بهترین راه برای پاک کردن تاتو ابرو و بدن با لیزر

موضوع : پوست و زیباییسه‌شنبه 19 مهر 1401

در گذشته تاتو و یا خالکوبی دائمی تلقی می‌شدند اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی لیزر، می‌توان تاتو و یا خالکوبی را بصورت ایمن و موثر، پاکسازی کرد. دستگاه‌های لیزر امروزی در مدت زمان کمتر می‌توانند رنگ‌های لیزر را که در گذشته پاک کردن آنها ممکن نبود، پاک کنند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد پاک کردن تاتو با لیزر صحبت کنیم و همچنین به سایر روش‌های پاک کردن تاتو و خالکوبی بدن و ابرو نیز اشاره کنیم.

پاک کردن تاتو ابرو و بدن با لیزر

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که روی بدن خود تاتو دارید و دیگر جذابیتی برایتان ندارد، یا ابروهای خود را تاتو کردید و پشیمانید، بهترین راه برای پاک کردن تاتو ابرو و بدن لیزر است که به صورت چشمگیری جایگزین دیگر روش‌های پاک کردن تاتو شده است. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری، دستگاه‌های لیزر امروزه می‌توانند در موارد زیر به خوبی عمل کنند:

  • به صورت ایمن و موثر خالکوبی یا تاتو را پاک کنند.
  • نیاز به تعداد جلسات کمتری برای پاکسازی تاتو دارند.
  • قابلیت پاک کردن رنگ‌هایی را دارند که در گذشته پاک سازی آن ممکن نبود.

باید بگوییم با وجو پیشرفت‌های تکنولوژی در فناوری دستگاه‌های لیزر، اینکه لیزردرمانی تا چه حدی می‌تواند برای شما موثر باشد، بستگی به اپراتور لیزر دارد. اگر شما در انتخاب کلینیک لیزر و پزشک متخصص خود دقت کافی نداشته باشید، حتی با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر نیز نمی‌توانید به نتیجه مطلوب خود برسید.

روش پاک کردن تاتو با لیزر

نحوه کار انواع روش های پاک کردن تاتو با لیزر به این صورت است که اشعه لیزر باعث شکسته شدن رنگدانه‌های تاتو و یا خالکوبی می‌شود. رنگدانه‌های سیاه رنگ تاتو، با استفاده از تمامی طول موج‌های لیزر جذب شده و تبدیل به ساده‌ترین رنگ می‌شود. اما تاتو با کدام دستگاه لیزر پاک می‌شود؟

بهترین راه برای پاک کردن تاتو ابرو و بدن با لیزر

پاکسازی تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ (Q-switched)

در حال حاضر بهترین دستگاه‌ها برای پاک کردن تاتو و خالکوبی، دستگاه‌های لیزر معروف به کیوسوئیچ (Q-switched) هستند. البته باید گفت “کیوسوئیچ” یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست، بلکه نشان دهنده قابلیت در دستگاه لیزر است. دستگاه‌های لیزر با قابلیت کیوسوئیچ، می‌توانند پالسی قدرتمند را در یک لحظه به پوست بفرستند. انرژی این لیزر به سرعت به رنگدانه‌های تاتو جذب شده و باعث شکستن آنها می‌شود. در طی جلسات دیگر، سیستم ایمنی بدن به صورت طبیعی سراغ ذرات ریز باقی‌مانده رفته و آنها را جذب و دفع میکند. بدین ترتیب تاتو یا خالکوبی شما پاک می‌گردد. از دیگر کاربردهای لیزر کیوسوئیچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع لکه‌های پوستی
  • رفع لکه ماه گرفتگی
  • برطرف کردن ضایعات عروقی پوست
  • برداشتن خال
  • درمان قارچ ناخن
  • جوانسازی پوست
  • و…

انواع لیزر کیوسوئیچ Q-switched

همانطور که در فوق نیز اشاره شد، کیوسوئیچ در اصل یک قابلیت است. دستگاه‌های لیزری که برای پاک کردن تاتو از آنها استفاده می‌شود، دقیقا مانند دستگاه لیزر موهای زائد هستند. اما برای پاک کردنه تاتو با لیزر، این دستگاه‌ها دارای قابلیت کیوسوئیچ یا به عبارتی دیگر تولید پالس‌های قدرتمند و سریع می‌باشند. از جمله لیزرهای کیوسوییچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه لیزر الکساندریت: از این دستگاه برای رفع لکه‌های قهوه‌ای، لکه‌های ناشی از آفتاب، ماه گرفتگی، تاتو جوهر مشکی و خالکوبی سبز و آبی استفاده می‌شود.
  • دستگاه لیزر روبی: از این لیزر برای پاک کردن رنگ‌هایی مثل سبز یا آبی استفاده می‌شود.
  • لیزر ان دی یانگ: این نوع لیزر اغلب برای جوانسازی پوست، رفع آثار تیره زخم و جای جوش، رفع لکه های تیره مادرزادی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر می‌تواند طیف وسیعی از تاتوها را پاک کند.

نکات مهم در استفاده از دستگاه لیزر کیوسوییچ

قبل از اقدام به پاک کردن تاتو یا خالکوبی با لیزر، موارد مختلفی را باید بررسی کرد. پزشک متخصص با بررسی برخی موارد به شما روند درمان، تعداد جلسات و… را اعلام خواهد کرد. از جمله عواملی که در پاک کردن تاتو موثر است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوهر تاتو تا چه عمقی از پوست شما جای گرفته است؟
  • تاتو شما چه رنگی است؟
  • چه مدت از تاتو شما می‌گذرد؟
  • شرایط سلامت جسمانی شما در چه وضعیتی است؟
  • چه داروهایی مصرف می‌کنید؟

نکته دیگر اینکه پاک کردن تاتو یا خالکوبی در هر فرد متفاوت می‌باشد. از طرفی عمق و رنگدانه‌های تاتو با یکدیگر متفاوت است از این رو باید شرایط شما بررسی شود. تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر و فرآیند درمانی آن در جلسات مشاوره با پزشک و یا متخصصین کلینیک انجام خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به کلینیک ایرانمهر تبریز، به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

بهترین راه برای پاک کردن تاتو ابرو و بدن با لیزر

سایر روش‌های پاک کردن تاتو

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، روش‌های دیگری نیز برای پاک کردن تاتو وجود دارد. البته امروزه دیگر این روش‌ها به دلیل ظهور دستگاه های کیوسوییچ، محبوبیت خود را از دست داده‌اند و کمتر استفاده می‌شوند. از جمله این روش ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لایه‌برداری

از جمله روش‌های لایه برداری می‌توان به درم ابریژن، لیزر CO2 فرکشنال و لایه برداری شیمیایی اشاره کرد. در این روش پزشک متخصص با استفاده از روش‌های مختلف، لایه رویی پوست شما را از بین می‌برد و با از بین رفتن لایه رویی پوست، به لایه ای که جوهر تاتو در آن قرار دارد (لایه درم) می‌رسد. در حقیقت با از بین رفتن لایه رویی پوست (اپی درم) دیگر محافظی برای جوهر تاتو وجود ندارد و بدین ترتیب رنگدانه‌ها به بیرون نشت کرده و از بین می‌روند.

ناحیه تحت درمان با استفاده از این روش، تا چند روز حساس و دردناک خواهد بود. این روش دوره نقاهت نسبتا طولانی (2 هفته) خواهد داشت. در طول این مدت شما نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. از طرفی دیگر نتایج بدست آمده از این روش برای پاک کردن تاتو، غیرقابل پیش‌بینی بوده و اثرات ضعیفی دارد.

روش‌های آرایشگاهی

در همین ابتدا باید بگوییم پاک کردن تاتو در آرایشگاه‌ها غیر ممکن است! آرایشگرها صرفا با وارد کردن رنگ جوهر همرنگ با رنگ پوست، روی تاتو را می‌پوشانند. می‌توان گفت این روش می‌تواند بدترین کاری باشد که با تاتو می‌کنید! چرا که در اغلب موارد، تاتو به خوبی پنهان نمی‌شود و اگر از این روش استفاده کنید، دیگر نمی‌توانید با استفاده از روش‌های لیزری، آن را پاک کنید. .

سوالات متداول در رابطه با پاک کردن خالکوبی با لیزر

  • پاک کردن خالکوبی با لیزر چند جلسه زمان می‌برد؟ این موضوع به رنگ، محل تاتو و زمان انجام تاتو بستگی دارد. تعداد جلسات لازم برای پاک کردن خالکوبی بین 2 تا 11 جلسه متغیر است. فواصل این جلسات نیز بین 30 تا 45 روز است و پس از جلسه 4 ام شما می‌توانید اثرات آن را مشاهده کنید.
  • آیا پاک کردن تاتو با لیزر دردناک است؟ انجام لیزر روی تاتو می‌تواند دردناک باشد. اما برای جلوگیری از آن از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود.
  • آیا استفاده از دستگاه کیوسوئیچ برای همه ممکن است؟ می‌توان گفت تمامی افرادیکه از این روش استفاده می‌کنند، باید از سلامت جسمانی برخوردار باشند. زنان باردار و شیرده و کسانی که از بیماری‌های خود ایمنی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • آیا لیزر پاکسازی تاتو عوارض دارد؟ باید گفت این لیزرها بسیار ایمن و کم عارضه هستند. از جمله عوارض این لیزرها می‌توان به ایجاد شدن لکه‌های روشن یا تیره در پوست اشاره کرد که معمولا بعد از 6 ماه ناپدید می‌شوند. از طرفی اگر لیزر توسط افراد کم تجربه انجام شود، ممکن است باعث ایجاد زخم یا سوختگی شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، بهترین راه برای پاک کردن تاتو، استفاده از لیزر است. در این حالت لیزر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و توسط رنگدانه‌ها جذب می‌شود و علاوه بر پاک کردن اثرات خالکوبی، لک‌ها و جوش‌های پوست را نیز از بین برده و پوست عاری از هر نوع لک و جوش می‌شود. کلینیک تخصصی ایران مهر، با کادری مجرب و مکانی معتبر در خدمت بیماران گرامی در زمینه‌ی مشاوره و انجام عمل‌های زیبایی به خصوص از بین بردن لک‌های پوستی عزیزان می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید