پیوند مو و عوامل موثر بر نتیجه آن

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 14 اسفند 1399

بسیاری از افراد قبل از پیوند مو نگران نتیجه و عواقب آن هستند که البته باید گفت این نگرانی‌ها کاملاً طبیعی می‌باشد. چرا که امروزه در کشور ما با زیاد شدن مراکز درمانی و کلینیک‌هایی که اقدام به کاشت مو می‌کنند افراد خواهان این عمل، دچار سردرگمی شده‌اند. بهتر است بدانید شما می‌توانید با اندکی تحقیق و پیدا کردن پزشک مجرب و شناخت عوامل موثر بر نتیجه‌ی پیوند مو، کاشت موی موفق و بدون دردسری داشته باشید.

همانطور که می‌دانید پیوند مو پروسه‌ای زمان‌بر است و هر یک از این پروسه‌ها مانند آمادگی قبل از کاشت مو، مشاوره با پزشک، جلوگیری و کنترل عوارض بعد از کاشت مو، رشد موها و عوامل موثر بر آن، مراقبت های بعد از کاشت و … باید با صبوری و مرحله به مرحله طی شود تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل گردد.

عوامل موثر بر نتیجه‌ی پیوند مو

کاشت مو از جمله عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود که دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و برای انجام آن باید نکات زیادی را در نظر داشته باشیم. یکی از این نکات، شناخت عوامل موثر بر نتیجه‌ی پیوند مو می‌باشد چراکه با دانستن این عوامل و رعایت آن‌ها می‌توانیم کاشت موی موفقی داشته باشیم. در اینجا ما به مهم‌ترین عوامل موثر بر نتیجه‌ی کاشت مو می‌پردازیم.

کاشت مو

سن بیمار

به جرات می‌توان گفت سن بیمار یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند نتیجه‌ی پیوند مو را تغییر دهد. در سنین جوانی تشخیص مشکل ژنتیک طاسی مو و یا ارثی بودن آن کاری سخت بوده و نیازمند این است که فرد با پزشک خوب مشورت کرده و این مشکل را شناسایی کند چرا که در صورت عدم شناسایی مشکل اصلی ریزش مو، انجام پیوند مو مطلوب و موفق نخواهد بود و عواقب جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. اصولا ًعمل پیوند مو از سن ۲۵ سالگی به بعد با نتایج خوبی همراه است چرا که هر گونه ریزش موی ژنتیکی بعد از این سنین میزان دقیق و کامل خود را مشخص خواهد کرد.

وراثت

برخی از افراد طاسی و یا ریزش مو را از خانواده‌ی خود به ارث برده و دیر یا زود دچار این مشکل می‌شوند. در این حالت پزشک متخصص باید بتواند میزان این طاسی را شناسایی کرده تا بتواند عمل موفقی داشته باشد. در این شرایط انتخاب بانک مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این امکان وجود دارد که بعداً قسمتی از سر، که به عنوان بانک مو استفاده شده بود نیز دچار طاسی شود و مشکلات دیگری را بوجود آورد. میزان طاسی مو  را می‌توان با بررسی الگوی ریزش مو در خانواده‌ی بیمار تا حدودی تعیین کرد و عمل کاشت را بر اساس آن انجام داد. البته در سنین بالاتر تعیین میزان طاسی راحت‌تر است.

نوع و مشخصات موی بیمار

خصوصیات موی بیمار از عوامل مهم و موثر بر نتیجه‌ی پیوند مو است. یکی از این ویژگی‌ها رنگ موی بیمار است. افراد با پوست روشن وقتی موهای روشنی دارند کم پشتی موها کمتر دیده می‌شود و البته این مورد برای افراد با پوست تیره و رنگ موی تیره نیز صدق می‌کند. یکی دیگر از خصوصیات مو که تاثیر خوبی روی نتیجه‌ی پیوند مو دارد موی مجعد یا فر می‌باشد. هر چقد ضخامت مو بیشتر باشد نتیجه‌ی پیوند مو موفق‌تر خواهد بود.

وضعیت سلامت جسمی و روحی بیمار برای پیوند مو

قبل از انجام پیوند مو باید از طرف مرکز درمانی آزمایشات مختلف برای اطمینان از سلامت جسمی کامل بیمار انجام گیرد و بیماری‌های وراثتی مثل دیابت، فشار خون بالا و … مورد بررسی قرار گرفته و کنترل گردد تا روی نتیجه‌ی پیوند مو تاثیر مخرب نگذارند.

غیر از سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی فرد نیز در نتیجه‌ی کاشت مو می‌تواند موثر واقع شود. وقتی فردی از کم پشتی موهای خود رنج می‌برد به دلیل کمبود اعتماد به نفس اقدام به پیوند مو می‌کند. این فرد طبیعتاً خواستار نتایج عالی در مدت زمان کم خواهد بود. در این حالت پزشک متخصص باید قبل از انجام عمل این جوانب را در نظر داشته و جلسه‌ای را برای مشاوره با اشخاص در نظر بگیرد و تمام موارد لازم را برای فرد عنوان کند.

انتخاب درست و صحیح مرکز درمانی

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در نتیجه‌ی پیوند مو انتخاب درست مرکز درمانی است با زیاد شدن مراکز درمانی و روش‌های مختلف برای کاشت مو افراد سود جو با روش‌های غیرعلمی و نادرست اقدام به کاشت مو کرده و شرایط را برای بیمار سخت می‌کنند. پس اگر قصد پیوند مو را دارید در وهله‌ی اول در مورد پزشک و مرکز درمانی موردنظر تحقیقات لازم را انجام دهید زیرا بدون داشتن پزشک خوب و مجرب نمی‌توان نتیجه‌ی خوبی را از پیوند مو انتظار داشت.

کاشت مو

عدم استعمال دخانیات قبل و بعد از پیوند مو

همه‌ی ما از مضرات استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی آگاهی کامل داریم. یکی از نتایج مخرب استفاده از این مواد کاهش خونرسانی در بدن است در حالتی که ما برای کاشت مو نیاز به خون رسانی منظم و خوب جهت ترمیم جای زخم‌ها و رساندن مواد مغذی به فولیکول‌های تازه کاشت شده داریم. در این حالت استفاده از این مواد خطرناک هم قبل از کاشت مو و هم بعد از آن می‌تواند تاثیرات مخربی روی نتیجه‌ی کاشت مو داشته باشد. جهت داشتن بهترین نتیجه از عمل کاشت خود حتماً باید مصرف این مواد را قطع کنید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم و مقوی می تواند روند درمان را بهبود بخشیده و نتیجه‌ی خوبی روی پیوند مو داشته باشد. توصیه می‌شود اگر رژیم غذایی لاغری دارید برای کاشت مو آن را کنار گذاشته و سپس اقدام به انجام این عمل کنید چرا که در طی پروسه‌ی کاشت و رویش مو، بدن شما به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی جهت رشد و بهبود زخم‌ها نیاز دارد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید