هایفوتراپی روشی موثر برای جوانسازی صورت

موضوع : پوست و زیبایییکشنبه 23 آبان 1400

چین و چروک، افتادگی و شل شدگی پوست، خشکی پوست و … از جمله مشکلاتی هستند که به سبب افزایش سن و پیری پوست رخ می‌دهند. برای اینکه این روند طبیعی پوست به تعویق افتاده و پوست صورت همواره شاداب و جوان به نظر برسد، روش‌های زیبایی و درمانی بسیاری بوجود آمده و همگی نیز تاثیر گذار هستند. با اینکه اصلی‌ترین فاکتور پیری پوست کاهش تولید کلاژن می‌باشد، عوامل محیطی و سبک زندگی نیز در بروز زود هنگام آن‌ها تاثیر گذار هستند.

یکی از روش‌هایی موثری که می‌تواند به اثر بخشی روش‌های زیبایی کمک زیادی کند، تشخیص و اقدام به درمان به موقع و زود هنگام آن می‌باشد. اگر بتوانید چین و چروک‌های سطحی و یا شل شدگی پوست را هنگامی که سطحی و ریز هستند تشخیص داده و با روش‌های مختلف درمان کنید، دیگر نیازی به عمل‌های جراحی و دیگر روش‌های تهاجمی نمی‌باشد.

از راه‌های درمان چین و چروک و جوانسازی پوست، می‌توان به هایفوتراپی که روشی کم تهاجمی است، اشاره کرد. این روش مناسب برای مواقعی است که روی پوست صورتتان خطوط ریز و یا خط خنده ایجاد می‌شود. استفاده از روش‌های کم تهاجمی مانند هایفوتراپی می‌توانند از پیری زود هنگام پوست جلوگیری کرده و با تمدید آن‌ها تا میانسالی نیز اثری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک و افتادگی نخواهید دید.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی روشی برای از بین بردن و کاهش مشکلات پوستی می‌باشد. هایفو تراپی یا HIFU به امواج فراصوتی گفته می‌شود که بصورت متراکم و متمرکز در یک ناحیه، با شدت بالا عمل می‌کنند. از امواج فراصوتی متمرکز، در ابتدا برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می‌کردند که با گذشت زمان و پیشرفت دستگاه‌های هایفو، از آن برای رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک، لیفت صورت، رفع افتادگی و … استفاده کردند.

هایفوتراپی پوست

کاربردهای هایفوتراپی

هایفو روشی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی است که بصورت غیر تهاجمی عمل کرده و با استفاده از انرژی اولتراسوند مشکلات پوستی بسیاری را رفع می‌کند. امروزه به سبب ویژگی‌ها و اثرات بسیاری که هایفوتراپی دارد افراد زیادی از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده می‌کنند. برخی از کاربردهای هایفو برای درمان مشکلات پوستی عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت
  • درمان افتادگی و شل شدگی پوست
  • لیفت ابروها و درمان افتادگی پلک‌ها
  • رفع خط خنده
  • روشن کننده پوست
  • لیفت و جوانسازی پوست صورت

نحوه عملکرد هایفوتراپی

اغلب روش‌های درمانی پوستی به کمک تحریک پوست و افزایش تولید کلاژن و الاستین عمل می‌‌کنند. هایفوتراپی نیز با استفاده از انرژی متمرکز شده‌ی امواج فراصوت، لایه‌های زیرین پوست را مورد هدف قرار می‌دهد. هنگامی که سلول‌های ناحیه‌ی مورد نظر به دمای مشخصی می‌رسند، تحریک شده و شروع به تولید کلاژن بیشتری می‌کنند. افزایش کلاژن و الاستین موجود در پوست، به سفت شدن آن کمک کرده و منجر به کاهش چین و چروک می‌شود.

به دلیل متمرکز شدن پرتوهای اولتراسوند با فرکانسی بالا بر روی یک ناحیه‌ی مورد نظر در لایه‌های زیرین پوست، هیچ گونه آسیبی به لایه‌های بالایی و سطحی پوست صورت نرسانده و موجب سوختگی و زخم نیز نمی‌شوند. هایفوتراپی روشی با اثربخشی کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت بوده و در برخی موارد ممکن است افرادی که دارای چین و چروک و افتادگی زیادی هستند، ممکن است برای دیدن نتایج بهتر نیاز به چند جلسه درمانی داشته باشند.

هایفو تراپی برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مسن به دلیل اینکه پیری پوست در آن‌ها شدیدتر بوده و یا پوستشان خیلی شل و افتاده است، کاندیدای مناسبی برای استفاده از هایفوتراپی نیستند و بهتر است که از روش جراحی لیفت صورت استفاده کنند. می‌توان گفت هایفوتراپی برای افرادی که در سنین ۲۵ الی ۴۰ سالگی سعی در رفع خطوط ریز و چین و چروک سطحی صورت خود را داشته و خواهان به تعویق انداختن پیری پوست هستند، مناسب است. از طرفی هایفوتراپی برای افرادی که به مشکلات پوستی نظیر عفونت، ضایعات پوستی، آکنه‌های شدید، ایمپلنت‌های فلزی و مشکلات دیگری در ناحیه‌ی درمان هستند، توصیه نمی‌شود.

هایفوتراپی برای جوانسازی پوست

برای رفع چین و چروک هایفو بهتر است یا لیفت؟

هایفوتراپی همانطور که گفتیم روشی غیر تهاجمی بوده و در آن هیچ گونه آسیبی به پوست نمی‌رسد. در این روش با استفاده از امواج فراصوتی و بدون اینکه برش و یا حتی زخم کوچکی روی پوست ایجاد شود، مشکلات پوستی درمان می‌شوند. با اینکه هایفوتراپی دارای خطرات و هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت می‌باشد، نتایج ماندگار و بلند مدتی نداشته و ممکن است نیاز به چند دوره تمدید داشته باشید. از طرفی جراحی لیفت صورت روش ماندگارتری برای رفع چین و چروک می‌باشد.

توجه داشته باشید که در جراحی لیفت صورت عوارضی مانند خونریزی، لخته شدن خون، درد در ناحیه درمان، ایجاد زخم و … وجود دارد. ولی در هایفوتراپی ممکن است تنها ورم و قرمزی در ناحیه‌ی درمان به وجود بیاید که آن هم پس از چند ساعت کاملاً از بین می‌رود. یکی از تفاوت‌های بارز این دو روش، هزینه‌های مختلف آن‌ها می‌باشد که جراحی  لیفت صورت هزینه بیشتری نسبت به هایفوتراپی دارد.

عوارض هایفوتراپی

در هنگام انجام هایفو توسط پزشک متخصص، ممکن است در ناحیه درمان درد خفیفی را حس کنید که آن هم به دلیل امواج پرقدرت فراصوتی میباشد. اگر درد شدیدی را احساس کردید، بهتر است که از پزشک خود درخواست کرم بی حس کننده موضعی و یا مسکن‌های مناسب داشته باشید. در برخی موارد پس از درمان ممکن است قرمزی یا ورم کمی روی پوست خود مشاهده کنید که در طی چند ساعت از بین می‌روند.

مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی

هایفوتراپی اگر در زمان مشخصی انجام گیرد، می‌تواند به عنوان روشی غیر تهاجمی، با اثر بخشی طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد. در حالت کلی هایفوتراپی ماندگاری طولانی مدتی نداشته و در اغلب موارد برای پیشگیری از پیری پوست و چین و چروک صورت انجام می‌گیرد. برای اثر بخشی و ماندگاری این روش بهتر است که پس از مدتی آن را تمدید کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید