهتری دارد.

این روش همانطور که از نام آن نیز معلوم است، با استفاده از نخ‌های مخصوص لیفت انجام می‌گیرد. در لیفت صورت با استفاده از نخ، پزشک متخصص با کمک گرفتن از نخ‌های مخصوص در لایه‌های زیرین پوست تغییراتی ایجاد کرده و موجب کشیده شدن و سفت شدن پوست صورت می‌شود. این نخ‌ها علاوه بر اینکه موجب رفع چین و چروک و سفت شدن پوست می‌شوند، پوست صورت را تحریک کرده و بدن را مجبور به تولید کلاژن می‌کنند.

لیفت صورت با نخ برای درمان کدام مشکلات پوستی کاربرد دارد؟

همانطور که گفتیم استفاده از نخ برای لیفت صورت تنها برای سفت کردن پوست کاربرد نداشته و می‌تواند تاثیرات فوق‌العاده‌ای در جوانسازی و به عقب انداختن فرآیند پیری پوست داشته باشد. برخی از تاثیرات فوق‌العاده‌ی لیفت صورت با استفاده از نخ بر روی پوست عبارتند از:

  • رفع چین و چروک پوست
  • رفع افتادگی و شل شدگی
  • تحریک پوست به کلاژن سازی
  • رفع مشکلات انحنای بینی
  • سفت و صاف کردن پوست
  • رفع خط خنده
  •  رفع افتادگی ابرو
  •  و …

لیفت صورت با نخ

انواع نخ های استفاده شده در لیفت صورت با نخ

نخ‌هایی که در لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملاً متفاوت از سایر نخ‌های به کار برده شده در پزشکی می‌باشند. ضخامت این نخ‌ها بسیار کم و در حد یک تار مو است که معمولاً از جنس پلاتینیوم، طلا، پلی استر، کاپرون و … می‌باشند. در حالت کلی نخ‌هایی که برای لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سه دسته زیر قرار می‌گیرند.

 نخ های جذبی

نخ‌های جذبی به نخ‌های گفته می‌شود که از مواد سازگار با پوست ساخته شده و پس از مدتی جذب بدن می‌شود. این نخ‌ها هیچ چگونه آسیبی به پوست نرسانده و به هیچ عنوان ضرری برای جسم فرد ندارند.

 نخ های غیر قابل جذب

نخ‌های غیر قابل جذب همانطور که از اسم آن‌ها نیز معلوم است، برخلاف نخ‌های جذبی توسط پوست صورت جذب نشده و در زیر پوست باقی می‌مانند. معمولاً نخ‌هایی که از جنس طلا ساخته می‌شوند، جز نخ‌های غیر قابل جذب می‌باشند. البته از این نوع نخ‌ها برای درمان مشکلات پوستی حاد مانند افتادگی بیش از حد پوست استفاده می‌شود.

نخ های ترکیبی

به نخ‌هایی که بخشی از آن‌ها در زیر پوست باقی مانده و بخشی دیگر نیز توسط پوست جذب می‌شوند، نخ‌های ترکیبی گفته می‌شود.

برخی از سوالات رایج در مورد لیفت صورت با نخ

اغلب افراد هنگامی که با یک روش زیبایی جدید آشنا می‌شوند، طبیعتاً سوالات بسیاری در مورد این روش ذهنشان را درگیر می‌کند. از طرفی برای اینکه بتوانند روشی مناسب با مشکلات پوستی خود نیز انتخاب کنند، باید برای تمامی سوالاتشان پاسخ‌های مناسبی پیدا کنند. به همین دلیل نیز در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با این روش، در ادامه به بررسی چند سوال مهم در مورد لیفت با نخ می‌پردازیم.

لیفت صورت با نخ

ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است؟

در واقع لیفت صورت با استفاده از نخ نسبت به روش جراحی لیفت صورت طبیعتاً ماندگاری کمتری دارد اما در مقابل، در مقایسه با سایر روش‌های لیفت ماندگاری بسیار قابل توجهی داشته و در لیفت صورت با نخ‌های جذبی معمولاً یک الی دو سال ماندگاری موثری دیده می‌شود.

آیا در لیفت با نخ بیهوشی انجام می شود؟

همان طور که گفتیم لیفت صورت با استفاده از نخ روشی کم تهاجمی بوده و در آن اثری از بیهوشی کامل فرد وجود ندارد. اما برای اینکه از دردهای ناشی از کار گذاشتن نخ زیر پوست و کشیدن پوست صورت جلوگیری شود، با استفاده از بی حسی‌های موضعی و مسکن سعی می‌کنند این درد را به حداقل برسانند.

دوره نقاهت و بهبودی کامل لیفت صورت با نخ چقدر است؟

پس از انجام این روش زیبایی، باید حداقل به مدت یک روز به طور کامل استراحت کرده و همواره سر خود را بالا نگه دارید. از طرفی باید به مدت یک هفته از از خوردن غذاهای سفت خودداری کرده و ترجیحاً از غذاهای نرم استفاده کنید. برای پیشگیری از درد ایجاد شده پس از درمان، بهتر از مسکن‌هایی که توسط پزشک متخصص تجویز شده است، استفاده کنید. در حالت کلی دوره نقاهت در لیفت صورت با نخ، به مدت یک هفته بوده و پس از آن می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود ادامه دهید.

لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

پزشکان متخصص همواره توصیه می‌کنند که بهتر است تنها افراد بالای ۲۰ سال از روش‌های زیبایی از جمله لیفت با نخ استفاده کنند. به دلیل اینکه در اغلب مواقع افراد پایین ۱۸ سال پوست بسیار جوانی دارند، بهتر است که پس از حداقل ۲۳ سالگی به بعد نسبت به انجام این روش اقدام کنند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید