همه چیز درباره گودی زیر چشم و درمان آن

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 22 دی 1400

گودی زیر چشم یکی از مشکلات رایجی است که امروزه اکثریت افراد با آن مواجه می‌شوند. البته با اینکه این مشکل در تمامی افراد ممکن است به وجود آید، اما در اغلب مواقع آقایان زیاد به آن اهمیت نمی‌دهند و تنها خانم‌ها از گودی زیر چشم خود شاکی هستند. مشکلات بسیاری باعث ایجاد گودی همراه با سیاهی زیر چشم می‌شوند که باید بتوانید در جوانی از آن‌ها پیشگیری کنید. به دلیل اینکه چشم‌ها از جمله اعضای بسیار موثر در زیبایی صورت هستند، خانم‌ها دوست ندارند که این مشکل موجب ناخوشایند دیده شدن ظاهرشان شود به همین دلیل نیز همواره به دنبال روش‌های پیشگیری و درمان آن‌ها هستند.

منظور از گودی زیر چشم چیست؟

چشم‌ها همیشه خبر از سلامتی جسمی و روحی می‌دهند و با نگاه کردن به چشم‌های یک شخص می‌توان از احساسات وی باخبر شد. به همین دلیل نیز افراد همیشه به دنبال زیبا دیده شدن چشم‌هایشان می‌باشند. گودی زیر چشم یکی از مشکلات چشم بوده و به فرورفتگی و سیاهی پلک پایین چشم گفته می‌شود. در سال‌های گذشته درمان‌های زیادی برای رفع گودی چشم وجود نداشت و افراد تنها با استفاده از روش‌های خانگی از ایجاد این مشکل پیشگیری می‌کردند. خوشبختانه امروزه روش‌ها و دستگاه‌های بسیاری برای رفع گودی چشم وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

علت های ایجاد گودی زیر چشم

تقریباً منشا تمامی مشکلاتی که برای پوست صورت رخ می‌دهد، افزایش سن و پیری پوست بوده و گودی زیر چشم‌ها نیز جز این مشکلات می‌باشد. با اینکه اصلی‌ترین عامل گودی زیر چشم پیری پوست و کلاهش کلاژن سازی است، اما با این حال عوامل دیگری نیز در آن دخیل هستند. برخی از علت‌های ایجاد گودی زیر چشم عبارتند از:

  • افزایش سن
  • پیری پوست
  • کاهش تولید کلاژن
  • بی خوابی
  • سبک زندگی ناسالم
  • استفاده بیش از حد از صفحه نمایش دیجیتالی
  • ژنتیک و ارثی
  • کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن
  • و …

گودی زیر چشم

چگونه از ایجاد گودی زیر چشم جلوگیری کنیم؟

پیشگیری بهتر از درمان است! اگر به این جمله کمی بیشتر توجه کنید خواهید فهمید که دلیل بیشتر مشکلات ما این است که در جوانی با مراقبت صحیح از پوست، از آن‌ها جلوگیری نمی‌کنیم. همانطور که گفتیم عوامل بسیاری در ایجاد گودی زیر چشم‌ها دخیل هستند و باید بتوانید در جوانی با داشتن سبک زندگی سالم و مراقبت اصولی از پوست خود، از آن‌ها پیشگیری کنید.

به عنوان مثال هر فرد باید از ۲۰ سالگی به بعد شروع به استفاده از کرم دور چشم مرغوب کرده و همواره پوست اطراف چشم خود را مرطوب نگهدارد. چرا که پوست اطراف چشم بسیار نازک بوده و خیلی زود دچار آسیب می‌شود. علاوه بر آن، داشتن خواب منظم و کافی در طول شب می‌توانید علاوه بر پیشگیری از فرو رفتگی زیر چشم‌ها، باعث سلامتی جسمی شما نیز شود.

روش های درمان گودی زیر چشم

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه اقدامات زیبایی، دیگر مشکلی پیدا نمی‌شود که برای آن درمانی وجود نداشته باشد. در این بین علاوه بر روش‌های جدید و نوین، راه‌های قدیمی نیز هنوز پا برجا بوده و برخی از افراد ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند. برای درمان گودی زیر چشم راه حل‌های متنوعی وجود دارد که هر فرد متناسب با نوع مشکل و تشخیص پزشک متخصص از هر کدام استفاده کند. به دلیل اینکه روش‌های جدید همواره اثربخشی بیشتری دارند، بهتر است که برای درمان مشکل خود از آن‌ها استفاده کنید نه راه حل‌های قدیمی. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این روش‌ها، به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر یا ژل‌های پرکننده

استفاده از تزریق فیلر و یا ژل برای درمان گودی چشم‌ها یکی از روش‌های بسیار تاثیر گذار و بدون ضرر می‌باشد. با تزریق ژل، فیلرها جایگزین بافت از دست رفته پوست شده و باعث رفع گودی می‌شوند. هیالورونیک اسید یکی از مواد طبیعی موجود در پوست می‌باشد و از طرفی به دلیل اینکه فیلرها نیز حاوی این ماده می‌باشند، پوست زیر چشم‌ها هیچ گونه حساسیتی از خود نشان نمی‌دهد.

گودی زیر چشم

رفع گودی چشم با تزریق چربی

یکی از از روش‌های درمان غیرتهاجمی زیر چشم، تزریق چربی می‌باشد. در این روش نیز از چربی برای جایگزینی بافت از دست رفته استفاده می‌شود. البته این چربی باید از قسمت‌های مختلف بدن فرد از جمله شکم و ران برداشته شده و تزریق شود. به دلیل اینکه ممکن است پوست اطراف چشم سازگاری خوبی با چربی تزریق شده نداشته باشد، بهتر است که با چندین پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

بهبود گودی زیر چشم با PRP

روش PRP را می‌توان از جمله روش‌های بسیار موثر و علمی برای درمان گودی زیر چشم نام برد. در این روش در ابتدا مقداری خون از بدن فرد بیمار گرفته شده و سپس با قرار دادن خون در دستگاه سانتریفیوژ پلاکت‌های گلبول‌های قرمز را جدا می‌کنند. پس از آن، افراد متخصص این پلاکت‌ها را تقویت کرده و PRP را بدست می‌آورند. با تزریق این PRPها به زیر چشم، گودی آن رفع شده و تا چندین ماه نتایج آن باقی می‌ماند. این روش به دلیل اینکه تحت نظر افراد متخصص انجام می‌گیرد، تقریباً عوارض بسیار کمی دارد.

درمان گودی چشم با انجام عمل جراحی

در مواردی که گودی زیر چشم به دلیل افزایش سن و پیری شدید پوست ایجاد می‌شود، روش‌های گفته شده تاثیری نداشته و افراد باید از روشی دائمی مانند انجام عمل جراحی استفاده کنند. هنگامی که پوست بسیار شل و افتاده می‌شود، روش‌های موقتی نمی‌توانند آن را به حالت قبلی برگردانند. در روش عمل جراحی، پزشک متخصص پس از بیهوش کردن بیمار با استفاده از روش‌های مخصوص گودی زیر چشم را رفع می‌کند. البته این روش دوره نقاهت زیادی نسبت به بقیه روش‌ها داشته و باید پس از آن استراحت خوبی داشته باشید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید