نتیجه کاشت مو چه زمانی مشخص می شود؟

موضوع : زیبایی موشنبه 05 آذر 1401

امروزه ریزش مو به دلایل متنوعی افزایش پیدا کرده است، به همین دلیل بیشتر افراد به زیبایی شخصی که شامل پوست و مو می شود توجه بسیاری دارند. برخی از دلایلی که باعث ریزش روز افزون موها می شود سبک زندگی ناسالم است. بیشترین سوال در این زمان، نتیجه کاشت مو است که ذهن افراد را درگیر می کند.

بسیاری از افراد ریزش مو را تجربه می کنند و بیشتر نگران طاسی خود هستند. در نتیجه تعداد افرادی که از گزینه کاشت مو استفاده می کنند در حال افزایش است. در این بین شاید سوالاتی ذهن تان را درگیر کند مانند: آیا موها پس از کاشت رشد خواهند کرد یا خیر؟ فاز استراحت موهای کاشته شده چقدر است؟ چه زمانی می توان به موهای کاشته شده دست زد؟ چرا موهای کاشته شده رشد نمی کند؟ دلایل ریزش موهای کاشته شده بعد از یک سال؟ نشانه های کاشت مو موفق چیست؟

نگران نباشید، کلینیک ایرانمهر در مورد هر گونه سوالی که در مورد کاشت مو دارید به شما کمک می کند، پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید جواب بیشتر سوالات خود را پیدا کنید.

کاشت مو چیست؟

اولین و اصلی ترین سوالی که ذهن افراد را درگیر می کند این است «کاشت مو چیست؟». کاشت مو روشی است که در آن فولیکول های مو از یک ناحیه دائمی مانند پوست سر یا چانه برداشته شده و به ناحیه ای که طاس یا در حال طاسی است، پیوند زده می شود. برای این کار دو روش وجود دارد که به نام های FUE یا FUT شناخته می شود.

روش FUE جدید ترین و پیشرفته ترین روشی است که در آن فولیکول های فردی جمع آوری می شود. نتیجه کاشت مو در این روش کمی به طول خواهد انجامید، این پیوند برای دو تا سه هفته اول به رشد خود ادامه می دهد، اما پس از آن ریزش مو شروع می شود. این اتفاق طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست، این عمل شوک ناشی از استرس یا شوک دریافتی توسط فولیکول های مو در نتیجه عمل کاشت مو نامیده می شود.

کاشت مو هم یک عمل و هم یک فرآیند است. نتیجه کاشت مو از زمانی که مو بلافاصله از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده یا طاسی پیوند زده شود، رشد کند، به صورت کامل موها بالغ و ضخیم شود، یک سال تا 18 ماه طول می کشد. 4 تا 6 هفته پس از کاشت مو، موها شروع به ریزش می کنند. پس از 3 تا 5 ماه از ترمیم مو، فولیکول مو به سلامت پشت سر گذاشته می شود و موهای جدید شروع به رشد می کنند.

 

مطالب مرتبط: درباره‌ عمل کاشت مو بیشتر بدانیم

نتیجه کاشت مو چه زمانی مشخص می شود؟

جدول دقیق زمانی نتیجه کاشت مو پس از کاشت مو

برای این که اطلاعات کامل تری در این زمینه داشته باشید، در ادامه توضیح داده ایم که می توانید مطالعه کنید.

کاشت مو بعد از دو هفته

در طول این مدت، بیمار متوجه ریزش مو می شود، جنبه ای ذاتی از رشد که به عنوان جرقه ای از ترس و نگرانی شناخته شده است. در این مرحله باید منتظر جدا شدن مو ها باشید و ذکر این نکته ضروری است که جداسازی تنها ساختار مو با بخش مهمی، یعنی فولیکول ریشه، سالم و بی خطر است.

ریزش یک ساختار جدید مو ایجاد می کند که همیشه سالم تر است. از دو هفته تا یک ماه نتیجه کاشت مو تغییرات شدیدی نخواهد داشت، پس نگران این موضوع نباشید.

رشد مو بعد از گذشت چهار ماه از کاشت مو

در این زمان مو هایی که ماه های نخست از دست رفته بودند، شروع به رشد می کنند. با این حال، به دلیل عدم استحکام، نمی توانند به پوست سر نفوذ کنند، به همین دلیل منجر به یک بیماری پوستی به نام فولیکولیت می شود. اگر ناراحتی برای شما غیر قابل تحمل است، می توانید برای درمان سریع به کلینیک خود مراجعه کنید.

برخی از بیماران ممکن است فولیکولیت را با عفونت اشتباه بگیرند. اما اگر عفونت باشد، با علائم دیگری از التهاب همراه خواهد بود که به مرور زمان بدتر می شود. در همین حال، فولیکولیت و علائم آن در عرض ده روز بهبود می یابد.

رشد مو در 4 تا 8 ماه پس از کاشت مو

بین 4 ماهگی تا 8 ماهگی، موها با تراکم بیشتری نسبت به قبل شروع به رشد می کنند. برخی از مو ها رنگدانه ندارند و شکننده به نظر می رسند، اما جای هیچ نگرانی نیست ساختار مو از نظر رنگدانه و استحکام به بهبود ادامه خواهد داد.

رشد مو پس از کاشت مو بدون دردسر است. در دو هفته اول، موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند. با این حال، این جای نگرانی ندارد چون نتیجه کاشت مو در همان ابتدا قابل تشخیص نیست. رشد مجدد بلافاصله پس از آن شروع می شود و پس از حدود چهار ماه می تواند باعث فولیکولیت شود. همچنین به مرور زمان محو می شود و در غیر این صورت موهای شکننده و بدون رنگدانه پس از چهار ماه از جراحی جایگزین آن می شوند.

حدود 8 ماه پس از جراحی، موها به تدریج ضخیم تر و تیره تر خواهند شد و شما نتیجه کاشت مو را مشاهده خواهید کرد. همچنین پس از حدود 8 ماه، بیمار الگوی نهایی رشد مو را مشاهده خواهد کرد. در عرض 12 ماه، تمام تغییرات قابل توجه متوقف می شود و نتیجه باید یک تار کامل مو باشد.

خلاصه مراحل رشد مو بعد از کاشت مو

  • حدود 10 تا 20 درصد رشد مو در 3 تا 4 ماه پس از کاشت مو مشاهده می شود.
  • شما می توانید حدود 50 درصد رشد مو را پس از کاشت مو طی شش ماه آینده مشاهده کنید.
  • 80% نتایج کاشت مو را که بعد از 8 تا 9 ماه می توانید ببینید.
  • 100 درصد نتایج کاشت مو را می توان 9 تا 12 ماه بعد از کاشت مو به روش FUE مشاهده کرد.

 

مطالب مرتبط: رشد موها بعد از کاشت مو چقدر طول می کشد

 

نتیجه کاشت مو چه زمانی مشخص می شود؟

عوامل موثر بر رشد مو پس از کاشت مو

فولیکول های رشد یافته به دلیل عوامل زیادی دارای سرعت رشد متفاوتی هستند. روش استفاده شده برای کاشت مو و محل کاشت فولیکول از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نتیجه کاشت مو را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، فولیکول ‌های ناحیه پیشانی سریع ‌تر از فولیکول ‌های ناحیه سر رشد می‌ کنند، زیرا این ناحیه حاوی چندین شریان و رگ ‌های خونی است که وظیفه تغذیه مو را بر عهده دارند.

چگونه رشد مو را بعد از کاشت مو تسریع کنیم؟

نکات مهمی که پس از کاشت مو برای سرعت بخشیدن و داشتن نتیجه مثبت کاشت مو باید به آن ها توجه کرد به شرح زیر هستند:

  • اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، تغذیه مناسبی برای مو های سالم و با کیفیت داشته باشید.
  • از دارو های تجویز شده توسط پزشک مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید، مولتی ویتامین و بسیاری دیگر استفاده کنید.
  • شما حتی می توانید از روغن های مخصوص جهت تسریع در رشد استفاده کنید و این کار به شما کمک می کند تا نتایج خوبی به دست آورید.
  • پس از کاشت مو باید حداقل ده روز از فعالیت های خود اجتناب کنید. این به فولیکول های مو اجازه می دهد تا به طور کامل روی پوست سر شما بنشیند.
  • اگر خارش پوست سر را متوقف کنید کمک کننده خواهد بود، زیرا می تواند به ناحیه پیوند آسیب برساند.

 

مطالب مرتبط: اهمیت عمل به توصیه های بعد از کاشت مو

 

سخن آخر

فردی که اقدام به کاشت مو می کند نباید در نتایج عجله کند زیرا نتایج واقعی و نهایی به مرور زمان ظاهر می شوند. کلینیک ایرانمهر سعی کرده است اطلاعات دقیقی در مورد کاشت مو و رشد مو بعد از کاشت مو در اختیار شما قرار دهد. اگر فکر رشد مو بعد از کاشت مو همچنان شما را آزار می دهد، می توانید با متخصصان معروف کلینیک ما در ایران مهر تماس بگیرید و از مشاوره های آن ها استفاده کنید. کیلینیک ایران مهر دارای سابقه درخشان در انواع زمینه های پوست و مو است، پس بدون نگرانی از نتیجه کاشت مو، خود را به دستان امن بسپارید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید