اپیلاسیون بهتر است یا لیزر؟ کدام را ترجیح می دهید؟

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 08 دی 1400

اغلب افراد به ویژه خانم‌ها موهای زائد را مانع زیبایی پوست و بدن خود دانسته و همواره به دنبال روش‌های مختلف برای از بین آن‌ها هستند. از بین بردن موهای زائد علاوه بر اینکه موجب زیبایی و جذاب دیده شدن ظاهر می‌شود، یکی از اصول بهداشت فردی نیز بوده و باید نسبت به انجام آن اقدام کنید. یکی از دغدغه‌های افراد برای از بین بردن موهای زائد بدنشان، این است که کدام روش برای رفع موهای زائد بهتر است؟ برای پاسخگویی به این سوال باید در ابتدا نسبت به روش‌های موجود مانند لیزر و یا اپیلاسیون موهای زائد اطلاعات لازم و کافی داشته و سپس بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

روش های از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد از جمله اقدامات زیبایی و بهداشتی به شمار می‌آید که افراد همواره از گذشته تاکنون روش‌های زیادی را برای انجام آن امتحان کرده و به نتیجه‌های متفاوتی رسیده‌اند. اما امروزه تنها دو روش اصلی یعنی استفاده از اپیلاسیون و لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد که روز به روز و با پیشرفت تکنولوژی، مردم دیگر حتی از اپیلاسیون نیز استفاده نمی‌کنند. برای اینکه با این دو روش موجود و تقریباً پرطرفدار آشنا شده و بتوانید بهترین آن را برای از بین بردن موهای زائد خود انتخاب کنید، در ادامه به بررسی بیشتر هر کدام می‌پردازیم.

لیزر موهای زائد

لیزر در چند سال اخیر تبدیل به یکی از روش‌های عالی برای از بین بردن موهای زائد شده است. بطوریکه اغلب مراکز و کلینیک‌های زیبایی با تهیه دستگاه‌های لیزر مورد نیاز، بخش جدایی را برای این کار در نظر گرفته اند. به دلیل اینکه دستگاه‌های مورد استفاده در لیزر موهای زائد پیشرفته بوده و بر اساس فناوری‌های روز دنیا آپدیت می‌شوند، باید توسط اشخاص متخصص در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند.

بسیاری از افراد سود جو با سو استفاده از عدم آگاهی مردم، افراد را ترغیب به استفاده از دستگاه‌های بیکیفیت و با قیمت پایین می‌کنند. پس به هیچ عنوان بدون انجام تحقیقات لازم، از دستگاه‌های لیزر استفاده نکرده و به پزشک و کلینیک‌های زیبایی معتبر مراجعه کنید.

اپیلاسیون

مزایای لیزر موهای زائد

روش‌هایی که قبل از روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر مورد استفاده قرار می‌گرفتند اثر بخشی دائمی نداشته و افراد مجبور بودند که پس از رشد مجدد موهای زائد، دوباره مراحل قبلی را طی کنند. اما دستگاه‌های لیزر با قابلیت اثر بخشی دائمی که دارند، مورد توجه همه قرار گرفتند. علاوه بر آن، بسیاری از دستگاه‌های لیزر درد چندانی نداشته و در طی ۶ الی ۸ جلسه بدون کمترین عوارض جانبی، کل موهای زائد از بین رفته و دیگر رشد نمی‌کنند.

معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به دلیل اینکه با استفاده از دستگاه‌های فوق پیشرفته و مطابق با استاندارهای جهانی، انجام می‌گیرد، هیچ گونه عوارض جانی و مشکل جسمانی در پی نداشته و به همین دلیل نیز به جرات می‌توان گفت استفاده از روش و دستگاه‌های لیزر برای از بین موهای زائد، هیچ‌گونه معایبی ندارد.

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد

یکی از موضوعات مهم در لیزر موهای زائد، انتخاب صحیح و درست نوع دستگاه برای لیزر می‌باشد چرا که تنها دلیلی که نمی‌توان از دستگاه‌های لیزر اثر مورد قبولی گرفت، این است که دستگاه مناسبی را انتخاب نکنید. برخی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • دستگاه لیزر الکساندرایت
  • دستگاه لیزر دکا
  • دستگاه لیزر دایود
  • دستگاه لیزر ان دیاگ
  • و …

اپیلاسیون موهای زائد

در بین روش‌هایی به غیر از لیزر، اپیلاسیون جز راحت‌ترین و موثرترین آن‌ها می‌باشد چرا که با وسیله‌های راحت و کاملاً در دسترس می‌توانید به راحتی موهای زائد خود را به مدت چند هفته الی یک ماه از بین ببرید. اپیلاسیون روشی دائم و همیشگی برای رفع موای زائد نمی‌باشد اما می‌تواند رشد موها را به تاخیر انداخته و پس از مدتی موجب نازک شدن تارهای موهای زائد شود. به همین دلیل پس از لیزر، اپیلاسیون روشی بهتر و مناسب‌تر می‌باشد.

اپیلاسیون

مزایا و معایب اپیلاسیون

اپیلاسیون به دلیل اینکه سبب نازک‌تر شدن موهای زائد می‌شود، در بین کسانی که قصد انجام لیزر ندارند بسیار پرطرفدار بوده و تا چندین سال پیش نیز قبل از روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر، جز موثرترین روش‌ها بود. از طرفی به دلیل اینکه در این روش از مواد بسیار ساده‌ای استفاده می‌شود، کم هزینه بوده و اغلب مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

یکی از معایب اپیلاسیون که موجب اذیت بسیاری از افراد می‌شود، درد ناشی از آن می‌باشد. هنگامی که موهای زائد خود را اپیلاسیون می‌کنید، با کشیدن آن‌ها درد نسبتاً زیادی را احساس می‌کنید که می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. علاوه بر آن اگر به مدت چن سال از این روش استفاده کنید، پس از مدتی پوست بدنتان شل و افتاده خواهد شد.

نحوه انجام اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون موهای زائد بسیار آسان بوده و هر شخص می‌تواند به راحتی آن را انجام دهد. برای این کار به مقداری موم داغ، اپلیکاتور و پارچه تمیز نیاز دارید. در ابتدا باید موم داغ شده را با اپلیکاتور در جهت رشد موها روی پوست قرار دهید و سپس مقداری تکه پارچه را روی موم‌ها قرار داده و سپس پارچه را در خلاف جهت رشد موها بکشید. با این کار موهای زائد بدنتان با درد نسبتاً شدید کنده شده و تا چند هفته رشد نخواهند کرد.

نتیجه گیری

در هر اقدامی معمولاً از پیشرفته‌ترین روش‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌شود. در رفع موهای زائد نیز افراد ترجیح می‌دهند که از روش‌های به روز استفاده کنند. به همین دلیل نیز امروزه استفاده از لیزر نسبت به اپیلاسیون، رواج بیشتری دارد. با اینکه هزینه لیزر نسبت به اپیلاسیون بیشتر می‌باشد اما نتایج دائمی که دارد باعث می‌شود که افراد از آن استفاده کنند. اگر قصد به انجام از بین بردن موهای زائد دارید، در ابتدا هر دو روش را به خوبی بررسی کرده و سپس نسبت به شرایط خود روش مناسب را انتخاب کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید