جوانسازی پوست با لیزر بهترین روش جایگزین جراحی پلاستیک

موضوع : زیبایی مودوشنبه 04 مرداد 1400

هنگام برخورد با افراد مختلف اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب خواهد کرد چهره‌ی آن‌هاست از این رو اغلب جراحی‌ها و عمل‌های زیبایی، روی صورت انجام می‌گیرد، مانند عمل جوانسازی پوست برای رفع چین و چروک صورت که یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی بین زنان میانسال است.

زمانی که سن بالا می‌رود پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، چربی‌های زیر پوست کاهش پیدا می‌کند، کلاژن سازی رفته رفته کم می‌شود و تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا پوست شادابی و نشاط خود را از دست بدهد. علاوه بر این چین و چروک‌های ریز پوست نیز عمیق‌تر شده و پوست نیز پیرتر می‌شود. البته اگر افراد بتوانند از زمان جوانی خود و هنگامی که پوست هنوز شاداب و جوان است مراقبت‌های خوبی از پوست خود داشته باشند به طبع، زمان پیری پوست آن‌ها نیز به تعویق خواهد افتاد.

عوامل به وجود آورنده‌ی چین و چروک پوستی

زمان و عمق چین و چروک‌های ایجاد شده در چهره‌ی افراد متفاوت است و این می‌تواند ناشی از عوامل به وجود آورنده‌ی این چین و چروک‌ها باشد. جالب است بدانید افزایش سن بزرگترین دلیل پیری پوست نیست بلکه بسیاری از افراد با وجود سن کم، چین و چروک‌های بیشتری نسبت به همسالان خود دارند و این امر نشان دهنده‌ی این است که افزایش سن به عنوان یک گزینه‌ی مهم برای پیری پوست در کنار عوامل دیگر می‌تواند نقش پر رنگ یا کم رنگی ایفا کند. از عوامل مهمی که در ایجاد چین و چروک‌های پوست تاثیر بسزایی ایفا می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید
  • مصرف سیگار
  • تغذیه‌ی نامناسب ( استفاده‌ی بیش از اندازه از شکر و مواد قندی و یا کم بودن مواد ریز مغذی در بدن)
  • استفاده‌ی زیاد از لوازم آرایشی
  • خواب کم
  • آلودگی هوا
  • استرس
  • کم آبی بدن

جوانسازی پوست

انواع روش‌های جوانسازی پوست

از آنجایی که جوان سازی پوست یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افرادی است که دچار پیری پوست شده‌اند، روش‌های مختلف و متنوعی در این راستا ابداع گردیده و مورد استفاده قرار گرفته است. کاربرد هر کدام از این روش‌ها و میزان تاثیرگذاری آن‌ها ممکن است با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند اما در حالت کلی نتایج قابل قبولی ارائه می‌دهند. جوان سازی می‌تواند با استفاده از:

  •  لیزر
  • عمل جراحی پلاستیک
  • لیفت بدون جراحی
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل و فیلر
  • اندولیفت
  • هایفوتراپی
  • کربوکسی
  • تزریق چربی
  • میکرونیدلینگ
  • و…

انجام گیرد. هر یک از روش‌های بالا مزایا و معایب خودشان را دارند و نمی‌توان گفت کدام روش نسبت به دیگری از برتری خاصی برخوردار است. انتخاب هر کدام از روش‌های فوق بنابه تجویز و نظر پزشک متخصص و عمق پیری پوست شما می‌تواند انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد.

انواع عمل‌های جوانسازی پوست

در طی سالیان دراز مختصصان عرصه‌ی پوست و زیبایی همیشه به دنبال بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌های آن بوده‌اند که از جمله‌ی‌ این روش‌ها می‌توان به جراحی پلاستیک، تزریق ژل و فیلر، بوتاکس و لیزر درمانی اشاره کرد. تمام روش‌های فوق مزایا و معایب خودشان را دارند و نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید و اظهار کرد کدام عمل بهترین یا بدترین است. اینکه شما کدام روش را برای زییایی و جوانسازی پوست خود انتخاب می‌کنید به مطالعات و آگاهی شما مربوط می‌شود تا بتوانید با استفاده از روشی که مناسب بدن شماست بهترین نتایج را بگیرید.

جراحی پلاستیک برای جوانسازی پوست

جراحی پلاستیک نوعی جراحی برای زیباتر کردن صورت و بدن است و دایره‌ی وسیعی از عمل‌های جراحی را در بر می‌گیرد. از جراحی اندام‌های مختلف بدن تا کوچک کردن بینی و… که یکی از موارد مهم و پرطرفدار جراحی پلاستیک جوانسازی پوست یا لیفت صورت برای از بین بردن چین و چروک است. روش کار این عمل به این نحو است که پوست به سمت بالا و گوشه‌های صورت کشیده می‌شود و بخش‌های اضافی آن برش می‌خورد.

در لیفت صورت نخست برش‌هایی در زیر مو، از بخش‌های شقیقه تا بالای گوش، جلوی لاله گوش و همچنین زیر گوش تا نزدیک پشت سر ایجاد می‌شود. سپس پوست صورت، عضلات و بافت‌های زیر آن از استخوان صورت جدا می‌شود. در ادامه پوست به اندازه‌ای کشیده می‌شود که چین‌های روی صورت و گونه از بین برود. پس از بریدن و جدا کردن قسمت‌های اضافی پوست، شکاف ایجاد شده با کمک بخیه بسته می‌شود. بعد از گذراندن دوره‌ی نقاهت، پوست بهبود می‌یابد و شما شاهد جوانسازی پوست خود و رفع تمام چین و چروک‌های آن خواهید بود.

عوارض و مشکلات جراحی پلاستیک

زمانی که شما برای حراحی پلاستیک کاندید می‌شوید باید بدانید که این عمل یک عمل جراحی به تمام معنا با بیهوشی، بخیه و درد خواهد بود و مطمئناً بسیاری از افراد دوست ندارند که زیر تیغ جراحی بروند و با مشکلات و دوره‌ی نقاهت طولانی مدت مواجه شوند. برای گرفتن نتایج این نوع عمل شما به چندین ماه زمان نیاز دارید تا جای زخم‌ها بهبود یابد و این ممکن است برای بسیاری از افراد به خصوص افراد شاغل مناسب نباشد. این عمل نیز مانند هر عمل دیگری مراقبت‌های خاص خود را می‌خواهد. در واقع بزرگترین مزیتی که می‌توان به آن اشاره کرد ماندگاری طولانی مدت این عمل زیبایی در روش جراحی است.

روش لیزر درمانی برای جوانسازی پوست

از میان روش‌ها و عمل‌های مختلفی که برای جوانسازی و از بین رفتن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به روش لیزر درمانی و استفاده از اشعه‌های نوری لیزر برای از بین بردن چروک، شاداب و جوان شدن چهره اشاره کرد. روش کار این عمل بسیار ساده است و هیچ بیهوشی و یا جای زخم و بخیه‌ای در کار نیست و تورم و قرمزی خفیف آن نیز بعد از چند ساعت بهبود می‌یابد و شما می‌توانید بعد از طی زمان کوتاهی در حد یک روز، شاهد بهبودی پوست خود باشید.

در واقع این روش یک روش غیر تهاجمی است که به علت نتایح خوب و عوارض کمی که دارد به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار بین متخصصان زیبایی تبدیل شده است. حتی درد آن نیز آن قدر کم و خفیف است که با بی‌حسی موضعی از بین می‌رود.

جوانسازی پوست

 

لیفت صورت با عمل جراحی یا لیزر؟!

کشیدن و لیفت پوست صورت برای جوانسازی، امروزه به یک عمل پرطرفدار میان زنان تبدیل شده است اما اینکه کدام روش را برای این منظور می‌توان استفاده کرد بستگی به دیدگاه و خواسته‌ی شما دارد اما اغلب متخصصین روش لیزر را جایگزین مناسبی برای لیفت صورت بجای جراحی می‌دانند.

هزینه‌، عوارض و دوره‌ی نقاهت این روش در مقایسه با جراحی بسیار کم است. البته دقت کنید چون در این روش سلول‌های مرده‌ی پوست از بین رفته و پوست تحریک شده و اقدام به ساخت کلاژن می‌کند، شادابی و جوانی آن بیشتر از روش جراحی خواهد بود. علاوه بر این در لیزر درمانی علاوه بر اینکه چین و چروک‌های پوست شما از بین می‌روند، همزمان پوست شما روشنتر شده و لک و جای زخم و جوش‌ها نیز از بین خواهند رفت و شما در نهایت شاهد پوستی شاداب و یکدست خواهید بود.

سخن آخر

مراقبت‌های پوستی و داشتن زندگی سالم به دور از تنش و استرس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی عمق چروک‌های پوستی شما داشته باشد از این رو توصیه می‌شود از روش‌های دارویی پیشگیرانه استفاده کنید، در کنار آن سبک زندگی خود را تغییر داده و با داشتن تغذیه‌ای مناسب، پوستی شاداب و جوان داشته باشید. مراقبت‌های شما می‌تواند در کنار یک روش درمان ساده و مناسب مانند لیزر، پوست شما را تا سنین بالا در مقابل چین و چروک‌ها محافظت کند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید