از بین بردن جوش و زگیل

مقدمه

اگر از بین بردن زگیل یا جوش‌هایی که ناراحتتان کرده و در تمام بدن‌تان به رشد و نمو خود ادامه داده و حتی شانه زدن به موهایتان را برایتان کابوس کرده‌اند، بهتر است بدانید با روش رادیو فرکانس یا لیزر درمانی می‌توانید برای همیشه از شر این ضایعه‌های پوستی خلاص شوید.

لیزر درمانی از استقبال بیشتری نسبت به سایر روش‌های جراحی زیبایی برخوردار است چرا که این روش مورد تایید همگان بوده و بیمار بدون هیچ دوره‌ی نقاهتی به زندگی روزمره‌ی خود باز می‌گردد.

این روش درمان بسیار بی‌خطر، موثر و بدون درد است و حتی می‌تواند در تمامی نقاط بدن برای از بین بردن زگیل‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این روش لیزر، زگیل را مورد هدف قرار داده از سطح پوست (اپیدرم) عبور کرده و عروق خونی زگیل را که در تغذیه و رشدش کمک می‌کنند از بین می‌برد. با از بین رفتن عروق خونی، زگیل و یا جوش که منبع تغذیه‌ای ندارد، کم کم خشک شده و می‌ریزند.

با این روش به صورت سرپایی، بدون هیچ برش و زخمی از شر خال، جوش و یا زگیل‌های مزاحم در هر نقطه از بدنتان خلاص می‌شوید. باید خاطر جمع باشید، این عمل زیبایی هیچ خطری برای بافت‌های پوستی نخواهد داشت، همچنین زیبایی و سلامت پوست شما را تضمین خواهد کرد.

آیا از دیدن جوش و زگیل روی پوستتان احساس تهوع به سراغتان می‌آید؟
این جوش‌ها و زگیل‌ها باعث خجالتتان شده و احساس می‌کنید دیگران از دیدن شما، ناخشنود می‌شوند؟
درست است. هیچکس با دیدن جوش و زگیل، احساس خوبی نداشته و همه دوست دارند از دست آن‌ها خلاص شوند. در طی سالیان گذشته، روش‌های خانگی زیادی برای از بین بردن جوش‌ها و زگیل‌ها معرفی شده‌اند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راه‌های مطمئن و ایمن‌تری برای زیباسازی پوست و زدودن جوش و زگیل مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد.

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد این ضایعات پوستی مطالعه کنیم.

خال چیست؟

خال‌ها همیشه هم زشت نیستند، گاهی در صورت باعث زیبایی هم می‌شوند. اما در کل خال‌ها، حاصل تجمع سلول‌های رنگدانه‌ای هستند که به آن‌ها ملانوسیت گفته می‌شود. در داخل سلول‌های ملونوسیت، ماده‌ای رنگی به نام ملانین وجود دارد.

هر چه ملانوسیت‌ها بیشتر باشند، در سطح پوست بیشتر پخش شده و رنگ پوست را تحت الشعاع قرار می‌دهند. همین امر باعث تغییر رنگ پوست می‌شود اما اگر این ملانوسیت‌ها در یک قسمت جمع شوند، خال ایجاد شده و روی پوست برجستگی ایجاد می‌شود.

زگیل یا  Verruca

زگیل، ضایعه‌ی پوستی موضعی است که همانند توموری ریز و کوچک، در هر جایی از بدن می‌تواند رشد کند. این تومورها گاهی شبیه گل‌کلم و گاهی مثل یک تاول سفت و سخت هستند.

زگیل‌ها ویروسی بوده و به همین علت واگیردار هستند، بنابراین از بین بردن زگیل‌ها نه فقط بخاطر زیبایی پوست، بلکه بخاطر سلامتی آن نیز مهم و ضروری می‌باشد. گاهی اواقات زگیل ها خود به خود از بین می‌روند اما برخی اواقات ماندگار می‌شوند و تعداد آن‌ها نیز بیشتر می‌شود در این حالت بهتر است از روش‌های پزشکی برای درمان آن‌ها استفاده شود.

جوش

جوش یک عارضه‌ی پوستی است که در سنین بلوغ بیشتر خودنمایی کرده و از شایع‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای پوست اتفاق بیفتد. برای از بین بردن این مشکل پوستی، روش‌های خانگی زیادی وجود دارد اما اگر در اکثر موارد این روش‌ها جوابگو نیستند و موجب ماندگاری رد و جای جوش در پوست خواهند شد. روش‌های علمی زیادی برای از بین بردن این جوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که از بهترین روش‌ها، RF و یا استفاده از لیزر است که این شیوه‌های درمان، مشکلات پوستی را بدون درد و عارضه از بین می‌برند.

روش RF برای درمان جوش و زگیل

روش درمانی RF، یک عمل سرپایی بوده و دوره‌ی نقاهتی نخواهد داشت. در این روش بیمار بلافاصله به زندگی روزمره‌ی خود بازگشته و کارهای روزانه‌ی خود را انجام خواهد داد. با اینکه این عمل آسان است اما به مراقبت‌های بعد از عمل نیاز دارد از این رو فرد باید مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشد و از کرم‌ها و ضدآفتاب‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کند. این کرم‌ها، برای حفظ و بهبود پوست بسیار ضروری می‌باشند.

روش RF یا رادیوفرکانس که برای برداشتن خال، زگیل و سایر تومورهای پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این طریق می‌باشد که با تابش امواج رادیویی به پوست، ضایعات پوستی حذف و یا دچار تغییر می‌شوند. در این روش، انواع مختلفی از الکترودها، با توجه به نوع ضایعه‌ی پوستی، مورد استفاده قرار گرفته و موجب پاکسازی پوست می‌شوند.

البته در روش‌های سنتی‌تر از سوزن، سیم حلقوی، تیغه، چاقو و … به عنوان الکترود یا ابزاری برای از بین بردن جوش‌ها و زگیل‌ها استفاده می‌شد.

جوش

لیزر درمانی برای درمان جوش و زگیل

در این روش درمانی متخصص با استفاده از بی‌حسی موضعی، پوست را بی‌حس کرده و سپس با استفاده از لیزر، رنگدانه‌های موجود در خال و یا زگیل را حذف می‌کند. لیزر درمانی کاملاً بی‌خطر و امن بوده و درد جزئی به همراه خواهد داشت که قابل تحمل است.

برتری و مزیت این روش نسبت به روش جراحی، این است که جای برش و زخم روی پوست باقی نمانده و به همین دلیل مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، همچنین در این روش برخلاف روش‌های سنتی‌تر، عوارض و تغییراتی در پوست ایجاد نمی‌شود که زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار ‌دهند.

تکنیک کرایوسرجری برای درمان جوش و زگیل

یکی دیگر از روش‌های برداشتن خال و زگیل استفاده از تکنیک کرایوسرجری یا به اصطلاح کرایو است. در این روش گاز اکسید نیتروژن، سطح پوست را در برگرفته و بر اثر سرمای ایجاد شده عروق خون رسان به آن منطقه یخ می‌زنند، با این کار خونرسانی به آن ناحیه مختل شده و همین اختلال در خونرسانی باعث ایجاد مرگ بافتی یا نکروز می‌شود. با مرگ بافتی خال، زگیل یا جوش از بین رفته و پوست به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

در روش کرایو، ناحیه‌ی عمل دچار تغییر رنگ شده و ممکن است کمرنگ‌تر و یا پر رنگ‌تر از ناحیه‌ی اطراف باشد. متاسفانه تغییر رنگ ایجاد شده با روش‌های مرسوم تا به امروز، جواب مناسبی نداده و معمولاً روی پوست باقی می‌ماند که این امر به یک عارضه‌ی طولانی مدت در این روش تبدیل شده است.

کوتریزاسیون برای درمان جوش و زگیل

در روش منسوخ شده‌ای به نام کوتریزاسیون که روش حرارتی برای از بین بردن خال و زگیل است، به دلیل دقت پایین در پیدا کردن عمق آسیب بافتی، اسکار در پوست ایجاد شده و این روش هم مورد تایید نیست.

بنابراین، مردم بیشتر ترجیح می‌دهند از روش‌هایی چون جراحی لیزر و یا RF استفاده کرده و کمتر به سراغ روش‌های سنتی بروند. این روش‌ها، سرپایی، با بی‌حسی موضعی و کاملاً بدون ‌درد هستند.

توصیه‌های مهم

استفاده از لیزر، یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن جوش، زگیل و خال بوده چرا که در این روش از هیچ گونه برش، بیهوشی، زخم و بخیه خبری نیست و خطر عفونت نیز نزدیک به صفر است. لیزر توانایی این را دارد که به تمام قسمت‌های بدن که امکان جراحی در آن‌ها وجود ندارد، دسترسی پیدا کرده و پوست آن ناحیه را پاکسازی نماید.

با توجه به تمام توضیحات و تاکید بر بی‌خطر بودن این عمل زیبایی، باید به این نکته توجه کرد که قبل از هر عمل جراحی زیبایی، مشاوره با متخصصین الزامی بوده و در نهایت این پزشک است که با انجام آزمایشات مربوطه، آنالیز و نمونه برداری از پوست بیمار، روش درمان را تشخیص خواهد داد.

پس بهتر است با مراجعه با پزشک متخصص، بهترین راه درمان را انتخاب کرده و با کمترین هزینه، با عوارض و درد کم، در کوتاهترین زمان از شر ضایعات پوستی خود راحت شوید.

 

ما برای سلامتی پوست و حفظ زیبایی شما، کادری مجرب از پزشکان حرفه‌ای را در کلینیک فوق تخصصی جراحی زیبایی ایران مهر انتخاب و گرد هم آورده‌ایم تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهترین دستگاه‌های تایید شده‌ی FDA، به پشتوانه‌ی تجربه و با افتخار به کسب رضایت از بیماران قبلی، در خدمت شما باشند.

دیگر خدمات ما

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401