مزایای لیزر حذف موهای زائد

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 04 دی 1399

همانطور که می‌دانید امروزه لیزر به عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌ها برای حذف موهای زائد به صورت دائمی از پوست محسوب می‌شود که محبوبیت زیادی نیز بین افراد کسب کرده است. هر روز بر تعداد افرادی که تصمیم به حذف موهای زائد خود توسط لیزر دارند، افزوده می‌شود چرا که استفاده از روش‌های دیگر اغلب ناکارآمد، وقت‌گیر و هزینه بر است.

همچنین اغلب روش‌های موقت حذف موهای زائد این امکان را به شما نمی‌دهند تا بتوانید برای تمام نقاط بدن از آن‌ها استفاده کنید. ما قصد داریم در این مطلب شما را با مزایا و ویژگی‌های مثبت لیزر برای حذف موهای زائد آشنا کنیم تا بتوانید مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

روش‌های مختلف حذف موهای زائد

برای حذف موهای زائد روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. روش‌هایی مانند اپیلاسیون و موم، بند انداختن، تراشیدن یا شیو، استفاده کردن از اسپری‌های موبر و… از روش‌های رایج و پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. هر کدام از روش‌های فوق می‌توانند برای شما مشکلات و نتایج خاصی را در بر داشته باشند.

به عنوان نمونه می‌توان درد شدید اپیلاسیون را یکی از معایب این روش عنوان کرد یا رشد سریع موها بعد از روش شیو را نیز می‌توان مشکل اصلی این روش دانست. باید گفت تمام روش‌های فوق دارای معایب مختلفی هستند که لیزر توانسته با داشتن بهترین ویژگی‌ها و مزایا و با ارائه‌ی روشی کاملاً ایمن و دائمی جای تمام روش‌های بالا را بگیرد و به یک روش ایده آل و مناسب تبدیل شود.

مزایای لیزر حذف موهای زائد

فواید و مزایای لیزر موی زائد

استفاده از دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن و خلاصی موهای بدن و صورت فواید و مزایای بسیاری دارد که در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم برای شما آن‌ها را شرح دهیم.

دائمی بودن این روش

در تمام روش‌هایی که برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد، متاسفانه بعد از چند روز استفاده از آن‌ها، موها به سرعت رشد خواهند کرد. تنها روشی که می‌تواند تا حدودی رشد موها را کندتر کند، استفاده از اپیلاسیون است که آن هم به علت درد زیاد و شل شدن پوست به مرور زمان، اغلب خواهان زیادی ندارد.

شما با استفاده از دستگاه لیزر و طی دوره‌های درمانی لازم حدود ۸ الی ۱۰ جلسه ۹۰ درصد از موهای خود را به صورت کامل از بین خواهید برد و باقی مانده‌ی آن‌ها نیز بسیار نازک و ضعیف خواهند شد که در دوره‌های تمدید شش ماهه یا یکساله رفع خواهند شد.

صرفه جویی در زمان و هزینه

لیزر درمانی برای رفع موهای زائد یک روش درمانی سریع است که طی ۱۰ جلسه شما می‌توانید بهترین نتایج را از آن بگیرید. در مورد هزینه‌های این نوع درمان نیز باید بگوییم به علت این که لیزر و نتایج آن بلندمدت است هزینه‌ای که برای آن صرف می‌کنید قابل توجیح می‌باشد.

شاید به نظر برسد که در ابتدای کار هزینه‌ی زیادی را باید برای لیزر موهای زائد کنار بگذارید اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که با استفاده از لیزر مبلغ  بیشتری را صرفه‌جویی کرد‌ه‌اید چرا که دیگر نیازی به صرف هزینه برای روش‌های موقت از بین بردن موهای زائد ندارید.

درد کم لیزر

درست است که شیو کردن و تراشیدن موها درد ندارد اما استفاده از روش‌های مانند اپیلاسیون، موم و وکس می‌تواند درد زیادی را برای شما به وجود آورد. برخلاف این روش‌ها دستگاه لیزر به خصوص دستگاه‌های جدید مجهز به سیستم خنک کننده، درد لیزر را از بین می‌برند و شما می‌توانید موهای زائد خود را بدون درد و به راحتی از بین ببرید.

ایمن بودن لیزر

استفاده از دستگاه لیزر روشی امن، بی خطر و سالم است، چرا که در این روش دستگاه لیزر با استفاده از پالس‌های نوری خود اقدام به نابودی فولیکول‌های مو می‌کند و هیچ خطری برای پوست به وجود نمی‌آورد. سالم و ایمن بودن این روش از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا نیز تایید شده است. در روش های دیگر مانند استفاده از موم احتمال آسیب به پوست، عفونت و حساسیت بسیار زیاد است، بعلاوه امکان بریدگی یا التهابات ناشی از به کار بردن تیغ نیز وجود دارد.

استفاده از لیزر برای تمام نقاط بدن

از لیزر درمانی برای رفع موی زائد می‌توان برای تمام نقاط بدن استفاده کرد. در روش‌های دیگر ممکن است شما نتوانید به تمام نقاط بدن دسترسی داشته و موهای آن قسمت را رفع کنید، اما لیزر این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا در هر جایی از بدن خود از این روش بهره ببرید و محدودیت دسترسی را از بین خواهد برد.

مزایای لیزر حذف موهای زائد

مزایای جانبی لیزر موهای زائد

علاوه بر موارد گفته شده لیزر دارای مزایا و ویژگی‌های جانبی بسیاری نیز می‌باشد. اشعه‌های نوری لیزر پس از تابیدن روی پوست موجب می‌شوند تا سلول‌ها و کلاژن‌های زیر پوست تحریک شده و شروع به ترمیم بافت زیر پوست و افزایش خون رسانی ‌شوند. زمانی که سلول‌ها و کلاژن‌ها تحریک می‌شوند پوست شفاف‌تر و روشن‌تر شده، لک‌ها و تیرگی‌های سطحی آن از بین می‌رود و در نهایت شما پوست صاف و یکدستی که چندین درجه نیز روشن‌تر شده است، به دست خواهید آورد. علاوه بر این موارد افزایش کلاژن سازی موجب بالا رفتن انعطاف پذیری پوست و افزایش جوانی و شادابی آن می‌شود.

نتیجه گیری

در نهایت باید عنوان کنیم تمام نتایج و مزایای فوق در صورتی برای شما به وجود خواهد آمد که جلسات درمانی خود را به صورت کامل بگذرانید و نسبت به مراقبت‌های بعد از انجام لیزر اقدامات لازم را انجام دهید، همچنین به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پزشک متخصص عمل کنید.

علاوه بر این موارد مراجعه به کلینیک‌های معتبر که زیر نظر پزشکان متخصص فعالیت می‌کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه این مراکز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اقدام به لیزر درمانی می‌کنند و این مورد می‌تواند در نتیجه‌ی کار تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید