تزریق فیلر چانه و اصلاح فرم چانه چگونه انجام می‌شود؟

موضوع : پوست و زیباییپنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1401

بسیاری از افراد به زیبایی چانه توجهی ندارند. در صورتیکه قسمت تحتانی صورت، در ظاهر کلی و در زیبایی و جذابیت صورت نقش بسیار مهمی دارد. تزریق فیلر چانه یا ژل چانه یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) می‌باشد که برای برجسته سازی چانه و تقویت خط فک است. تغییراتی که پس از تزریق فیلر چانه ایجاد می‌شود، با هیچ تزریقی قابل مقایسه نمی‌باشد.

در این روش یک بافت نرمی به لایه زیرین پوست تزریق می‌شود و باعث ایجاد تعادل در سایر اجزای صورت و از بین رفتن چین و چروک و شکاف های چانه می‌شود. در این مقاله میخواهیم  به بررسی هر آنچه که لازم است در مورد تزریق ژل چانه بدانید، از نحوه تزریق گرفته تا قیمت و ماندگاری آن، صحبت کنیم. در ادمه با ما همراه باشید.

تزریق فیلر چانه چیست؟

به طور کلی تزریق ژل به چانه به‌ منظور زاویه سازی و زیباتر کردن چهره انجام می‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، این روش یک روش غیر تهاجمی بوده و نیازی به عمل جراحی ندارد و به همین دلیل مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، در تزریق فیلر چانه نیازی به عمل بیهوشی نیست.

مواد فیلر چانه از چیست؟

برای فیلر چانه شما میتوانید ازفیلرهای هیالورونیک اسید و غیر هیالورونیک اسید استفاده کنید. ژل هیالورونیک اسید (hyaluronic acid) ماده ای است که عموما برای تزریق ژل از آن استفاده می‌شود. این ماده به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد و از این رو عارضه ای برای بدن بوجود نمی آورند. نکته قابل ذکر اینست که فیلر چانه دائمی نیست و نیاز به تزریق مجدد دارد.

از برندهای معتبر فیلر هیالورونیک اسید دارای تاییدیه FDA می‌توان به بلوترو، استایلیج، الیاکسین، الاینا، نورامیس و رووفیل اشاره کرد. از فیلرهای غیر هیالورونیک اسید  فیلر الانسه می‌باشد.

کاربرد تزریق ژل به چانه چیست؟

همانطور که میدانید با بالا رفتن سن و گذشت زمان، جمجمه تغییر حالت میدهد و چانه به عقب حرکت می‌کند. این مساله ممکن است ظاهر صورت را تغییر داده و حتی سن را بالاتر نشان دهد. تزریق فیلر چانه باعث جوانسازی و شاداب‌تر شدن چهره می‌شود. این عمل عموما با ۲ هدف انجام می‌شود:

کاربرد تزریق ژل به چانه چیست؟

برای رفع نواقص صورت

برخی از افراد از ابتدای تولد، نواقصی در صورت خود دارند که باعث پایین رفتن اعتماد به نفسشان می‌شود. آسیب های فیزیکی، لاغری بیش از حد و… از عواملی است که افراد را به این سمت سوق می‌دهد. وجود تقارن در چهره باعث افزایش جذابیت آن می‌شود. عقب بودن چانه این تعادل را به هم زده و باعث می‌شود فرد حس خوشایندی نداشته باشد.

تزریق ژل چانه برای زاویه سازی صورت

اغلب افراد، چه مرد و چه زن، تمایل دارند صورتی V (وی) شکل داشته باشند. تزریق فیلر چانه یکی از آسان‌ترین روش برای زاویه سازی صورت است.

مراحل تزریق فیلر به چانه به چه صورت است؟

همانطور که در فوق نیز گفته شد، تزریق فیلر چانه به صورت سرپایی و بدون بی هوشی انجام می‌شود. پزشک ابتدا برای جلوگیری از بروز بیماری های عفونی محل تزریق را ضد عفونی کرده و سپس برای به حداقل رساندن درد در طول تزریق، از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکائین استفاده می‌کند.

پس از آن، پزشک متخصص به وسیله سوزن ریز ژل را در لایه میانی پوست تزریق می‌کند. نتیجه این کار بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. این عمل بسته به انتظارات شما ممکن است چندین بار انجام شود. کل زمان تزریق (از آماده سازی تا پایان کار) معمولا ۲۰ الی ۴۰ دقیقه زمانبر خواهد بود.

مزایا و معایب تزریق فیلر چانه

هر گونه عمل زیبایی در کنار زیبایی های خود معایبی نیز به همراه دارد. در یک چهره ایده‌آل، در نمای نیمرخ چهره خطی عمودی از لب به سمت پایین کشیده می‌شود، اگر نوک چانه عقب تر از این خط باشد، باید بدانید که چانه شما عقب تر از حالت ایده‌آل قرار دارد و باید برای اصلاح آن دست به کار شوید. فیلر چانه علاوه بر این مزایای دیگری نیز دارد:

  • بدون نیاز به عمل جراحی
  • مشاهده نتیجه بلافاصله پس از تزریق
  • تغییر شکل فک
  • جوانسازی و جلوگیری از پیری
  • به وجود آمدن تقارن در چهره

معایب تزریق ژل به چانه

به طور کلی، تزریق ژل از ایمن ترین روش ها برای درمان هستند که حداقل خطر و عوارض را دارند. با این حال از عوارض جانبی که معمولا پس از تزریق مشاهده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دردهای خفیف و موقتی
  • ورم در ناحیه تزریق
  • قرمزی و کبود شدن محل تزریق

طبق مطالعه‌ای از سایت ncbi اگر تزریق ژل به چانه در مراکز نامعتبر و توسط افراد غیرمتخصص انجام شود،‌ عوارضی مانند عفونت، واکنش‌های التهابی پوستی، توده‌های پوستی، عدم تقارن، جای زخم، آسیب‌های پوستی و غیره به دنبال خواهد داشت.

ماندگاری و هزینه فیلر چانه چقدر است؟ 

ماندگاری و هزینه فیلر چانه چقدر است؟

یکی از متداول ترین سوالات مراجعه کنندگان این است که فیلر چانه چقدر ماندگاری دارد و هزینه آن چقدر است؟ باید بگوییم این روش یک روش دائمی برای اصلاح فرم چانه نمی‌باشد. بیشتر فیلرها بین ۱ تا ۲ سال در بدن باقی می‌مانند و سپس به طور طبیعی جذب می‌شوند. ماندگاری فیلرها به کیفیت آن بستگی دارد و در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد.

هزینه فیلر چانه چقدر است؟

برای کسب آگاهی از این موضوع باید با پزشک خود مشورت کنید. هزینه فیلر چانه به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع فیلری که برای تزریق استفاده می‌شود بیشترین تاثیر را در قیمت آن میگذارد. قاعدتا هر چقدر میزان دز تزریقی افزایش یابد، هزینه نیز به طبع آن افزایش خواهد یافت. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت می‌توان به مواردی همچون مهارت پزشک، خدمات ارائه شده و… اشاره کرد. شما میتوانید با تماس گرفتن با کلینیک ایرانمهر علاوه بر دریافت مشاوه از میزان هزینه نیز آگاهی کسب کنید.

مراقبت های پس از تزریق فیلر چانه

در راستای کاهش عوارض جانبی تزریق ژل چانه، مواردی را باید پس از تزریق رعایت کنید تا این عوارض جانبی را به حداقل برسانید. در ادامه میخواهیم به چند مورد از این مراقبت ها اشاره کنیم:

  • از ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید.
  • سعی کنید تا حداقل یک روز از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی به مدت چند روز خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده کبودی از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • از پماد تجویز شده توسط پزشک و یا پماد های رفع کبودی استفاده کنید.
  • قبل و بعد از تزریق از مصرف داروهایی مثل آسپرین، ایبوپروفن و … خودداری کنید.
  • دست های خود را مرتب ضدعفونی کرده و یا بشویید تا در صورت تماس با محل تزریق باکتری ها و میکروب های دست تان باعث بروز عفونت نشوند.

چرا کلینیک ایرانمهر انتخاب مناسبی برای تزریق ژل به چانه است؟

اگر در سطح تبریز بگردید، مراکز زیبایی زیادی وجود دارند که تزریق ژل انجام می‌دهند. اما نکته مهم اعتبار و سابقه فعالیت می‌باشد. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می باشد

تیم پزشکی باتجربه مجموعه ایرانمهر، مشاوره آنلاین و تلفنی رایگان و استفاده از امکانات و تجهیزات به روز، یک تجربه فوق‌ العاده تزریق فیلر به چانه را برای شما رقم خواهند زد.

سخن پایانی

می‌توان گفت همه دوست دارند چهره ای شاداب و جوانی داشته باشند. ولی کمتر کسی است که به انجام عمل های سنگین جراحی رضایت میدهد. تزریق فیلر یکی از محبوب ترین و آسان ترین روش های زیباتر کردن چهره می‌باشد و به شما در راستای ایجاد تغییراتی چشمگیر در چهره‌تان کمک می‌کند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید