همه آنچه که درباره‌ مزوتراپی مو باید بدانیم

موضوع : زیبایی مویکشنبه 27 تیر 1400

ریزش مو یکی از رایج‌ترین مشکلات امروزی است. گرچه از دست دادن ۵۰ تا ۷۰ تار مو در روز امری طبیعی است اما زمانی که ریزش مو از حالت طبیعی خارج شود باعث نگرانی خواهد شد. البته امروزه با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان این مشکل را درمان کرد که یکی از جدیدترین روش‌ها مزوتراپی مو است که از ریزش مو جلوگیری کرده، کیفیت مو را بهبود می‌بخشد و موجب تحریک رشد مو می‌شود.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو که به مزوپلاستی یا مزوی مو نیز معروف است یکی از جدیدترین روش‌ها برای درمان ریزش مو از طریق تزریق ویتامین‌های لازم به ریشه‌ی مو است. مزوتراپی شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است که لایه‌ی‌ اپیدرم و فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. علاوه بر این مزوتراپی به افزایش گردش خون و بهبود سیستم عصبی سر کمک می‌کند. هدف از این روش درمانی بازیابی و افزایش گردش خون در پوست سر، تأمین مواد مغذی، کاهش سرعت جمع شدن فولیکول‌ها و تحریک رشد مو است.

روش انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از سریع‌ترین روش‌های جایگزین برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است و به علت غیر تهاجمی بودن آن طرفداران زیادی دارد. در این روش پزشک متخصص مواد و ویتامین‌های لازم مو را توسط سوزن‌های ریز به پوست سر تزریق می‌کند. این روش برای درمان ریزش سر کاملاً بی خطر، ایمن و بدون درد است و طی چندین جلسه با تجویز پزشک متخص طی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد.

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی علاوه بر درمان ریزش موی سر موجب پر پشتی و درخشندگی موها نیز می‌گردد. در واقع زمانی که مواد مغذی و ویتامین‌های لازم ریشه، مستقیماً به آن تزریق می‌شود موها کیفیت بهتری پیدا می‌کنند و سالم‌تر از قبل به رشد خود ادامه می‌دهند. مزوتراپی برای افرادی که موهای آن‌ها نازک و شکننده شده است نیز مناسب بوده و موجب افزایش ضخامت موها نیز می‌گردد. بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی، کمبود مواد مغذی و کمبود گردش خون در پوست سر ایجاد می‌شود از این رو این روش می‌تواند روش مناسبی برای درمان ریزش مو باشد.

همه آنچه که درباره‌ مزوتراپی مو باید بدانیم

 به طور کلی مزایای مزوتراپی شامل:

  • بهبود کیفیت موها
  • درمان ریزش مو
  • افزایش حجم و پرپشتی موها
  • درخشندگی و شفافیت مو
  • افزایش سلامتی موها
  • درمان شوره‌ی سر

در مزوتراپی چه موادی در پوست سر تزریق می‌شود؟

محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می‌شود حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی خاص، ویتامین‌ها، آنزیم و اسیدهای آمینه است که بر اساس نیاز بیمار توسط پزشک متخصص تنظیم می‌شود. پزشک متخصص با توجه به مشکل و بیماری شما و شدت ریزش موهایتان ممکن است از مواد و ویتامین‌های مختلفی بری تزریق استفاده کند. مزوتراپی به ترمیم تدریجی موها و تعادل هورمونی کمک کرده و موجب رشد موهای جدید و سالم می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنند؟

استفاده از مزوتراپی تنها منحصر به افرادی نیست که دچار ریزش مو شده‌اند بلکه همه می‌توانند از این روش برای بهبود کیفیت مو و پیشگیری از ریزش آن استفاده کنند. لازم به ذکر است زنان و مردان می‌توانند از این روش برای درمان مشکلات موهای سرشان بهره ببرند و استفاده از آن به رده‌ی سنی خاصی محدود نمی‌شود.

طول دروه‌ی درمان چند جلسه است؟

طول دوره‌ی درمان با مزوتراپی به شدت و نوع مشکل فرد بستگی دارد اما به طور متوسط ​​شما به مدت حدود چهار ماه، یک بار در هفته به درمان نیاز خواهید داشت در این حال تعداد جلسات مزوتراپی به طور میانیگن حدود ۸ الی ۱۲ جلسه خواهد بود. زمان دقیق این جلسات به چرخه‌ی رشد موها در بیمار و زمان لازم برای اثر بخشی داروهای تزریق شده بستگی دارد. هنگام استفاده از این درمان باید صبور باشید چرا که نتایج مزوتراپی بعد از جلسه‌ی چهارم و پنجم مشاهده می‌شود.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

مزوتراپی روشی غیر تهاجمی بدون جراحی، زخم، خونریزی و بیهوشی است و درد آن در حدی است که می‌توان به راحتی تحمل کرد، چرا که با استفاده از سوزن‌های ریز در عمق ۱ الی ۴ سانتی متری در پوست سر تزریق می‌شود و در حالتی که فرد احساس درد شدیدی کند با استفاده از بی حسی موضعی می‌توان درد آن را کمتر کرد.

عوارض مزوتراپی

با توجه به مطالعات صورت گرفته مزوتراپی عوارض ماندگار و خطرناکی ندارد. عوارض اولیه‌ی آن شامل درد، خارش و التهاب محل تزریق بعد از چند ساعت برطرف خواهد شد و عوارض ماندگاری نخواهد داشت.

همه آنچه که درباره‌ مزوتراپی مو باید بدانیم

چه کسانی نمی‌توانند از  این روش استفاده کنند؟

  • افرادی که به هر یک از مواد مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت دارند
  • افرادی که بیماری زمینه‌ای دیابت، کبد، کلیه یا مشکلات قلبی دارند
  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند
  • افرادی که دچار عفونت یا ضایعه در ناحیه‌ی پوست سر هستند

نتایج مزوتراپی چه موقع قابل مشاهده هستند؟

سرعت تاثیر گذاری و مشاهده‌ی نتایج در همه‌ی افراد یکسان نبود و به نحوه‌ی ریزش و جنس موهای بیمار بستگی دارد. نتایج اولیه معمولاً بعد از چند هفته به آرامی ظاهر می‌شوند اما نتیجه‌ی اصلی بعد از ۶ ماه قابل مشاهده می‌باشد.

مراقبت و نگهداری‌های بعد مزوتراپی

مزوتراپی روش غیر تهاجمی بدون جراحی است از این رو به مراقبت‌های خاص پرستاری نیاز ندارد، اما بهتر است برای گرفتن نتایج بهتر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

درست است که مزوتراپی مزایای بسیاری دارد اما بهتر است به این نکته توجه کافی داشته باشید که انجام مزوتراپی برای موهای ریخته شده درمان مناسبی نیست. مزوتراپی در واقع زمانی می‌تواند موثر واقع شود که ریشه و فولیکول مو به علت کمبود مواد مغذی و ویتامین‌های لازم تضعیف شده باشد و با این عمل بخواهیم ریشه‌ی موهای ضعیف را تقویت و بازسازی کنیم.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید