ماندگاری فیلر لب

موضوع : پوست و زیبایییکشنبه 20 آذر 1401

فیلر لب درمان‌های موقتی هستند که چند ماه ماندگار دارند. این فیلر‌ها به طور موثر لب‌ها را حجیم و برجسته می‌کنند و ظاهری جوان را ارائه می‌دهند. برای حفظ نتایج، به درمان‌های مکرر نیاز است. یک سبک زندگی سالم می‌تواند به طولانی‌تر بودن ماندگاری فیلر لب کمک کند.

فیلر لب، درمان‌های زیبایی تزریقی با حداقل تهاجم هستند که به لب‌های نازک حجم و وضوح می‌بخشند و خطوط و چین و چروک‌های لب را برای ظاهری جوان‌تر برطرف می‌کنند. بر خلاف عمل جراحی، فیلر لب موقتی هستند و اثرات آن پس از چند ماه از بین می‌رود. با این اوصاف، عواملی وجود دارند که می‌توانند بر مدت زمان ماندگاری فیلر لب تاثیر بگذارند.

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

مدت ماندگاری فیلرها به پرکننده مورد استفاده و اهداف زیبایی شناختی شما بستگی دارد. فیلرهای تزریقی اسید هیالورونیک ترکیبات طبیعی هستند که معمولا برای پرکردن لب‌ها استفاده می‌شوند. پس از تزریق، اسید هم آب را در بافت اطراف جذب می‌کند و هم به آن متصل می‌شود، که به لیفت و حجیم شدن پوست کمک می‌کند.

این فیلرها معمولا بین شش تا نه ماه دوام می‌آورند زیرا فیلر به تدریج تجزیه می‌شود و جذب بدن می‌شود. کلاژن نوع دیگری از فیلر است که به دلیل عوارض جانبی و واکنش‌های آلرژیک کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا فیلر لب در اولین باری که عمل می کنید ماندگاری بیشتری دارند؟

خیر، مواد پرکننده فیلر لب با همان سرعت جذب بدن می‌شود، چه دفعه اول فرد باشد و چه بعدی.

کدام فیلر لب بیشترین ماندگاری را دارند؟

کدام فیلر لب بیشترین ماندگاری را دارند؟

فیلر لب تزریقی هیالورونیک اسید استاندارد فعلی صنعت برای بررسی طول عمر، اثربخشی و ایمنی است. این فیلرها می‌توانند نتایجی را ایجاد کنند که بین شش تا نه ماه دوام می‌آورند و در برخی موارد می‌توانند تا دوازده ماه دوام داشته باشند.

Juvederm و Restylane برندهای برجسته پرکننده مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده‌اند و طول عمر قابل مقایسه‌ای دارند.

آیا ماندگاری بیشتر یعنی بهتر؟

خیر، نتایج طولانی مدت لزوما به معنای نتایج بهتر نیست. طول عمر تنها عامل در انتخاب فیلر لب نیست. بافت، ظاهر طبیعی و ایمنی نیز باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، پلی آلکیلیمید یک ماده زیست سازگار است که ممکن است به عنوان فیلر پوست استفاده شود و نیمه دائمی در نظر گرفته می شود. با این حال، فرآیند تخریب غیرقابل پیش بینی آن را به عنوان یک فیلر لب انتخابی ضعیف می‌کند.

سایر گزینه‌های بزرگ کردن لب مانند انتقال چربی نیمه دائمی و کاشت لب دائمی به طور قابل توجهی تهاجمی‌تر هستند. به این ترتیب، آن ها با خطر بالاتری همراه هستند.

 

بیشتر بخوانید: درمان خانگی جوش صورت

 

هزینه تزریق لب چقدر است؟

هزینه نهایی بستگی به میزان استفاده از فیلر، به علاوه هر گونه امکانات قابل اجرا یا هزینه‌های پزشک دارد. اکثر افراد برای رسیدن به نتایج بهینه پر کردن لب به 1 تا 2 ویال فیلر اسید هیالورونیک نیاز دارند.

آیا فیلر لب در برخی افراد ماندگاری بیشتری دارند؟

از آن جایی که افراد ممکن است در سرعت متابولیسم و تخریب فیلرهای اسید هیالورونیک در بدن شان متفاوت باشند، ممکن است نتایج برای برخی طولانی‌تر بماند. با این حال، مطالعات هنوز این نظریه را آزمایش نکرده‌اند.

چگونه می توانید ماندگاری فیلر لب را طولانی تر کنید؟

چگونه می توانید ماندگاری فیلر لب را طولانی تر کنید؟

چندین عامل سبک زندگی می‌تواند بر مدت زمان ماندگاری فیلر لب در برخی افراد تاثیر بگذارد. به طور کلی، این عوامل با سلامت کلی مرتبط هستند. نتایج در افرادی که سبک زندگی سالم‌تری دارند، بیشتر ماندگار هستند. این عوامل عبارتند از:

  • هیدراتاسیون: از آن جایی که اسید هیالورونیک با اتصال به آب عمل می‌کند، حفظ هیدراتاسیون خوب به حمایت از اثرات فیلر کمک می‌کند.
  • فعالیت بدنی: حفظ سطح متوسط فعالیت بدنی به سلامت کلی پوست و نتایج طولانی‌تر کمک می‌کند. برعکس، ورزش بیش از حد می‌تواند منجر به جذب سریع‌تر شود.
  • مراقبت از پوست: افرادی که بهداشت پوست را رعایت می‌کنند، پوست سالم‌تری دارند. پوست تمیز و مرطوب می‌تواند به نتایج طولانی‌تر کمک کند.
  • استرس: سطوح بالاتر استرس بر پوست سالم تاثیر می‌گذارد و در نتیجه، مدت زمان کم‌تری از اثرات فیلر را به همراه دارد.

کارهایی که نباید بعد از تزریق لب انجام داد

برای داشتن فیلر لب با بهترین نتیجه باید از انجام برخی کارها اجتناب کرد، به عنوان مثال:

  • پس از تزریق فیلر لب، نباید ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید، زیرا ممکن است به تغییر مکان فیلر کمک کند. می‌توانید از کمپرس یخ یا کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • شما باید از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید و اگر در فضای باز هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. آفتاب می‌تواند باعث ایجاد تبخال در داخل و اطراف محل تزریق شود.
  • اگرچه ورزش متوسط می‌تواند در طولانی مدت به حفظ سلامت پوست شما کمک کند، اما ورزش بیش از حد، به ویژه در دوره پس از درمان، می‌تواند سرعت تجزیه فیلر را افزایش دهد.

 سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درمورد ماندگاری فیلر لب و سوالات متدوال در این مورد را پاسخ دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. جهت داشتن هرگونه سوال و ابهامی می‌توانید با متخصصان ما در کلینیک ایران مهر در تماس باشید.

 

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید