اقدامات و آمادگی های لازم قبل از لیزر موهای زائد

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 08 بهمن 1399

اگر به دنبال روش دائمی برای رهایی از موهای زائد بدن خود هستید ما به شما لیزر را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه با خاصیت شگفت انگیز خود توانایی این را دارد که تمام موهای شما را به صورت دائم از بین ببرد. البته که استفاده از این روش درمانی می‌تواند خطرات خاص خودش را داشته باشد از این رو بهتر است با آمادگی کافی و داشتن اطلاعات لازم به سراغ این روش درمانی بروید تا بتوانید علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن پوست و کم کردن عوارض جانبی آن نتیجه‌ی دلخواه خود را بگیرید.

نگران نباشید مجموعه‌ی اقدامات و آمادگی‌هایی که شما باید قبل از استفاده از لیزر موهای زائد انجام دهید را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

 به دنبال بهترین کلینیک باشید

اولین پیشنهاد و توصیه‌ای که  ما به شما می‌کنیم این است که به دنبال بهترین کلینیک و متخصص در این زمینه باشید. انواع دستگاه‌های لیزر را بررسی کنید و هر کلینیکی که از بهترین و جدیدترین دستگاه‌ها استفاده می‌کند شناسایی کرده و به آن مرکز مراجعه کنید. اهمیت دستگاه لیزر را جدی بگیرید چرا که اگر دستگاهی که برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های دنیا باشد می‌تواند نتایج خوب و مطلوبی را برایتان به ارمغان بیاورد.

می‌توانید از نظرات افرادی که این درمان را تجربه کرده‌اند استفاده کنید اما دقت کنید لیزر برای هر پوست و مویی می‌تواند نتایج متفاوتی را ارائه دهد.

 جلسه‌ی مشاوره با پزشک متخصص کلینیک داشته باشید

ممکن است شما کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نباشید. لیزر موهای زائد برای افرادی که دارای موهای بور و روشن هستند نمی‌تواند پاسخ مناسبی داشته باشد. از این رو توصیه می‌شود با پزشک متخصصی که در کلینیک انتخابی شما مشغول به فعالیت است مشورت کنید. علاوه بر این موارد برخی بیماران مانند افرادی که سرطان دارند یا دچار بیماری‌های مانند دیابت، اختلالات هورمونی، مشکلات تیروئیدی، تنبلی و کیست تخمدان هستند نمی‌توانند از لیزر استفاده کنند. از این نظر بهتر است حتماً قبل از انجام لیزر جلسه‌ی مشاوره با پزشک متخصص پوست داشته باشید تا با خیال راحت سراغ این روش بروید.

مطمئن شوید که لیزر برای شما مناسب است

نور لیزر تنها دانه‌های رنگی موجود در فولیکول مو را هدف قرار داده و با نابودی آن‌ها باعث می‌شود موها رشد نکنند. در این حالت موهای تیره‌تر و ضخیم‌تر که دارای فولیکول‌های بزرگتری هستند و ملانین‌های بیشتری دارند در مقابل لیزر واکنش خوبی از خود نشان خواهند داد در این حالت این ساز و کار برای موهای خاکستری، قرمز و یا طلایی تأثیری نخواهد گذاشت.

علاوه بر این لیزر درمانی برای افرادی که دچار بیماری‌های خاصی هستند و مشکلات هورمونی دارند نمی‌تواند تاثیر مطلوبی داشته باشد. حساسیت به نور لیزر و همچنین استفاده نکردن از داروهایی که هنگام لیزر منع مصرف دارند نیز از جمله موارد دیگری است که باید حتماً به این موارد دقت کنید، به همین علت است که توصیه می‌شود حتماً قبل از انجام لیزر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بدانید که این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد یا خیر.

لیزر موهای زائد

اگر بر نزه کرده‌اید فعلاً لیزر نکنید

اگر مدت کوتاهی است که به سولاریوم رفته یا کنار دریا با استفاده از نور خورشید خود را برنزه کرده‌اید بهتر است کمی صبر کنید، چرا که در این حالت لیزر می‌تواند برای پوست شما خطرناک باشد. لیزر علاوه بر اینکه فولیکول مو را نابود می‌کند توانایی این را دارد که لایه برداری سطحی روی پوست انجام دهد، از این رو پوست‌هایی که در معرض نور آفتاب قرار گرفته‌اند و یا توسط سولاریوم برنزه شده‌اند و سطح آن‌ها آسیب دیده است، نمی‌توانند از لیزر استفاده کنند. توصیه می‌شود در این حالت قبل از لیزر تحت معاینه‌ی پزشک قرار بگیرید.

 تاتو و خالکوبی نکنید

اگر از قبل دارای تاتو و خالکوبی روی بدن خود هستید می‌توانید آن را قبل از جلسه‌ی لیزر به پزشک خود اطلاع دهید، اما اگر قصد انجام این کار را دارید بهتر است آن را به بعد از جلسات لیزر خو موکول کنید، چرا که نور لیزر می‌تواند برای محلی که تاتو و خالکوبی انجام شده است خطرناک باشد و موجب ایجاد زخم در این محل گردد. از آنجائی که درمان لیزر می‌تواند زمانبر باشد بهتر است انجام هرگونه خالکوبی و تاتو روی پوست خود را به زمان بهتری موکول کنید.

اگر جدیداً وکس یا اپیلاسیون کرده‌اید بیخیال لیزر شوید

اگر به تازگی وکس یا اپیلاسیون کرده‌اید تا مدتی نمی‌توانید از لیزر استفاده کنید. در این حالت بهتر است چند ماه صبر کنید تا موهای شما به رشد عادی خود برگردند، در این مدت نیز از انجام وکس بپرهیزید. ساز و کار لیزر به این صورت است که نور را به سمت فولیکول مو نشانه می‌گیرد و موجب نابودی آن می‌شود اما زمانی که شما وکس می‌کنید و موها را از ریشه در می‌آورید دیگر فولیکولی وجود ندارد که لیزر بتواند روی آن اثر کند، در این حالت نمی‌تواند روی پوست تاثیری داشته باشد. دقت داشته باشید حتی بعد از انجام لیزر نیز شما نباید از وکس یا اپیلاسیون استفاده کنید و تا زمانی که جلسات لیزر شما ادامه دارد فقط می‌توانید شیو کنید.

لیزر موهای زائد

استفاده از داروهای رقیق کننده‌ی خون را قبل لیزر قطع کنید

اگر مدتی است از داروهای رقیق کننده‌ی خون مانند آسپرین، وارفارین و غیره استفاده می‌کنید برای انجام لیزر درمانی باید با تجویز پزشک متخصص خود استفاده از آن را قطع کنید. در صورتی که توانایی عدم استفاده از آن را ندارید به دنبال روش‌های درمانی دیگر باشید چرا که ممکن است لیزر برای شما و پوستتان مضر و خطرناک باشد. پزشک متخصص پوست قبل از انجام لیزر و در جلسه‌ی مشاوره نیز منع مصرف برخی داروها را برای شما عنوان خواهد کرد.

اقداماتی که در روزهای قبل از لیزر بهتر است آن‌ها را انجام دهید:

  •  ۲۴ ساعت قبل از شروع درمان با لیزر از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه و نسکافه خودداری کنید.
  •  برای آمادگی جهت انجام لیزر ۲۴ ساعت قبل از مراجعه، موهای بدن خود را با استفاده از تیغ یا ژیلت شیو کنید.
  •   هنگام مراجعه به کلینیک مورد نظر برای انجام لیزر از لوسیون و کرم‌های مختلف روی بدن خود استفاده نکنید.
  • اگر بیماری‌های فعال پوستی مانند اگزما، کهیر، زگیل، تبخال و جوش فعال دارید آن را به پزشک متخصص اطلاع دهید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید