شش روش از بین بردن خستگی صورت

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 26 خرداد 1400

در دنیایی که همواره در حال تغییر و پیشرفت می‌باشد افراد برای وفق دادن خود به این شرایط مجبور به انجام فعالیت‌های زیاد می‌شوند که این مشغله‌ها نیز می‌تواند باعث تغییر در شیوه‌ی زندگی آن‌ها شود. وقتی که افراد از زندگی ایده‌آل خود فاصله می‌گیرند برنامه‌ی غذایی و خواب آن‌ها به هم ریخته و در راه رسیدن به اهداف خود از استراحت خود می‌کاهند و شب‌ها نیز بیدار می‌مانند. این تغییرات علاوه برا اینکه سبب خستگی ذهنی و بیماری‌های روحی می‌شود، می‌تواند باعث بیماری‌های مختلف جسمی از جمله بیماری پوست نیز شود.

از آنجایی که پوست انسان نسبت به سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است، تغییر در شرایط زندگی می‌تواند موجب مشکلاتی در آن شود. از جمله این مشکلات می‌توان به خستگی پوست اشاره کرد که وقتی افراد مدت زمان طولانی کم خواب مانده و شیوه‌ی زندگی خود را به صورت ناسالم تغییر می‌دهند به مرور زمان متوجه خستگی در پوست خود می‌شوند.

دلیل خستگی پوست صورت چیست؟

خستگی پوست عمدتاً به دلیل تغییر در سبک زندگی رخ می‌دهد ولی عوامل دیگری مانند کمبود خواب، ورزش نکردن، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و … می‌توانند باعث مشکلات پوستی از جمله خستگی پوست شوند. وقتی که فرد در شرایط استرس زا قرار می‌گیرد بدن هورمون کورتیزول آزاد می‌کند. این هورمون می‌تواند در جریان خون تاثیر گذاشته و کلاژن سازی در پوست را مختل کند و با ادامه‌ی این روند پوست دچار آسیب خواهد شد.

کم خوابی

نداشتن خواب کافی در طول شب می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی در بدن شود و از طرفی اگر بدن شما خسته باشد مسلماً پوست نیز خسته به نظر رسیده و شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد. هنگام خواب برخی از سلول‌های بدن استراحت کرده و برخی نیز در طول شب فعالیت می‌کنند و مشکلات پوستی مختلفی که در طول روز اتفاق افتاده را بهبود می‌بخشند. پس اگر شما خواب کافی نداشته و در طول شب بیدار بمانید فعالیت‌های بدن مختل شده و باعث می‌شود که شما هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی در پوست و بدن خود شوید.

تغذیه‌ی مناسب

داشتن رژیم و سبک غذایی سالم همواره می‌تواند بدن شما را سالم نگه داشته و مانع از بروز بیماری‌های مختلف شود اما بعضی اوقات که افراد وقت کافی برای داشتن تغذیه‌ی سالم برای خود نذاشته و با غذاهای سرخ کردنی و فست فود خود را سیر می‌کنند باید منتظر عواقب ناخوشایند آن نیز باشند. زمانی که افراد بتوانند از غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامینc  مانند انواع آجیل‌، ماهی و … استفاده کنند، چربی و رطوبت پوستشان حفظ شده و پوست سالم‌تری خواهند داشت.

شش روش از بین بردن خستگی صورت

علائم خستگی پوست

هر یک از مشکلات پوستی علائم و نشانه‌هایی دارند که با بروز آن‌ها می‌توان مشکل پوستی را تشخیص داد و در جهت درمان آن اقدام کرد. خستگی صورت نیز دارای نشانه‌های بارزی است که با یک نگاه ساده می‌توان آن را تشخیص داد. از جمله این علائم می‌توان به تیرگی پوست، افتادگی پوست، پف کردن اطراف چشم‌ها، منافذ بزرگ پوست و خشکی مداوم اشاره کرد. وقتی که پوست صورت خسته می‌شود شادابی خود را از دست داده و هر کس با نگاه کردن متوجه خستگی شما خواهد شد. برای اینکه در شرایط سخت، که مجبور به تغییر شیوه‌ی زندگی خود هستید دچار خستگی پوست نشوید می‌توانید با دانستن و رعایت برخی نکات مهم، پوستی سالم داشته و از خستگی پوستی رنج نبرید.

راه‌های از بین بردن خستگی پوست صورت

برای از بین بردن خستگی پوست صورت راهکارهای مختلفی وجود دارد که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید پوستی شاداب و جوان داشته باشید. در اینجا برخی از راهکارهای مهم و کاربردی را بررسی خواهیم کرد.

پوست خود را با آب سرد بشویید

تصور کنید که شب دیر خوابیده و صبح نیز به خاطر مشغله‌ی‌ کاری زود از خواب بیدار شده‌اید در این شرایط اگر به آینه نگاه کنید با ظاهری خسته و چشمانی پف کرده رو به رو خواهید شد. تنها راهی که می‌توانید کمی از خستگی صورت خود را کاهش دهید این است که با آب سرد متمایل به یخ صورت خود را شسته و بعد از آن می‌توانید با پاک کننده‌های مناسب پوست خود، یک بار دیگر نیز صورت خود را شسته و آن را از هرگونه آلودگی پاک کنید بعد از این کار خواهید دید که چگونه با یک حرکت ساده خستگی صورتتان کاهش یافته است.

از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید

مرحله‌ی دوم بعد از شستن صورت، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده‌های مناسب نوع پوستتان می‌باشد. روزهایی که قرار است دیر بخوابید قبل از خواب نیز از آبرسان استفاده کرده و اجازه دهید که در طول خواب جذب پوستتان شود و بعد از بیدار شدن صورت شما خسته دیده نشود.

شش روش از بین بردن خستگی صورت

استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست به صورت روزانه یکی از ملزومات مراقبت از پوست می‌باشد. وقتی پوستتان خسته به نظر می‌رسد می‌توانید با استفاده از ضد آفتاب خستگی صورت خود را پوشش داده و شادابی دوباره را به پوست خود برگردانید.

آرایش ملایم

وقتی که صبح با چشمان پف کرده از خواب بیدار می‌شوید و با این جمله که چرا خسته بنظر می‌آیی مواجه می‌شوید، داشتن آرایش ملایم می‌تواند این خستگی را پوشش داده و ظاهر شما را خوشایندتر نشان دهد. توجه داشته باشید که در این شرایط داشتن آرایش غلیظ نه تنها باعث پوشش‌دهی خستگی صورت نمی‌شود بلکه می‌تواند ظاهر شما را مصنوعی نشان دهد پس سعی کنید از سایه و رژگونه‌ی مناسب استفاده کرده و با یک رژ لب ملایم آرایش خود را تکمیل کنید.

مایعات کافی بنوشید

استفاده از آب و آبمیوه در طول روز و شب قبل از خوابیدن، تاثیر بسزایی در شادابی و جوانی پوست دارد. نوشیدن مایعاتی مانند آب پرتقال، شیر، آب و … به سبب ویتامین‌هایی که دارند به کلاژن سازی و جوانی پوست کمک زیادی می‌کنند.

از مصرف فست فود خودداری کنید

استفاده از فست فود و غذاهای سرخ کردنی پرچرب باعث بروز بیماری‌های مختلف شده و از طرفی منجر به تجمع چربی در زیر پوست می‌شود. پس سعی کنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و در مواقع خستگی از غذاهای سالم و ویتامین دار استفاده کنید تا هنگام خستگی نیز چهره‌ی شادابی داشته باشید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید