سن مناسب کاشت مو

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 06 مرداد 1400

ریزش موها معمولاً از سنین پایین شروع شده و ادامه پیدا می‌کند. برخی از افراد و به ویژه آقایان، به دلیل مشکلات ژنتیکی و یا به خاطر بیماری‌های مختلف دچار ریزش شده و در طولانی مدت ممکن است در آقایان باعث طاسی قسمتی از موها شود. برای درمان این مشکل تنها یک راه حل وجود دارد، آن هم کاشت مو می‌باشد. کاشت مو یکی از بهترین روش‌های احیای موهای از دست رفته بوده که امروزه نیز اغلب افراد از این نوآوری جدید استفاده می‌کنند.

انجام عمل کاشت مو اصول و شرایط مختلفی دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است نتیجه‌ی خوب و موفقیت آمیزی از پیوند مو نگیرید. یکی از عوامل موثر در نتیجه‌ی موفق در کاشت مو، سن مناسب آن است که باید رعایت شود. انجام پیوند مو در سنین مختلف و برای همه‌ی افراد مناسب نبوده و حتماً باید با پزشک متخصص در این باره مشورت شود.

سن مناسب برای کاشت مو

دلایل و مدت زمان ریزش مو در آقایان و خانم‌ها یکسان نبوده و راه‌های درمان آن نیز متفاوت می‌باشد. ریزش مو در خانم‌ها معمولاً موقتی است اما در آقایان ریزش مو در طولانی مدت موجب طاسی مو شده و افراد بعد از سن ۳۰ سالگی مجبور به کاشت مو می‌شوند.

در سنین جوانی نمی‌توان نقاط طاسی و کم پشت موها را شناسایی کرد و به همین دلیل مشخص کردن بانک مو نیز به طور قطعی امکان پذیر نمی‌باشد بنابراین توصیه می‌شود که در سنین کمتر از ۳۰ سالگی کاشت مو انجام نشود.

وضعیت بانک مو

اگر به موهای خود یا اطرافیانتان توجه کرده باشید، خواهید دید که ناحیه‌ی پشت و اطراف سر کمتر دچار ریزش شده و اغلب اوقات پر پشت هستند. موهای ما با فولیکول‌های مو مقاوم بوده و از آن‌ها تغذیه می‌کنند در مواقعی که فولیکول‌ها سست شده و مقاومت خود را از دست می‌دهند، موها شروع به ریزش می‌کنند.در عمل کاشت مو پزشکان متخصص موهایی را که فولیکول‌های قوی و مقاوم‌تری برخوردارند، شناسایی کرده و موهای کاشت شده را از آن نقاط برداشت می‌کنند.

سن مناسب کاشت مو

شناسایی بانک مو آسان نبوده و نیازمند آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلف می‌باشد. پزشک متخصص باید توجه کند که ناحیه‌ای که به عنوان بانک مو استفاده کرده است، بعداً دچار ریزش نشود. یکی از دلایلی که به افراد توصیه می‌شود بعد از ۳۰ سالگی نسبت به کاشت مو اقدام کنند، حساس بودن انتخاب دقیق محل بانک مو می‌باشد. بانک مو باید از قسمتی از ناحیه‌ی سر انتخاب شود که بعداً و با افزایش سن دچار ریزش موی شدید نشود.

بهترین سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

سن مناسب برای کاشت مو در هر فرد متفاوت بوده و نمی‌توان سن دقیقی را برای آن مشخص نمود اما توصیه‌هایی در این باره از طرف پزشکان متخصص وجود دارد. از نظر پزشکان متخصص در زمینه‌ی کاشت مو سن مناسب برای هر فرد تقریباً از سی سالگی به بعد بوده و اگر فردی در کمتر از ۳۰ الی ۲۵ سالگی به کاشت مو اقدام کند، بعداً ممکن است موهایی که کاشت شده‌اند نیز دچار ریزش شدید شوند.

از طرفی ممکن است نقاطی است که به عنوان بانک مو استفاده شده بودند نیز مستعد ریزش بوده و شروع به ریزش کنند. اغلب پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که عمل کاشت مو بعد از سن سی سالگی انجام شود.

بهترین سن مناسب برای کاشت مو در خانم‌ها

الگوی ریزش مو در خانم‌ها متفاوت از آقایان بوده و در بیشتر موارد خانم‌ها دچار طاسی مو نمی‌شوند و اگر توجه کرده باشید خانم‌ها کمتر از  آقایان عمل کاشت مو انجام می‌دهند. به همین دلیل سن مناسبی که گفته شد بیشتر شامل آقایان بوده و در خانم‌ها سن مناسبی برای کاشت مو وجود ندارد.

ریزش مو در خانم‌ها ممکن است به دلیل عواملی مانند استرس، بیماری، ژنتیک و … بوده و در هر سنی رخ دهد. خانم‌ها در هنگام ریزش مو می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص و طی کردن روند درمان، ریزش موی خود را درمان کنند. در حالت کلی ریزش مو در خانم‌ها به عوامل مختلفی بستگی داشته و نمی‌توان به طور یقین طاسی و ریزش شدید مو را شناسایی کرد و این امر نیاز به بررسی و مشورت با یک پزشک متخصص دارد.

بهترین سن مناسب برای کاشت مو در آقایان

آقایان بیشتر از خانم‌ها عمل کاشت مو را انجام می‌دهند چرا که در آ‌ن‌ها ریزش مو منجر به طاسی شده و افراد مجبور به انجام عمل کاشت مو هستند.  از سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی ریزش مو در آقایان ادامه داشته و بعد از ۳۰ سالگی با یکنواخت شدن ریزش موها تبدیل به طاسی مو می‌شود. دلیل اصلی ریزش مو در آقایان مشکلاتی در عملکرد فولیکول‌های مو بوده و افراد برای جلوگیری از این مشکلات می‌توانند در سنین ۲۳ تا ۲۵ سالگی از روش‌هایی مانند PRP، مزوتراپی، درمان‌های دارویی و … استفاده کنند.

سن مناسب کاشت مو

دلایل ریزش مو در بانوان و آقایان در چیست؟

  • سبک زندگی ناسالم و عادت‌های غذایی نامناسب
  • مشکلات ژنتیکی و هورمونی
  • بیماری‌های خاص و وراثتی
  • بارداری، زایمان و شیردهی در خانم‌ها
  • شرایط و محیط زندگی نامناسب

چگونه سن مناسب کاشت مو را تشخیص دهیم؟

در هنگام مشاهده‌ی ریزش موی شدید، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت درمان‌های مختلف قرار بگیرید. با این کار می‌توانید روند ریزش مو را کند کرده و موهای خود را دوباره احیا کنید. در یک محدوده‌ی زمانی مشاهده خواهید کرد که دیگر ریزش موها تثبیت شده و روند ثابتی را طی می‌کند در این شرایط می‌توانید با مراجعه به مراکز درمانی و مشورت با یک پزشک متخصص نسبت به کاشت مو اقدام کنید.

اگر به سن مناسب برای کاشت مو توجه نکنیم با چه مشکلاتی روبرو خواهیم شد؟

یکی از عوامل موثر در در داشتن کاشت موی موفق، توجه به زمان مناسب برای کاشت مو می‌باشد. اگر در سنین کم نسبت به انجام عمل کاشت مو اقدام کنید ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوید:

  • ریزش موهای تازه کاشت شده
  • ریزش موهای نواحی که به عنوان بانک مو استفاده شده‌اند
  • ضعیف شدن فولیکول‌های مو در نواحی کاشت شده
  • در نتیجه اگر به سن مناسب برای کاشت مو توجه نکنید و در سنین پایین نسبت به این عمل اقدام کنید، نتیجه‌ی موفقی از کاشت مو نخواهید داشت.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید