روش های زاویه سازی صورت

موضوع : پوست و زیبایییکشنبه 07 شهریور 1400

در هنگام ملاقات افراد جدید و یا روبرو شدن با اشخاص مختلف در اطراف خود، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، چهره‌ی وی می‌باشد. علاوه بر آن داشتن ظاهری بهتر و زیبا، اعتماد به نفس افراد را افزایش داده و می‌تواند تاثیر مثبتی در زندگی و موفقیت آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل امروزه روش‌های زیبایی مختلفی در بین مردان و زنان محبوبیت بسیاری پیدا کرده و همواره روش‌های جدیدی نیز کشف و ابداع می‌شوند. یکی از فاکتورهای مهمی که در زیبایی ظاهری افراد تاثیر مثبتی دارد، داشتن زاویه‌ی صورت مناسب می‌باشد. چهره‌های دارای زاویه V شکل نسبت به چهره‌های دایره‌ای یا مربعی جذابیت بیشتری داشته و به همین دلیل اغلب افراد اقدام به استفاده از روش‌های مختلف برای زاویه سازی صورت خود می‌کنند.

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت روشی کم تهاجمی برای جوانسازی و زیبایی صورت می‌باشد. در این روش با استفاده از تزریق موادی مانند ژل، چربی و … به مناطقی از صورت، باعث ایجاد زاویه و شکل مناسب می‌شوند. زاویه سازی صورت علاوه بر ایجاد شکلی مناسب در مناطقی مانند فک و چانه، باعث از بین رفتن چین و چروک و شکاف‌های پوستی نازک نیز می‌شود.

انواع روش‌های زاویه سازی صورت

این عمل زیبایی نیز مانند سایر روش‌ها، توسط مواد و روش‌های خاصی انجام می‌پذیرد که هر کدام کاربرد و ویژگی‌های خاصی دارند. حتماً قبل از اقدام به انجام زاویه سازی صورت، با پزشک متخصص مشورت کرده و انتخاب روش مناسب را به وی واگذار کنید.

زاویه سازی صورت

تزریق ژل

تزریق ژل روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی بوده و باید با دقت و توجه کافی انجام شود. در این روش بنا بر نوع ژلی که استفاده می‌شود، از ۶ ماه تا ۳ سال ماندگاری دارد. اسید هیالورونیک یکی از بهترین نوع ژل‌هایی می‌باشد که در اغلب موارد، پزشکان از آن استفاده کرده و این ماده به دلیل خواص بی‌نظیر خود با بدن سازگاری بیشتری دارد. عوارض خفیفی مانند ورم، قرمزی، کبودی، عدم تقارن و … از جمله عوارض این روش بعد از انجام تزریق می‌باشند.

تزریق بوتاکس

این روش برای افرادی که فک مربع و پهنی دارند، مناسب بوده و با این کار قسمت چانه‌ی صورتشان کشیده‌تر به نظر می‌رسد. این روش بدون جراحی انجام شده و اصطلاحاً غیرتهاجمی می‌باشد. علاوه بر آن بیمار در حین انجام تزریق، هیچگونه دردی احساس نمی‌کند ولی بعد از آن شاهد عوارضی مانند کبودی خواهید بود. توجه داشته باشید که عوارض ناشی از تزریق مواد مختلف موقتی بوده و بعد از چند روز از بین می‌روند.

تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش‌های رایج و پر استفاده برای زاویه سازی صورت می‌باشد. چربی مورد استفاده در این روش، از قسمت‌های مختلف بدن گرفته شده و بعد از آماده سازی به نواحی تعیین‌شده توسط پزشک متخصص تزریق می‌شود. این روش برخلاف تزریق بوتاکس و ژل، عوارض جانبی کمتری داشته و به دلیل اینکه موارد مورد استفاده از بدن گرفته می‌شوند، ماندگاری طولانی مدتی نیز دارند.

زاویه سازی صورت با نخ

زاویه سازی صورت همواره با تزریق مواد مختلف انجام نگرفته و روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. یکی از متداول‌ترین روش‌های زیبایی، استفاده از نخ برای لیفت و زاویه سازی می‌باشد. در این روش با استفاده از نخ و سوزن‌های مخصوص و نازک، قسمت کناری چانه را کشیده و آن را در زیر پوست پنهان می‌کنند. این روش عوارض جانبی زیادی نداشته و مانع از ایجاد زخم روی صورت می‌شود.

عمل جراحی

عمل جراحی روشی تهاجمی و ماندگار برای زاویه سازی صورت می‌باشد. در این روش پزشک متخصص با استفاده از روش‌های مختلف، ماهیچه و استخوان‌های اضافی فک و چانه را کاهش داده و با این کار باعث زوایه سازی صورت می‌شود. عمل جراحی ماندگاری طولانی تری نسبت به بقیه‌ی روش‌ها دارد.

زاویه سازی صورت

اقدامات مراقبتی بعد از انجام زاویه سازی صورت

بعد از انجام تمامی روش‌های زیبایی افراد برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر، باید یک سری اقدامات مراقبتی لازم را انجام داده و با اینکار به ماندگاری مواد تزریقی کمک کنند. برخی از اقدامات مراقبتی بعد از انجام زاویه سازی صورت عبارتند از:

  • عدم انجام آرایش صورت به مدت ۲ روز
  • عدم وارد کردن ضربه به نواحی مورد نظر
  • عدم انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین به مدت ۲۴ ساعت
  • عدم استفاده از آب داغ به مدت یک هفته
  • عدم استفاده از مایعات و نوشیدنی‌های داغ
  • عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی
  • عدم ماساژ ناحیه‌ی مورد نظر به مدت ۲ روز

آیا زاویه سازی صورت روشی دائمی و ماندگار است؟

عمل زاویه سازی صورت با توجه به نوع مواد تزریقی که انتخاب می‌شوند، می‌توانند موقتی و یا دائم باشند. به عنوان مثال فیلرها و ژل‌ها برگشت پذیر هستند و از ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری داشته و نیاز به ترمیم و تزریق مجدد دارند. اما روش تزریق چربی و عمل جراحی ماندگاری طولانی‌تری دارند.

چه کسانی کاندیدهای مناسب برای انجام زاویه‌ی صورت هستند؟

در حالت کلی زیبایی صورت به این معنی است که اندازه اجزای صورت نسبت به هم متناسب باشند. در زاویه سازی فک و چانه نیز اندازه‌ی آن‌ها کاهش پیدا کرده و باعث جذابیت بیشتر صورت می‌شود. به همین دلیل تنها افرادی با ویژگی‌های ظاهری خاص می‌توانند با استفاده از این روش، تغییری بزرگ بر روی صورت خود انجام دهند. افرادی که صورت و چهره‌ی آن‌ها دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد، کاندیدهای مناسبی برای این روش هستند.

  • افراد دارای فک مربعی و پهن
  • افرادی که چانه دایره‌ای دارند
  • افراد دارای گونه‌های چاق و لاغر
  • زنانی که فک مردانه دارند

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای زاویه صورت نیستند؟

همان طور که گفتیم زاویه سازی صورت یکی از روش‌های زیبایی بوده و افراد با استفاده از این روش سعی در افزایش جذابیت ظاهری خود دارند. در این بین افرادی نیز به دلیل عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی، از این روش استفاده کرده و نتیجه‌ی مطلوبی نمی‌گیرند. برخی از افرادی که کاندیدای مناسبی برای انجام زاویه‌ی صورت نیستند عبارتند از:

  • افراد دارای چهره‌های بسیار لاغر یا بسیار چاق
  • افرادی که پوستی شل و افتاده دارند
  • افرادی که دارای گردن چاقی هستند
  • افراد دارای بینی استخوانی و بزرگ

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید