جدیدترین روش کاشت ریش و سبیل در سال ۲۰۲۱

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 10 آذر 1400

فاکتورهای موثر در زیبایی خانم‌ها و آقایان متفاوت از یکدیگر بوده و هر کدام بر روی برخی از ویژگی‌های ظاهری خود حساس هستند. به عنوان مثال داشتن ریش‌های پرپشت و خوش فرم یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی افراد بوده و اغلب آقایان از هنگامی که که ریش‌هایشان شروع به رشد می‌کنند، سعی در نگهداشتن آن‌ها دارند. از طرفی تمام آقایان در حدی خوش شانس نیستند که ریش‌های پرپشتی داشته باشند. به همین دلیل روی به استفاده از کاشت ریش و سیبیل آورده و از این طریق باعث جذاب‌تر دیده شدن ظاهر خود می‌شوند. روش‌های بسیاری برای افزایش ریش و پرپشت شدن آن‌ها وجود دارد اما طبق بررسی‌های انجام شده و تجربه‌ی افراد مختلف، کاشت ریش از جمله موثرترین روش‌ها می‌باشد.

کاشت ریش چگونه انجام می شود؟

کاشت ریش نیز مانند کاشت مو بوده و در آن موهای ریش را از قسمت‌های پرپشت و بانک مو برداشته و با استفاده از روش‌های مختلف به ناحیه‌های کم پشت پیوند می‌زنند. در اغلب موارد پیوند موهای ریش، با استفاده از دو روش زیر انجام می‌گیرد.

کاشت ریش به روش FUE

در روش FUE برداشت فولیکول‌های مو به صورت یک به یک انجام شده و پس از برداشت به همان صورت نیز در ناحیه‌ی مشخص شده کاشت می‌شوند. این روش به دلیل درد کمتری که دارد، رایج‌تر از بقیه رو‌ش‌ها می‌باشد.

کاشت ریش به روش FUT

در FUT  پزشک متخصص از ناحیه بانک مو، نوار کوچکی را برش داده و فولیکول‌های مو را از آن ناحیه جدا می‌کند. در این روش فولیکول‌های مو به صورت تک به تک جدا نشده و پزشک واحدهای فولیکولی که از چندین فولیکول مو تشکیل شده‌اند را، جدا کرده و در منطقه مورد نظر کاشت می‌کند.

هر دو روش FUT و FUE نتایج رضایت بخشی داشته و می‌توانند ریشهای ‌طبیعی ایجاد کنند. اما در روش FUT به دلیل اینکه یک نوار مو از بانک مو برداشته می‌شود، این نوار دارای فولیکول‌های موی بیشتری بوده و در نتیجه در این روش ریش‌های کاشته شده پرپشت‌تر از رو‌ش‌های دیگر خواهند بود. در تمامی روش‌های پیوند سبیل، تقریباً ۲۰۰۰ الی ۵۰۰۰ فولیکول مو معمولاً از پشت سر و یا اطراف گوش برداشته شده و در ناحیه‌ی رشد موهای ریش، کاشته می‌شوند.

کاشت ریش

مراحل کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش نیز نوعی کاشت مو محسوب می‌شود که تنها بانک مو و محل کاشت در آن متفاوت می‌باشد. پس بنابراین پیوند سبیل نیز دارای مراحلی است که باید تمامی آن‌ها توسط پزشک متخصص و با دقت انجام شده و هیچ خطایی در آن صورت نگیرد چرا که اگر این مراحل به درستی انجام نشوند، تاثیر منفی روی نتیجه ی کاشت ریش خواهند داشت. در ادامه به بررسی مراحل اصولی و صحیح کاشت ریش می‌پردازیم.

مرحله برداشت فولیکول ها

پزشک متخصص قبل از شروع به پیوند ریش، در ابتدا ناحیه‌ی بانک مو و محل کاشت را با کرم موضعی بی حس کرده و با این کار دردی که احساس خواهید کرد تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در این مرحله ابتدا فولیکول‌های مو با استفادهی از روش‌های مختلف مانند FUT یا FUE برداشته می‌شوند. مرحله‌ی برداشت فولیکول بسیار حساس بوده و پزشک متخصص باید توجه داشته باشد که در هنگام برداشت، آسیبی به فولیکول‌ها وارد نشده و به میکروب و کثیفی آلوده نشوند.

مرحله کاشت موها

پس از اینکه پزشک فولیکول‌ها را از بانک مو برداشت کرد، آن‌ها را در ناحیه‌های مشخص شده که معمولاً مناطق کم پشت هستند، کاشت می‌کند. نقاط کاشت ریش از قبل توسط پزشک مشخص شده و هر فولیکول مو در ناحیه‌ی مورد نظر کاشته می‌شود.

مرحله مراقبت از ریش های کاشته شده

پس از کاشت ریش، شما نیاز به یک هفته برای بهبودی تقریباً کامل ریشه‌های کاشته شده دارید. توجه کنید که یک روز پس از کاشت ریش ممکن است پوست صورت شما در کناره‌های ریشها پوسته داده و خشک شوند. سعی کنید به هیچ عنوان به آن‌ها دست نزده و طبق برنامه‌ی مراقبتی که دکتر ارائه می‌کند، عمل کنید.

کاشت ریش برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که در بنابر مشکلات ارثی و یا شرایط محیطی دچار ریزش شدید مو و یا طاسی در ناحیه‌ی ریش می‌شوند، کاندیدهای مناسبی برای کاشت ریش می‌باشند. یکی از ویژگی‌های مهمی که افراد خواهان کاشت ریش باید آن را دارا باشند، سالم بودن موهای ناحیه پشت سر می‌باشد چرا که موهای کاشته شده به ریش، از این ناحیه برداشت خواهند شد و پشت سر نیز جز مناطقی است که دیرتر از سایر نقاط سر دچار ریزش شدید و یا طاسی می‌شود. پس باید موهای این ناحیه سالم بوده و در صورت مناسب نبودن پشت سر به عنوان بانک مو، جایگزین دیگری برای آن پیدا خواهد شد.

کاشت ریش در آقایان

چگونه می توان فهمید که کاشت ریش موفقیت آمیز بوده است؟

فرقی نمی‌کند که برای کاشت ریش از چه روشی استفاده می‌کنید چرا که در تمامی روش‌ها در طی ۳ الی ۴ ماه فولیکول‌های موهای پیوند داده شده، باید ریشه‌های قوی در داخل پوست داشته و شروع به رشد کنند. اگر پس از ۸ الی ۹ ماه فولیکول‌های مو بتوانند ریشه‌های خود را در پوست سر قوی کنند، می‌توان گفت عمل پیوند ریش موفقیت آمیز بوده است. توجه داشته باشید که موهای کاشته شده‌ی ریش‌ها ممکن است پس از ۲ الی ۳  هفته ریزش داشته باشند که این امری طبیعی بوده و در طی این ریزش تنها ساقه‌ی موها ریخته و ریشه‌ها در پوست سر باقی می‌مانند و پس از مدتی دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

مراقبت های پس از کاشت ریش

پس از انجام عمل کاشت ریش، در نواحی که از آن‌ها فولیکول‌های مو برداشته شده و ناحیه‌ی کاشت ریش روی صورت، تا چند روز نیاز به مراقبت ویژه دارند. یکی از موارد مهم در مراقبت‌های پس از کاشت ریش، جلوگیری از عفونت محل کاشت می‌باشد. بنابراین بهتر است که از پمادهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کرده و طبق دستورالعمل‌های ارائه شده از ریش‌های کاشته شده خود مراقبت کنید. برخی از توصیه‌های مراقبتی پس از انجام پیوند عبارتند از:

  •  عدم انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی شدید
  •  عدم استفاده از استخر، سونا و جکوزی
  • عدم لمس، مالش و یا خاراندن نواحی برداشت و یا کاشت شده
  • عدم قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید
  •  عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

عوارض کاشت ریش

کاشت ریش نیز مانند تمامی عمل‌های دیگر دارای عوارض جانبی می‌باشد که اگر مراقبت‌های لازم پس از پیوند را رعایت کنید، عوارض آن نیز پس از چند روز از بین خواهند رفت. برخی از عوارض پس از کاشت ریش عبارتند از:

  •  قرمزی
  •  بی حسی
  • ورم
  •  دلمه و یا پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت
  • درد در ناحیه بانک مو و کاشت موها

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید