فیلر مو یا هیر فیلر راهکاری برای درمان ریزش موی سر

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1401

یکی از شایع ترین مشکلات پوست و مو در دنیا، ریزش مو است. این مشکل می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. مانند ژنتیک، کمبود ویتامین و گاهی ناشی از بیماری ها! هنوز اطلاعات دقیقی از علت ریزش مو وجود ندارد بنابراین مصرف این داروها برای همه افراد کارساز نیستند. یکی از روش های درمانی نسبتا جدید که می‌تواند همراه با سایر روش های درمانی ریزش مو، تاثیر بسیار خوبی داشته باشد، فیلر مو می‌باشد. اما هیر فیلر چیست؟ روش کار آن به چه صورت است؟ در این مقاله میخواهیم به صورت مفصل در این مورد صحبت کنیم.

فیلر مو یا هیر فیلر (Hair Filler) چیست؟

فیلر مو یک ماده ژل مانند است که حاوی مواد مغذی موردنیاز برای رشد مجدد موها می‌باشد. این ماده حاوی هیالورونیک اسید، انواع ویتامین ها، آنزیم ها و مواد معدنی می‌باشد. این روش، یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) می‌باشد و به صورت سرپایی انجام می‌شود. فیلر مو باعث درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه و حتی ژنتیکی خواهد شد.

فیلر مو باعث بهبود گردش خون در سر شده و ضمن حفظ خاصیت ارتجاعی پوست سر، باعث عملکرد بهتر فولیکول های مو می‌شود. هیالورونیک اسید موجود در فیلر مو، موها را هیدراته کرده و با تحریک فیبروپلاست های موجود در پوس سر باعث تولید کلاژن نیز خواهد شد. این ماده نه تنها باعث افزایش رشد موها می‌شود بلکه راهکاری برای جلوگیری از ریزش موها نیز خواهد بود.

فواید و کاربردهای تزریق فیلر مو

همانطور که در ابتدای مقاله نیز خواندید، فیلر مو یکی از روش های مدرن شامل تزریق مستقیم به پوست سر برای درمان ریزش مو است. هیر فیلر، ترکیبی از مواد مختلف است به درون پوست سر تزریق می‌شود که این مواد شامل ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که به درمان ریزش مو یا طاسی سر کمک می‌کنند. این روش روی گردش خون و سیستم ایمنی تاثیر گذاشته و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

فواید و کاربردهای تزریق فیلر مو 

در نهایت اینکه فیلر مو فواید و کاربردهای بسیاری دارد و کسانی که دچار ریزش مو هستند می‌توانند از این روش به جای استفاده از انواع داروها، استفاده کنند. هیر فیلر در مدت زمان سریع ریزش موها را قطع کرده و ریشه آن را تقویت می‌کند. از دیگر مزایای تزریق فیلر مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ضخامت موها و درمان شکنندگی و نازک بودن مو
  • افزایش مقاوت موها و تقویت ریشه و ساقه مو در برابر آلودگی ها و نور خورشید
  • بالا رفتن تراکم موها و پرپشت شدن مو
  • تسریع رشد موها و جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت موهای خشک و آسیب دیده

عوارض تزریق هیر فیلر

هر روش زیبایی قاعدتا عوارض جانبی خود را دارد. مشاهدات نشان داده است اگر تزریق فیلر مو توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه انجام شود، عوارض و خطراتی را به دنبال خواهد داشت. معمولا طی ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت پس از تزریق فیلر عوارض آن قابل مشاهده خواهد بود و تا ۵ ساعت آینده، این علائم به اوج خود خواهد رسید. از جمله عوارض جانبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورم و یا برجستگی در محل تزریق
  • خارش در محل تزریق
  • کبودی و قرمزی در محل تزریق

چه کسانی می‌توانند از فیلرمو استفاده کنند؟

این روش درمانی هیچ محدودیت سنی و جنسی ندارد و به طور کلی روشی قابل تایید برای همه افرادیست که دچار ریزش مو هستند. می‌توان ادعا کرد که این روش برای گروه سنی ۱۸ تا ۷۰ سال به خوبی قابل اجراست به شرطی که بیماری خاصی نداشته باشند. نتایج تزریق فیلر مو ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

نتیجه این روش برای همه کسانی که از آن استفاده می‌کنند یکسان خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید شما نیز با صرف هزینه ای مناسب، یکبار و برای همیشه از مزایای آن بهره ببرید، شک نکنید که این بهترین روش درمانی ریزش مو می‌باشد.

تعداد جلسات و هزینه تزریق فیلر مو چقدر است؟

تعداد جلسات تزریق فیلر مو برای بدست آوردن نتیجه ای مطلوب متغیر است. تعداد این جلسات توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط شما سنجیده شده و تعیین می‌شود. معمولا تعداد جلسات مورد نیاز برای فیلر مو بین ۸ الی ۱۵ جلسه است. فاصله بین این جلسات نیز کاملا با تشخیص پزشک صورت می‌گیرد. پس از گذشت ۴ جلسه فاصله بین درمان ها بیشتر شده و ممکن است به صورت ماهانه انجام شود. در صورت کلی تعداد این جلسات بستگی به عوامل زیر دارد:

  1. شدت ریزش موها
  2. علت ریزش مو
  3. سن افراد
  4. میزان پاسخدهی بدن فرد به درمان

هزینه تزریق فیلر مو

هزینه تزریق فیلر مو

قاعدتا هزینه تزریق فیلر موی سر موی سر به تعداد جلسات آن بستگی دارد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه نیز می‌توان به میزان مواد تزریق شده، وسعت ناحیه درمان، امکانات و خدمات کلینیک، دستمزد پزشک و… اشاره کرد. طبیعی است که زمانی که شما نیاز به تزریق قسمت های محدودی از سر داشته باشید، هزینه نیز کاهش خواهد یافت. جهت اطلاعات بیشتر برای قیمت می‌توانید با مراجعه حضوری به کلینیک ایران مهر، از پزشکان و یا مشاورین کلینیک، در این خصوص مشورت کنید.

مراقبت های پس از تزریق هیر فیلر

برای کاهش عوارض ناشی از تزریق هیر فیلر، بهتر است بعد از اتمام عمل تزریق، مراقبت هایی را انجام دهید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید به فعالیت های خود بپردازید و در نهایت موهای پرپشت و جذابی داشته باشید. از جمله این مراقبت ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید تا ۲۴ ساعت پس از انجام عمل تزریق، موهایتان را نشویید.
  • حدالامکان از خانه خارج نشوید و اگر شدید، موهای خود را در برابر نور خورشید بپوشانید.
  • تا زمان تکمیل دوره درمان، از رنگ کردن موهای خود جدا خودداری کنید.
  • از پزشک خود جهت استفاده از لوازمی مانند سشوار و اتو مو، اجازه کسب کنید.
  • برای پخش و توزیع یکنواخت فیلر در قسمت های مختلف پوست سر، به آرامی محل تزریق را ماساژ دهید.

 

کلام آخر

همانطور که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، فیلر مو یا هیر فیلر، یک روش تزریقی بدون نیاز به جراحی می‌باشد و برای درمان موهای آسیب دیده و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. این روش یکی از روش های مدرنی است که در دنیا بسیار محبوب شده است. استفاده از داروهای مکمل و تقویت کننده مو که توسط پزشک تعیین شده باشند، همراه با تزریق فیلر مو می‌تواند بسیار موثر عمل کند. تزریق فیلر مو با وجود تمام مزایایی که دارد، ممکن است عوارضی نیز داشته باشد اما با اینحال با رعایت مواردی که در فوق نیز گفته شد، میتوانید از بروز آنها جلوگیری کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید