رفع چین چروک

مقدمه

با بهترین و موثرترین روش، چین و چروک‌های صورتتان را از بین ببرید اینبار بدون استفاده از بوتاکس و تزریق ژل و یا حتی جراحی پلاستیک!

لازم است بدانید، اگر چه بوتاکس و تزریق ژل راه‌های خوبی برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت هستند، ولی استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست از تمام روش‌های دیگر موثرتر و ماندگارتر است. لیزر با تحت تاثیر قرار دادن قسمتی از پوست، باعث جمع شدن و یا کش آمدن بقیه‌ی پوست شده و منجر به تولید کلاژن می‌شود. همانطور که می‌دانید کلاژن برای جوانسازی و شادابی پوست بسیار موثر بوده و به سلامت پوست شما کمک خواهد کرد.

در این روش با استفاده از تاباندن نورهای موازی لیزر، پوست صورت تحریک شده و شروع به کلاژن سازی می‌کند که نتایج این کار حذف چین و چروک و سفت و زیبا شدن پوست صورت است. از مزیت‌های مهم این عمل سرپایی بودن آن، عدم استفاده از جراحی و بیهوشی و کم بودن دوره‌ی نقاهت را می‌توان نام برد.

این عمل با تشخیص متخصص از 3 تا 5 جلسه زمان لازم دارد تا شاهد پوستی بدون چین و چروک و جوان باشید.

پوست عضو حساس و در واقع حفاظ بدن انسان است که برای نگهداری و حفظ آن باید کوشا بود زیرا این عضو حساس بدن با مراقبت‌های نادرست و قرار گرفتن در مقابل اشعه‌ی مضر خورشید، آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شود که یکی از این آسیب‌ها، ایجاد چین و چروک روی صورت است که موجب پیری پوست می‌شود.

بیشترین آسیبی که به پوست می‌رسد معمولاً در ناحیه‌ی صورت به دلیل ارتباط مستقیمش با محیط بوده و بعد از سن جوانی معمولاً چین و چروک‌هایی در پوست ایجاد می‌شود که شادابی و جوانی پوست را زیر سوال برده و چهره‌ی تکیده و فرتوتی را نمایان می‌سازند.
چروک‌ها در قسمت‌های مختلف صورت از جمله دورلب، دورچشم، پیشانی و … به وجود می‌آیند بسته به ناحیه‌ی قرار گیری، درمان‌های جداگانه ای دارند که روش درمان توسط متخصص پیشنهاد می‌شود.

چه عواملی موجب چین و چروک پوست می‌شوند؟

عوامل زیادی وجود دارند که موجب می‌شوند پوست شما حتی اگر جوان نیز هستید دچار چین و چروک شود. مهمترین این عوامل عبارت اند از:

  • نور خورشید
  • آلودگی هوا
  • کمبود خواب
  • استرس
  • تغذیه‌ی نامناسب
  • پوست خشک
  • مصرف سیگار
  • استفاده از مواد آرایشی به مدت طولانی
  • افزایش سن
  • و…

چین و چروک

لیزر و درمان چین و چروک‌های پوستی

درمان پوست با استفاده از دستگاه لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای خلاصی از چین و چروک‌های پوستی است. در این نوع درمان، با استفاده از اشعه‌ی لیزر، پوست شروع به کلاژن سازی می‌کند و به مرور زمان دیگر ردی از این چروک‌ها روی صورت باقی نخواهد ماند.

سلول‌های پوستی که لیزر به آن‌ها تابیده شده بعد از ۲۴ الی ۴۸ ساعت شروع به ترمیم می‌کنند و همچنین در حین انجام لیزر علاوه بر چین و چروک‌ها، جای جوش و یا لک‌های صورت نیز از بین می‌روند.
بعد از لیزر شما می‌توانید زندگی روزمره‌ی خود را ادامه دهید و نیازی به خانه نشینی و مراقبت‌های پرستاری خاصی نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از ضد آفتاب کافی برای در امان ماندن از نور فرابنفش خورشید است.

کدام درمان برای شما مناسب‌تر است؟

برای رفع چین و چروک‌های پوستی، شما علاوه بر لیزر گزینه‌های مختلفی مانند تزریق ژل، فیلر، بوتاکس و جراحی پلاستیک  و … را نیز پیش رو دارید، اما اینکه کدام روش مناسب شماست یا می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد، نمی‌توان نظر قطعی داد. در این موارد بهتر است به توصیه و نظر پزشک متخصص خود عمل کنید، زیرا او با توجه به نوع پوست و نوع مشکل شما می‌تواند بهترین انتخاب را انجام دهد.

آیا رفع چین و چروک با لیزر عوارض جانبی دارد؟

در واقع زمانی که شما از لیزر برای درمان و از بین بردن چروک پوست خود استفاده می‌کنید باید بگوییم با یک تیر دو نشان خواهید زد، چرا که نه تنها این نوع درمان هیچ عارضه‌ی جانبی برا شما نخواهد داشت بلکه موجب روشن‌تر شدن پوست و رفع جای جوش و زخم‌هایی که روی صورت شما هستند نیز خواهد شد. در واقع با انجام جوانسازی پوست با لیزر شفافیت و زیبایی پوست خود را دو چندان خواهید کرد.

چین و چروک

دوره‌ی درمان چین و چروک پوست با لیزر

لیزر با کمک امواجی با طول موج ۱۴ تا ۴۰ نانومتر که کمترین اثرات تهاجمی را روی پوست به‌جا می‌گذارد، قادر است آثار چین و چروک، افتادگی، لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی و جای جوش را از بین ببرد. معمولاً چهار تا شش جلسه درمان با این نوع لیزرها برای رفع چروک‌های عمیق توصیه می‌شود، اما در بسیاری موارد، اثرات مثبت درمانی حتی پس از یک تا دو جلسه درمان هم قابل مشاهده است.

 

روش های دیگری نیز وجود دارند که برای رفع چین و چروک‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند گرم کردن بافت پوست با استفاده از امواج دستگاه رادیو فرکانس و منابع نور مادون قرمز. استفاده از این روش‌ها علیرغم بی خطر و غیر تهاجمی بودن در حال پیشرفت و بهینه سازی بوده و متخصصان با توجه به علم روز دنیا و مطالعه‌ی کامل مشکلات پوستی اقدام به عمل می‌نمایند.

با توجه به تمام مطالب ذکر شده پوست و بخصوص پوست صورت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برای حفظ سلامتی و زیبایی آن باید با پیشگیری و مراقبت جدی مانع از ایجاد بیماری‌ها شد و در صورت به وجود آمدن هرگونه عارضه ای نباید به دنبال عمل‌های خودسرانه رفت، چرا که ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در کلینیک ایران مهر متخصصین مجرب گرد هم آمده‌اند تا بهترین و موثرترین روش‌ها را برای درمان مشکلات پوستی شما جهت حفظ سلامتی و زیبایی پوست بیماران عزیز به کار گیرند.

دیگر خدمات ما

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401