علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 18 خرداد 1401

امروزه لیزر موهای زائد یک روش نجات بخش برای رهایی از موهای زائد بدن می‌باشد. دردسرهای روش‌های قدیمی از بین بردن موهای زائد، روز به روز به محبوبیت لیزر کمک می‌کنند. اما اگر لیزر موهای زائد نتایجی دائمی دارد، پس علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟ امروز در این مقاله میخواهیم به بررسی علل و عوامل این مشکل بپردازیم.

روش کار لیزر برای از بین بردن موهای زائد چگونه است؟

روش کار لیزر برای از بین بردن موهای زائد، با استفاده از امواج نوری می‌باشد که گرما را منتشر می‌کنند. این امواج نوری تنها در مرحله آناژن چرخه رشد مو به سمت فولیکول‌ها جذب شده و آنها را از بین می‌برند. همانطور که می‌دانید فولیکول‌های مو مسئول رشد تار موهای جدید هستند در نتیجه فولیکول‌ها در صورت آسیب دیدگی، کارایی خود را از دست می‌دهند.

روش هایی مانند شیو کردن، اپلاسیون و… برای حذف طولانی مدت موهای زائد بی تاثیر می‌باشند چرا که فقط موهای سطح پوست را از بین می‌برند. در روش‌های ذکر شده، هیچگونه آسیبی به فولیکول مو وارد نمی‌شود و در نتیجه مو مجددا رشد خواهد کرد. اما لیزر، درمانی موثر، راحت و سریع است.

آیا بعد از لیزر موهای زائد دوباره رشد می‌کنند؟

آیا بعد از لیزر موهای زائد دوباره رشد می‌کنند؟

پس از چند جلسه لیزر، شما می‌توانید سال‌ها از پوست بدون مو لذت ببرید. فولیکول‌های مو در طول درمان آسیب دیده و دیگر قادر به رشد نخواهند بود. اما با این حال ممکن است برخی از فولیکول‌های مو از درمان جان سالم به در برده و در آینده قادر به رشد باشند. در این حالت، تنها کافیست در نواحی از بدن که رشد مو قابل توجهی دارد، یک جلسه یادآور داشته باشید. البته عوامل متعددی مانند تغییرات هورمونی و برخی از داروها، ممکن است باعث برگشت موهای زائد پس از لیزر شوند.

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

همانطور که ذکر شد، عوامل متعددی می‌تواند باعث برگشت موهای زائد بعد از لیزر می‌شوند. اما در حالت کلی کمتر پیش می‌آید تا موهای زائد بعد از لیزر مجددا رشد کنند. در صورت بروز چنین اتفاقی، اولین علت می‌تواند تغییرات هورمونی باشد. همچنین برخی از تومورهای خاص نیز باعث افزایش رشد موهای زائد بدن می‌شوند.

از طرفی دیگر، با وجود اینکه لیزر درمانی به فولیکول موها آسیب می‌زند، اما آنها را بصورت کامل از بین نمی‌برد. با گذشت زمان ممکن است فولیکول‌های آسیب دیده بهبود یافته و مجددا رشد کنند.

هنگامیکه فولیکول مو در معرض حرارت 65 درجه قرار می‌گیرد، نابود می‌شود. هر درجه ای کمتر از این مقدار باعث تقویت فعالیت فولیکول موها می‌شود. به دلیل آستانه تحمل پایین برخی از افراد، اپراتور متخصص مجبور به پایین آوردن درجه لیزر می‌شود. سعی کنید در کار اپراتور اختلال ایجاد نکرده و طبق موارد توصیه شده عمل کنید. همچنین سعی کنید حدالامکان جلسات لیزر خود را تا جایی که ممکن است با یک اپراتور بگذرانید تا او از میزان درجه لیزر مناسب برای پوست شما آگاه باشد.

جلوگیری از برگشت موهای زائد بعد از لیزر

آیا نتیجه موهای زائد دائمی است؟

می‌توان گفت لیزر موهای زائد یک روش تقریبا دائمی برای حذف موهای زائد است. بدین صورت که در برخی افراد موها یا کلا رشد نمی‌کنند یا خیلی کم رشد می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که حتی در صورت برگشت موهای زائد پس از لیزر، این موها به اندازه قبل پر پشت نخواهند بود و بسیار کم پشت تر می‌باشند.

جلوگیری از برگشت موهای زائد بعد از لیزر

پس از کامل کردن 8 جلسه لیزر، در طولانی مدت باید چندین جلسه یادآوری انجام شود. از طرفی دیگر رعایت نظم در جلسات لیزر درمانی نیز در دائمی شدن نتیجه لیزر مهم می‌باشد. شما ممکن است پس از اتمام دوره لیزر درمانی، به یک یا دو جلسه یادآوری در سال نیاز داشته باشید. تعداد جلسات یادآوری بستگی به شرایط شما و ناحیه مورد درمان دارد.

شما می‌توانید بین جلسات لیزر درمانی چند ماه فاصله بیاندازید اما اگر این مدت بیشتر باشد، ممکن است آسیب وارد شده به فولیکول‌ها برای جلوگیری از رشد آنها ترمیم شده و موهای زائد دوباره بازگردند. اگرچه می‌توانید از مزایای درمان در روزهای اولیه بهره‌مند شوید، اما پیشرفتی مشاهده نخواهید کرد.

در برخی مواقع فولیکول‌ها با همان سرعت قبلی ممکن است به رشد خود ادامه دهند. اما اگر یک دوره از جلسات را تکمیل کرده و سالی 1 الی 2 بار برای یادآوری مراجعه کنید، می‌توانید از نتایج دائمی لیزر موهای زائد لذت ببرید.

سخن پایانی

کارکرد همه دستگاه‌های لیزر مشابه هم نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم از سیستم‌های تایید شده و مطابق نوع پوست خود استفاده کنید تا با مسائلی مانند برگشت موهای زائد بعد از لیزر مواجه نشوید. ما در کلینیک تخصصی ایران مهر با ارائه‌ خدمات لیزر مو با همکاری مجرب‌ترین متخصصین حوزه‌ی سلامتی و زیبایی و در محیطی کاملاً معتبر و بهداشتی به شما کمک می‌کنیم تا جوانی و شادابی پوست خود را حفظ نموده و با حفظ سلامت عمومی بدن خود، از شر موهای زائد خلاص شوید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید