نتیجه نهایی کاشت مو

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 27 آذر 1399

بسیاری از افراد تصور می‌کنند کاشت‌ مو نیز مانند بسیاری از عمل‌های زیبایی نتایج زود هنگام دارد و بلافاصله بعد از عمل و یا در مدت کوتاهی بعد از عمل می‌توان نتایج آن را مشاهده نمود. باید بگوییم پروسه‌ی کاشت مو و گرفتن نتیجه از این عمل زیبایی بسیار زمان‌بر است. به همین دلیل برای افرادی که به دنبال به دست آوردن موهای دائمی خود هستند توصیه می‌شود قبل از کاشت مو در مورد زمان مشاهده‌ی نتیجه نهایی کاشت، اطلاعات لازم را از طریق پزشک متخصص یا  انجام مطالعات کافی کسب کرده و برای گرفتن نتایج نهایی صبر و تحمل کافی داشته باشند.

 روند رشد مو بعد از کاشت مو

در مورد عمل کاشت مو، عوارض و زمان مشاهده‌ی نتیجه نهایی کاشت، از موارد مهمی است که افراد در مورد آن دغدغه و حساسیت دارند. رشد مو بعد از کاشت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از نوع کاشت و مراقبت‌های بعد از آن گرفته تا تغذیه که همگی می‌توانند این روند را دستخوش تغییر کنند. عوامل مختلفی می‌توانند در گرفتن نتیجه‌ی نهایی کاشت مو تاثیر گذار باشد.

 از جمله عواملی که رشد مو بعد از کاشت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند می‌توان به:

  •  روش‌های کاشت مو
  •  ژنتیک
  • تغذیه
  • مراقبت‌های لازم بعد از کاشت
  •  و…

اشاره کرد. برای درک صحیح دوره‌ی رشد موها بعد از کاشت، بهتر است با دوره‌ی طبیعی رشد مو آشنا شویم.

رشد مو بعد از کاشت

روند و پروسه‌ی طبیعی رشد مو در انسان

رشد مو در سر انسان دارای سه دوره‌ی مختلف است.

دوره‌ی اول که به آناژن یا دوره‌ی رشد مو معروف است، ۸۵% از موهای سر در این دوره قرار دارند. مدت زمان قرارگیری موها در دوره‌ی آناژن به عوامل زیادی بستگی دارد اما به طور میانگین این دوره بین یک سال و نیم تا هفت سال ممکن است به ‌طول بینجامد.

دوره‌ی بعدی رشد مو کاتاژن می‌باشد. در این دوره موها ریخته شده و موهای جدید به جای موهای ریخته شده رشد می‌یابد. در واقع تنها یک درصد از کل موهای هر انسان در دوره‌ی کاتاژن به سر می‌برند. به طور میانگین این دوره سه هفته به طول می‌انجامد.

 دوره‌ی تلوژن یا دوره‌ی استراحت و خواب مو که در این دوره ۱۴ درصد از موها به مدت سه ماه توقف رشد کرده و استراحت می‌کنند.

همانطور که از دوره‌های مختلف رشد مو مشخص شد پروسه‌ی کاشت مو و مشاهده‌ی نتایج نهایی می‌تواند زمان‌بر بوده و به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.

سیر زمانی رشد مو بعد از کاشت

هفته‌ی اول: این هفته برای مراقبت از موهای کاشت شده از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در این زمان به دلیل تورم  و احساس درد در ناحیه‌ی کاشت، مراقبت از پوست سر ضروری است.

 

هفته‌ی دوم : در این هفته به مدت ۱۵ روز تمام موهای کاشت شده روی سر شما ریخته خواهند شد و احتمالاً هیچ مویی برای شما باقی نماند. در واقع شما نباید نگران این مسئله باشید چرا که این روند بسیار طبیعی است و ۹۷ درصد از افرادی که کاشت مو انجام می‌دهند این مرحله را تجربه خواهند کرد. البته ممکن است میزان ریزش موها در این مرحله از فردی به فرد دیگر تا حدودی متفاوت باشد اما مطمئن باشید برای همه اتفاق خواهد افتاد.

یکی دیگر از مواردی که در این هفته ممکن است شما آن را تجربه کنید بی حس شدن پوست سر است که این عارضه نیز بعد از گذشت چند هفته برطرف خواهد شد.

 

ماه دوم : این ماه زمان استراحت موها است. در این دوره موها وارد فاز استراحت می‌شوند و فولیکول‌های مو در حال تقویت هستند. در این ماه توجه به تغذیه و استفاده از مواد مغذی به خصوص پروتئین‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می‌تواند روند رویش مو را بهبود بخشد.

 ماه سوم و چهارم: در این دوران موهای جدید پیوند زده شده شروع به رشد خواهند کرد. در این مدت شما شاهد رویش موهای بسیار کرکی و کوچک روی سر خود خواهید بود. علاوه بر این محل رشد موها دچار قرمزی خواهد شد که بهتر است نگران این مسئله نباشید چرا که بعد از مدتی این قرمزی پوست نیز رفع خواهد گردید.

رشد مو بعد از کاشت

ماه پنجم و ششم : این بازه‌ی زمانی تعیین کننده‌ی این مسئله است که چه میزان موهای کاشت شده موفقیت‌آمیز بوده‌اند، چرا که در این ماه‌ها تمام موهایی که به درستی کاشت شده‌اند رشد خواهند کرد. موها در این مرحله حدوداً ۵ الی ۷ سانتی متر بلند می‌شوند.

ماه دهم : بعد از ماه دهم موها تقریباً مانند دوران قبل از ریزش خود خواهند شد یعنی به ضخامت و تراکم مطلوب می‌رسند و فولیکول‌های مو جای خود را در پوست سر تثبیت خواهند کرد. در واقع در این مرحله می‌توان نتیجه‌ی نهایی کاشت مو را به راحتی روی سر مشاهده کرد. در این دوران شما دیگر شاهد ریزش موها نخواهید بود و ۷۰ تا ۹۰ درصد موها در این بازه‌ی زمانی روی پوست سر دیده خواهند شد. بقیه‌ی موهای رشد نکرده نیز در فاز استراحت خواهند بود که بعد از گذشت سه ماه آن‌ها نیز رشد خواهند کرد.

 یک سال یا ۱۲ ماه : در نهایت بعد از گذشت یک سال شما شاهد رشد تمام موهای کاشت شده خواهید بود. موهایی که به اندازه‌ی کافی دارای ضخامت و تراکم هستند. بعد از این دوران رشد و رویش موها به روند طبیعی خود باز خواهد گشت.

داشتن بهترین نتیجه از کاشت مو

برای اینکه بتوانید از نتیجه نهایی کاشت موی خود راضی باشید و به نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه خود برسید بهتر است به تمام دستورالعمل‌هایی که پزشک متخصص به شما ارائه می‌دهد عمل کنید. بهتر است بدانید شما دیگر نباید نگران ریزش موهای کاشت شده‌ی خود باشید چرا که این موها اگر به درستی و و توسط پزشک ماهر و متخصص کاشت شده باشند، از بانک موی پشت سر برداشت می‌شوند و موهای این قسمت دارای خاصیت ریزش نیستند به همین دلیل شما می‌توانید موهای ماندگار و دائمی داشته باشید.

رشد مو بعد از کاشت

آیا ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است؟

برای جواب دادن به این سوال باید دقت کنید این ریزش در بازه‌ی زمانی معین بین هفته‌ی دوم تا هشتم بعد از کاشت کاملاً طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. در واقع این مرحله یعنی ریزش مو یکی از مراحل کاشت مو به شمار می‌رود و زمانی نگران کننده خواهد بود که این ریزش اتفاق نیفتد. پس اگر در هفته‌های گفته شده دچار ریزش مو شدید نگران نباشید و منتظر رشد و رویش مجدد موهای خود باشید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید