درمان لک صورت با لیزر در تبریز

موضوع : پوست و زیبایییکشنبه 30 مرداد 1401

لک های پوستی به علت مختلفی روی پوست به وجود می‌آیند. این لک ها ممکن است زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهند و از این رو اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. وجود لک روی صورت برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و ترجیح می‌دهند با روش های مختلفی آنها را درمان کنند. برخی از لک ها با گذشت زمان تشدید می‌شوند. یکی از راه های درمان لک های پوستی لیزر است که امروزه در کلینیک‌های متعددی از این روش استفاده می‌شود. البته روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد که در کنار لیزر درمانی از آن استفاده می‌‌شود. درمان لک صورت با لیزر در تبریز نیز امکان پذیر است. در این مقاله میخواهیم به طور مفصل در مورد درمان لک های پوستی با استفاده از لیزر بپردازیم.

درمان لک های پوستی با لیزر در تبریز

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، لک های پوستی می‌توانند به دلایل مختلفی روی پوست ایجاد شوند. نور خورشید، تغییرات هورمونی، بارداری و زمینه ژنتیکی از شایع‌ترین دلایل به وجود آمدن لک های پوستی می‌باشد. از این رو استفاده از لوسیون‌های ضد آفتاب یکی از مهمترین روش های پیشگیری از به وجود آمدن لک های پوستی است. نکته قابل دیگر اینکه برای برخی از دلایل ذکر شده راه های پیشگیری وجود ندارد، مانند: لک های دوران بارداری، کک و مک ها و…

یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن لک‌های پوستی، افزایش سن، مصرف داروهای خاص و یا برخی بیماری‌های داخلی نیز می‌تواند باشد که در صورت قطع مصرف این داروها، ایجاد لک نیز متوقف خواهد شد. اما در برخی مواقع ممکن است برای از بین بردن لک های پوستی، روش های درمانی دیگری نیز استفاده می‌شود. لیزر یکی از راه‌های درمانی برای رفع لک‌های پوستی است. در روش لیزر درمانی، نور لیزر تنها به ناحیه هدف متمرکز می‌شود و به بافت‌های اطراف هیچگونه آسیبی وارد نمی‌شود. این روش یکی از روش‌های درمان کم تهاجمی است و امکان درد نیز در این روش کم است.

دلایل ایجاد لک های پوستی

لک های پوستی یا هایپرپیگمنتیشن به افزایش و تجمع رنگدانه‌های ملانین در لایه پوست گفته می‌شود که موجب تیره‌تر یا روشن شدن‌تر شدن این نواحی نسبت به سایر نواحی صورت می‌شود. همانطور که اشاره شد، لک های پوستی می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. با دانستن علل آن می‌توان بهترین درمان برای لک های پوستی را تجویز کرد.

  • جای جوش بلوغ

جوش‌های دوران بلوغ و نوجوانی یکی از علل انواع بروز لک های پوستی می‌باشد. 80 درصد این لک ها با استفاده از لیزر درمان می‌شوند. اگر فرد در دوره بلوغ خود به سر می‌برد بهتر است از درمان‌هیا دارویی در کنار لیزر برای درمان لک‌های صورت استفاده شود.

  •  لک بارداری یا ملاسما

یکی دیگر از دلایل ایجاد لک های پوستی، بارداری است که اصطلاحا به آن ملاسما نیز می‌گویند. این نوع لک ها اغلب در پیشانی و بالای لب ایجاد می‌شوند. علت به وجود آمدن ملاسما، تغییرات هورمونی در دوران بارداری است و پس از این دوران برطرف می‌شود. در برخی مواقع ممکن است اثرات این لک حتی پس از دوران بارداری نیز روی پوست باقی بماند و نیاز به درمان پیدا کند. احتمال ایجاد این لک ها در خانم‌هایی که پوستی تیره‌تر دارند بیشتر است. علاوه بر این مصرف قرص های ضد بارداری نیز می‌تواند احتمال بروز لک های پوستی را افزایش دهد.

درمان لک صورت با لیزر در تبریز

  • افزایش سن

اغلب مواقع با افزایش سن لک های پوستی در صورت، سر و پشت دست، به وجود می‌آید. درمان این لک ها به دلیل آنکه در خارجی‌ترین لایه پوست قرار می‌گیرند، آسان است. تشخیص اینگونه لک ها با سایر لک ها اهمیت زیادی دارد چرا که برای درمان لک های ناشی از افزایش سن، روش خاصی به کار گرفته می‌شود و توسط پزشک متخصص انتخاب می‌شود.

  • لک های پوستی ناشی از نور آفتاب

یکی از عوامل اصلی در ایجاد لک های پوستی نور خورشید است که در افراد با سنین مختلف موجب بروز لک می‌شود. البته در برخی مواقع نیز نور خورشید عامل اصلی ایجاد لک نیست و لک‌ها تحت تاثیر نور خورشید تشدید می‌شوند. به عنوان مثال کک و مک در اثر نور خورشید و وراثت در افراد دیده می‌شود. به همین منظور استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای هر شخص ضروری است. نکته دیگر اینکه باید از کرم‌ها و محصولات معتبر آرایشی و بهداشتی استفاده کرد چرا که یکی دیگر از دلایل بروز لک های پوستی استفاده از محصولات نامرغوب آرایشی و بهداشتی می‌باشد.

  • بیماری های زمینه ای

برخی از بیماری های داخلی مانند دیابت، بیماری های کبد، بیماری های کلیوی، روماتیسم و… می‌تواند موجب ایجاد لک های پوستی شوند. اگر پس از درمان بیماری، لک های صورت برطرف نشد، درمان لک صورت با لیزر یک روش موثر برای از بین بردن این گونه لک ها خواهد بود.

لیزر درمانی برای رفع لک های پوستی در تبریز

همانطور که اشاره شد، اساس کار لیزر درمانی به این صورت است که اشعه ها و نور لیزر دقیقا به محل هدف متمرکز شده و موجب تخریب رنگدانه‌ها موجود در لکه‌ها می‌شوند. بدین ترتیب با خرد شدن این رنگدانه‌ها و رشد پوست باعث دفع لک ها می‌شود و پوست جدیدی که در این محل ایجاد می‌شود، بدون رنگدانه خواهد بود. در ادامه میخواهیم به انواع لیزر های پرکاربرد برای پوست اشاره کنیم:

انواع لیزر پوست

از پرکاربردترین انواع لیزر برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیزر کربن دی اکسید (CO2): یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین روش‌های لیزر است که برای برداشتن خال و زگیل استفاده می‌شود.
  • لیزر ان دی یاگ: این نوع لیزر عمدتا برای درمان تغییر رنگ پوست و لک های پوستی، واریس، برداشتن تاتو و… کاربرد دارد. همچنین از این لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این در درمان جای زخم و لیفتینگ نیز از این نوع لیزر استفاده می‌شود.
  • لیزر اربیوم (Erbium): از این نوع لیزر غالبا در جوانسازی پوست استفاده می‌شود چرا که این لیزر توانایی برداشتن لایه نازکی از پوست را دارد. چین و چروک‌های سطحی با استفاده از این لیزر درمان می‌شوند.
  • لیزر فرکشنال: این لیزر در رفع لک‌های پوستی مقاوم و همچنین برطرف کردن ترک‌های پوستی و جای جوش کاربرد دارد.
  • لیزر الکساندریت: از این نوع لیزر برای از بین بردن لک‌های پوستی و تاتو استفاه می‌شود. البته کاربرد اصلی این لیزر برای دفع موهای زائد است.

درمان لک صورت با لیزر در تبریز

درمان لک صورت با لیزر چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه در درمان لک صورت و همچنین برخی از عوارض مختلف استفاده می‌شود. در ادامه به مهمترین کاربردهای لیزر پوست اشاره کرده ایم:

  • رفع جای جوش، اسکار و آکنه
  • رفع لک‌های پوستی، کک و مک و لک های ناشی از بارداری
  • پاک کردن تاتو و برداشتن خال
  • درمان ماه گرفتگی
  • درمان واریسو عوارض ناشی از آن
  • رفع ترک های پوستی ناشی از افزایش و کاهش وزن و بارداری
  • لایه برداری سطحی پوست
  • کنترل پسوریازیس و برص
  • لیفتینگ پوست صورت

هزینه درمان لک صورت با لیزر

هزینه درمان لک صورت با لیزر به عوامل متعددی وابسته است. از برخی عوامل موثر در هزینه آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع عارضه پوستی و عمق آن
  • مدت زمان لازم برای درمان لک های پوستی
  • تجیزات مورد استفاده برای درمان در لیزر درمانی
  • هزینه متفاوت کلینیک های زیبایی
  • دستمزد پزشک و مهارت وی در زمینه های زیبایی

درمان لک های صورت با لیزر در تبریز

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، نور لیزر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و توسط رنگدانه‌های پوست جذب می‌شود. انواع مختلفی از لیزر وجود دارند که هر کدام برای رفع مشکلات پوستی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این رو بهتر است نوع درمان توسط پزشک متخصص تعیین گردد. لیزر روشی غیر تهاجمی برای رفع تیرگی‌ها و از بین بردن جای لک و جوش و … است و بدون درد و خونریزی و با دروه‌ی نقاهت کوتاه توانسته بسیاری از مشکلات پوستی را حل کند و علاوه بر درمان جای لک‌ها با رفع چین و چروک پوست و تولید کلاژن موجب جوانسازی پوست شود. برای درمان لک های صورت با لیزر در تبریز کلینیک تخصصی ایران مهر، با کادری مجرب و مکانی معتبر در خدمت بیماران گرامی در زمینه‌ مشاوره و انجام عمل‌های زیبایی به خصوص از بین بردن لک‌های پوستی عزیزان می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید