جوانسازی گردن بدون نیاز به عمل جراحی!

موضوع : پوست و زیباییدوشنبه 24 مرداد 1401

هنگامیکه از جوانسازی پوست صحبت می‌شود، اغلب افراد تنها به جوانسازی پوست صورت فکر می‌کنند. درحالیکه پوست گردن یکی از مهمترین قسمت‌های صورت است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. علاوه بر این اکثر متقاضیان جوانسازی پوست، جوانسازی گردن را فراموش می‌کنند! جوانسازی گردن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کنار پوست باید از آن نیز محافظت کرد. علاوه بر آن باید به نواحی دیگر مانند پوست دست نیز باید توجه شود. چین و چروک‌های گردن موجب می‌شوند تا سن افراد بالاتر نشان داده شوند. در این مقاله می‌خواهیم به نکات زیادی برای مراقبت و جوانسازی پوست گردن اشاره کنیم.

علائم پیری پوست گردن

پیری پوست گردن با گذشت زمان مشخص می‌شود. از آنجایی که گردن قسمت قابل مشاهده از بدن ماست، در زیبایی چهره نیز می‌تواند تاثیر داشته باشد. برای اینکه بدانیم چه کسانی باید به فکر جوانسازی پوست گردن خود باشند، در ادامه می‌خواهیم علائم پیری پوست گردن را با یکدیگر بررسی کنیم تا ببینیم با افزایش سن چه اتفاقی در این ناحیه رخ می‌دهد.

پدید آمدن نوارهای عمودی

نوارهای عمودی روی گردن در طول زمان زیادی به وجود می‌آیند. اما نگران نباشید؛ با مراقبت و انجام ورزش‌های مختلف می‌توان عضلات گردن را تقویت کرد تا از پیر شدن آن جلوگیری کرد. بدین ترتیب با پیر شدن پوست این خطوط نیز نمایان نمی‌شوند. تابش مستقیم نور خورشید، عوامل ژنتیکی و… نیز در به وجود آمدن آنها موثر اند.

جوانسازی گردن بدون نیاز به عمل جراحی!

به وجود آمدن خطوط عرضی

خطوط عرضی روی گردن در واقع از همان ابتدای جوانی همراه ما بوده‌اند و تنها با افزایش سن، بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. این خطوط غالبا مانند یک گردنبدی در دور گردن مشاهده می‌شوند و به دلیل کاهش کلاژن سازی پوست، از بین رفتن رطوبت پوست و همچنین کاهش خاصیت کشسانی پوست به وجود می‌آیند.

شل شدن و افتادگی پوست

می‌توان گفت یکی از نشانه‌های پیری پوست که روی دست‌ها و سایر نقاط بدن نیز نمایان می‌شود، شل شدن و افتادگی پوست است. همانطور که می‌دانید پوست ما روی استخوان‌ها و ماهیچه‌ها قرار گرفته و با افزایش سن بافت‌های چرب موجود در ماهیچه‌ها به مرور زمان تحلیل می‌روند و پوست دچار شل شدگی و افتادگی می‌شود.

به وجود آمدن ضایعات روی گردن

اغلب افراد نیز ممکن است به دلایل ژنتیکی با افتادگی و شل شدگی پوست مواجه نشوند اما لکه‌های تیره رنگی روی گردن و قسمت دکلته به وجود بیاید. این ضایعات و لک‌ها نیز با روش‌های جوانسازی پوست گردن، مجددا زیبا و جوان خواهند شد.

روش های جوانسازی گردن چیست؟

جوانسازی پوست گردن به مجموعه از روش‌های جراحی یا غیر جراحی که برای جوانسازی و جلوگیری از پیری پوست است، گفته می‌شود. به عنوان مثال غبغب ممکن است در اثر وراثت و یا افتادگی پوست به وجود بیاید و ظاهری خوشایند نداشته باشد. در این میان، روش‌های مختلفی برای جوانسازی و لیفت گردن وجود دارند که باعث به وجود آمدن هماهنگی در ظاهر افراد نیز می‌شوند. پیری گردن عوامل مختلف دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. جاذبه، افزایش یا کاهش وزن، عکسبرداری، تجمع بافت چربی و… می‌توانند نقش مستقیمی در پیری گردن داشته باشند.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی گردن

یکی از روش‌های موثر برای جوانسازی گردن بوتاکس است. در واقع بوتاکس سمی است که از نوعی باکتری به دست می‌آید و توانایی فلج کردن عضلات را دارد. به تزریق بوتاکس در نواحی خاص عضلات، می‌توان ظاهر آن را تغییر داد. در جوانسازی گردن هدف از بوتاکس، فلج کردن قسمت‌های خاص عضله سطحی گردن (عضله پلاتیسما) است. این عضله از قسمت قفسه سینه شروع شده و تا استخوان فک تحتانی می‌رسد. با تزریق بوتاکس می‌توان تغییراتی را ایجاد کرد که به جوانسازی گردن کمک می‌کند. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین‌های عرضی: با تزریق بوتاکس در نواحی پوست گردن می‌توان از عمق چین‌های عرضی گردن نیز کم کرد.
  • لیفت گردن: با تزریق بوتاکس می‌توان همانند ملکه مصر (نفرتی‌تی) به گردن ظاهری کشیده‌تر داد و فک تحتانی را مشخص‌تر کرد.
  • از بین بردن نوارهای گردن: با تزریق بوتاکس می‌توان نوارهای گردن را از بین برد و یا شدت آن را کم کرد. همانطور که گفته شد این نوارها بصورت عمودی هستند و در هنگام صحبت کردن با هیجان یا زور زدن قابل مشاهده‌اند. این نوارها توسط عضله پلاتیسما ایجاد می‌شوند و خوشبختانه می‌توان آنها را با تزریق بوتاکس کاهش داد.

جوانسازی گردن بدون نیاز به عمل جراحی!

جوانسازی گردن با لیزر

همانطور که می‌دانید نور لیزر نوعی نور متمرکز است و پوست را گرم می‌کند. گرم کردن پوست موجب کلاژن سازی آن می‌شود و در نتیجه اگر کلاژن سازی پوست افزایش یابد، در نهایت پوست سفت‌تر شده و چین و چروک‌ها آن نیز کمتر می‌شود. توجه کنید که 3 روش برای جوانسازی گردن با لیزر وجود دارد:

  • جوانسازی لیزر تخریبی: در این روش سطح پوست تخریب می‌شود و لایه عمقی پوست خود را بازسازی می‌کند. توصیه می‌کنیم برای جوانسازی گردن از این روش استفاده نشود چرا که پوست گردن نازک است و می‌تواند دچار کلوئید شود.
  • جوانسازی لیزر غیر تخریبی: این روشی کاملا مناسب برای جوانسازی پوست است. در این روش لیزر، گرما به عمق پوست می‌رسد و موجب گرم شدن پوست می‌شود. در نتیجه سلول‌های پوست تحریک می‌شوند تا کلاژن سازی صورت گیرد و با کلاژن سازی است که سطح پوست تغییر یافته و چین و چروک از بین می‌رود.
  • جوانسازی فرکشنال:  اشعه لیزر به صورت ستون‌هایی با قطر کم وارد پوست می‌شود و موجب می‌شود بخشی از پوست تخریب شود و پوست سالم شروع به بازسازی و جوانسازی خود می‌کند.

جوانسازی گردن با جراحی

همانطور که گفته شد، علاوه بر روش های کلینیکی، شما می‌توانید با استفاده از عمل جراحی نیز پوست گردن خود را جوانسازی کنید. استفاده از این روش برای کسانی مناسب است که از روش‌های لیزری و بوتاکس نتیجه نگرفته و یا طبق دستور پزشک بهتر است با استفاده از جراحی جوانسازی گردن و غبغب انجام دهند. در نتیجهخ توصیه می‌شود قبل از اینکه اقدام به جوانسازی گردن خود کنید، ابتدا با پزشک مشورت کنید شاید نیازی به جراحی نداشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، متوجه شدید که صورت و گردن از جمله قسمت‌های مهمی هستند که باید به زیبایی آن اهمیت داد. اغلب افراد نیز معتقدند با داشتن تغذیه و سبک زندگی سالم می‌توانند از روند پیری پوست خود جلوگیری کنند که این مورد نیز کاملا صحیح است. اما توجه داشته باشید که این روش‌ها گرچه ضروری هستند اما کافی نیستند و باید برای پیشگیری و درمان به روش‌های جوانسازی پوست روی آورد. کلینیک ایرانمهر تبریز از بهترین ارائه دهندگان خدمات زیبایی است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و جدیدترین متدهای زیبایی انواع خدمات پوست و مو را انجام می‌دهد. همچنین متقاضیان می‌توانند از مشاوره رایگان کارشناسان استفاده کنند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید