شفاف سازی پوست

مقدمه

همانطور که می‌دانید داشتن پوستی روشن و شفاف، بدون لک و تیرگی، فاکتوری مهم برای زیبایی پوست بوده از این رو متخصصین پوست و زیبایی روش‌های مختلفی را برای شفاف سازی پوست ابداع کرده‌اند که در بیشتر موارد سعی شده با کاهش غلظت رنگدانه‌ی ملانین، پوستی روشن، عاری از هر گونه لک و تیرگی ایجاد شود.

در میان تمامی این روش‌ها، استفاده از لیزر به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها شناخته شده است. در این روش متخصصین با استفاده از نور پرتوان لیزر برای از بین بردن سلول‌های مرده و آسیب دیده و با تحریک سلول‌های پوستی برای رشد، باعث شفافیت و جوانسازی پوست می‌شوند.

در واقع با این روش که به نام ” لایه برداری با لیزر” نیز شناخته شده است، سطح مرده‌ی پوست حذف و سلول‌های جدید و جوانی ایجاد می‌شوند و همین امر سبب می‌گردد تا پوست جوان، شاداب و روشن‌تر شود.

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی بین زنان و مردان تیرگی پوست به ویژه در ناحیه‌هایی است که رنگ پوست به طور طبیعی تیره‌تر از سایر نواحی پوست است. باید توجه داشت عوامل زیادی منجر به این مشکل می‌شوند که از جمله‌ی این عوامل می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک
  • قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب
  •  مصرف بیش از حد برخی از داروها
  • مشکلات پوستی
  • مشکلات التهابی
  • تغییرات هورمونی
  • سبک زندگی نامناسب

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر

یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی‌ها و شفاف سازی پوست، استفاده از لیزر است که در این روش با استفاده از پرتوهای نوری ساطع شده از دستگاه لیزر برای رفع ناهنجاری‌ها، زدودن سلول‌های پوستی آسیب دیده و تحریک رشد سلول‌های پوستی استفاده می‌شود تا پوست سفیدتر و جوان‌تر شود. از درمان تیرگی پوست با اصطلاحات لایه‌برداری با لیزر یا ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر نیز یاد می‌شود.

شفاف سازی پوست

از روش لایه برداری لیزر برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

  • از بین بردن لک‌های سطحی پوست
  • روشن‌تر کردن نواحی تیره‌ی بدن
  • از بین بردن جای اسکارهای سطحی
  • از بین بردن جای لک‌های ناشی از آکنه
  • برطرف کردن چین و چروک‌های سطحی پوست
  • از بین بردن آسیب‌ها و تیرگی‌های ناشی از آفتاب
  • از بین بردن جای بخیه

روش کار لیزر در در شفاف سازی پوست

در این روش لایه برداری، لیزر سطح مرده‌ی پوست را حذف می‌کند و در طول مدت بهبودی سلول‌های جدیدی را ایجاد کرده و پوست جوان، شفاف و روشنی ایجاد می‌شود. با توجه به نوع عارضه‌ی پوستی شما پزشک متخصص با تنظیم طول موج دستگاه لیزر، انرژی حاصل از پرتوهای تمرکز یافته‌ی نور را بر روی لکه‌های تیره‌ی پوست هدایت کرده تا با استفاده از آن، لایه‌های پوست یکی بعد از دیگری برداشته شوند. امواج نوری پر انرژی که در طول موج‌های مختلفی ساطع می‌شود، از خود گرمایی تولید می‌کنند که این گرما مشکل لکه‌های تیره‌ی پوست را با تخریب آن‌ها و یا حذف این لکه‌ها برطرف می‌نماید.

برای شفاف سازی پوست با لیزر چقدر زمان لازم است؟

تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه با توجه به مشکل پوستی شما می‌تواند متغیر باشد اما در حالت کلی لیزر سرعت خوبی در بهبود مشکلات پوستی دارد از این شما در طی چند جلسه‌ی کوتاه می‌توانید مشکل پوستی خود را برطرف کنید.

آیا شفاف سازی پوست با لیزر درد دارد؟

با توجه به طول موج تنظیم شده برای مشکل پوستی شما میزان درد آن نیز کمی متفاوت خواهد بود، اما در هر حالت درد لیزر درمانی آنچنان زیاد نیست که نتوان تحمل کرد. پزشکان متخصص نیز برای از کم کردن درد آن از کرم‌های بی حسی استفاده می‌کنند.

استفاده از بی حسی موضعی با تشخیص متخصص و بسته به نوع پوست متفاوت خواهد بود اما درد این عمل در مدت درمان کاملاً ناچیز بوده و این روش درمان کاملاً روشی سرپایی و بی خطر است و شما می‌توانید بعد از جلسه‌ی درمان به زندگی عادی خود ادامه دهید.

آمادگی‌های قبل و بعد از عمل شفاف سازی پوست با لیزر

باید توجه داشت برای هر عمل زیباسازی پوست، آمادگی‌های قبل از عمل، مراحل انجام عمل و نگهداری‌های بعد از عمل مستلزم مشاوره با متخصصین پوست و انجام آن در مکان‌های معتبر و زیر نظر کارشناسان مجرب است.

از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های پوستی با استفاده از لیزر اگر توسط پزشک متخصص انجام نگیرد و شدت لیزر به کار رفته با نوع پوست و عارضه متناسب نباشد، نه تنها اثر بخشی ندارد، بلکه عواقب جبران ناپذیری را نیز به همراه خواهد داشت. حتماً به این مورد توجه داشته باشید برای درمان با لیزر، حتماً نزد پزشک متخصص مراجعه کرده و از مراجعه به آرایشگاه‌ها و پزشکان عمومی خودداری کنید.

 

قبل از انجام این عمل باید پوست شما توسط متخصص پوست آماده سازی شده و بیماری‌ها و التهابات پوستی تشخیص داده شوند. همچنین مصرف سیگار قطع و در صورت وجود تبخال، لیزر پوست انجام نگیرد. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا به ماده‌ی بی حسی حساسیت دارید حتماً این موارد مهم را قبل از لیزر به پزشک خود اطلاع دهید.

بعد از لیزر درمانی پوست چه باید کرد؟

به دلیل اینکه در لیزر درمانی لایه‌های پوستی مناطق درمان شده حساس و ملتهب می‌شوند بهتر است به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید و از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید. در مراحل بعد از عمل زیباسازی، قرمزی پوست با شست و شو و کرم‌های موضعی تجویز پزشک مربوطه، رفع خواهند شد و هیچ نگرانی را به دنبال نخواهد داشت. در استحمام و تمیز کردن پوست خود نهایت دقت و مراقبت را به عمل بیاورید تا جلسات درمان شما تکمیل شده و پوست شما کاملاً بهبود یابد.

کلینیک ایران مهر با استفاده از تجربه‌ی متخصصان خود، محیطی معتبر برای انجام عمل‌های زیباسازی پوست در تبریز فراهم آورده و در تمامی مراحل از آماده سازی پوست برای لیزر درمانی موفقیت آمیز و نگهداری پوست بعد از عمل، همراه بیماران گرامی خواهد بود.

دیگر خدمات ما

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401