فیشال پوست صورت / روش ها و مزایا

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 19 آذر 1399

پوست صورت حساس‌ترین و مهمترین عضو ظاهری انسان به شمار می‌رود که به دلیل حساسیت بالای آن در مقابل نور خورشید، آلودگی هوا و تمام آسیب‌های بیرونی و محیطی بیشترین آسیب را نسبت به پوست اعضای دیگر بدن متحمل می‌شود. نتایج این آسیب‌های پوستی می‌تواند منجر به پیری زودرس، خشکی، جوش، لک و تیرگی و دیگر عارضه‌های پوستی شده و شادابی و زیبایی آن را از بین ببرد.

در این حالت محافظت از پوست و رسیدگی به آن برای هر انسانی از ضرورت‌های مهم در زندگی به شمار می‌رود چرا که چهره‌ی ما هر چقدر شاداب‌تر و زیباتر باشد ما را جوان، پر انرژی و با اعتماد به نفس نشان خواهد داد.

همه‌ی انسان‌ها نسبت به پوست صورت خود حساس هستند و دوست دارند همیشه شاداب و زیبا باقی بماند که این امر برای زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. روش‌های مختلفی برای مراقبت و یا افزایش شادابی و زیبایی پوست وجود دارد که یکی از جدیدترین روش‌ها پاکسازی پوست یا فیشال صورت است.

فیشال صورت چیست؟

پوست صورت انسان در هر دوره‌ی ۲۸ الی ۳۰ روزه سلول‌های جدیدی را تولید کرده و سلول‌های مرده را به سطح اپیدرم می‌راند. این سلول‌های مرده باعث می‌شوند تا پوست شادابی خود را از دست بدهد و خشک شود. زمانی که این سلول‌های مرده روی پوست به مرور زمان تلمبار می‌شوند، پوست صورت نمی‌تواند عملکرد صحیحی داشته باشد و حتی بسیاری از کرم‌ها و محصولات پوستی نیز نمی‌توانند به داخل آن نفوذ کرده و تاثیری روی پوست بگذارند.

“فیشال پوست صورت روشی است که با استفاده از مواد طبیعی، محصولات زیبایی و یا با استفاده از دستگاه‌های مختلف پزشکی، سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا کرده و به عبارت بهتر یک لایه برداری عمیق انجام می‌دهد.”

فیشال پوست صورت

فواید فیشال صورت

  • فیشال باعت می‌شود پیری پوست به تاخیر بیفتد.
  • پوست شاداب و جوانتر شود.
  •  گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد و این امر موجب می‌شود تولید کلاژن‌ها در پوست افزایش یافته و پوست جوان‌تر و شاداب‌تر شود.
  •  به دلیل لایه برداری عمیق، پوست را نرم، درخشان و سفیدتر از قبل می‌کند.
  • قدرت جذب پوست را بالاتر می‌برد و پوست می‌تواند مواد و محصولات زیبایی را به خوبی جذب کند.
  • سبب بازسازی پوست صورت می‌شود و جای لک، جوش و تیرگی‌های پوستی را کمرنگ‌تر کرده و از بین می‌برد.
  •  پوست را سم زدایی می‌کند.
  •  سبب افزایش حالت الاستیسیته‌ی پوست شده و آن را سفت می‌کند.
  • تیرگی زیر چشم را از بین می‌برد.
  •  جوش‌های سر سفید و سر سیاه روی پوست را درمان می‌کند.
  •  منافذ بسته‌ی پوست را باز و منافذ بیش از اندازه باز پوست را درمان می‌کند.

البته دقت داشته باشید نتایج فیشال و یا لایه برداری پوست به هر روشی که باشد برای ماندگاری نیاز به تکرار آن در درازمدت خواهد داشت.

انواع روش‌های فیشال و یا لایه برداری عمیق پوست

فیشال را می‌توان با ماسک‌ها و مواد خانگی مانند ماسک‌های میوه و ماساژ دادن یا در کلینیک‌های زیبایی و با استفاده از مواد خاص انجام داد. در روش دیگر نیز می‌توان این لایه برداری را با استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن انجام داد که تمامی روش‌های گفته شده اگر با دقت و رعایت اصول لازم آن انجام گیرد تمام مزایا و فواید فیشال پوست را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

فیشال پوست صورت در خانه

می‌توان بدون نیاز به مراجعه به مراکز زیبایی و صرف هزینه، فیشال ساده‌ای در خانه با استفاده از مواد طبیعی و میوه‌ها انجام داد. در این روش شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های طبیعی شروع به لایه برداری و فیشال پوست کنید. البته دقت کنید این روش به اندازه‌ی روش‌های دیگر نمی‌تواند مفید و موثر واقع شود اما نتایج خوبی خواهد داشت.

فیشال پوست حرفه‌ای

شما برای انجام فیشال حرفه‌ای نیاز دارید تا به مراکز زیبایی و کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. مراحل فیشال حرفه‌ای شامل:

  •  مشاوره
  •  پاکسازی
  • لایه برداری
  •  تخلیه‌ی منافذ و جوش‌های صورت
  •  ماساژ
  •  استفاده از ماسک‌ها و کرم‌ها

می‌باشد.

در این نوع فیشال حدود ۶۰ دقیقه زمان لازم است و باید هر ۳ تا ۴ هفته یکبار انجام شود. فیشال حرفه‌ای شادابی، طراوت و درخشندگی بیشتری به پوست شما می‌بخشد.

فیشال پوست با استفاده از دستگاه‌های مختلف

لایه برداری عمیق پوست در مراکز و کلینیک‌های زیبایی با استفاده از دستگاه‌های مختلف انجام می‌گیرد و نتایج خیلی خوبی را برای پوست ما به وجود می‌آورد. مانند استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن، دستگاه میکرونیدلینگ و…

استفاده از دستگاه میکرودرم که یکی از بهترین دستگاه‌های پاکسازی پوست به شمار می‌رود با استفاده از مواد معدنی یا همان پودر اکسید آلومینیوم لایه‌ی سطحی پوست تحت سایش قرار گرفته و موجب حذف لایه‌های مرده و خارجی پوست می‌شود. در روش میکرودرم سطح پوست با کریستال‌های اکسید آلومینیوم برخورد کرده و موجب می‌شود تا پوست آبرسانی شود.

علاوه بر این موارد با این روش خون رسانی و جریان گردش خون در زیر پوست نیز بهبود پیدا می‌کند که تمام این عوامل موجب می‌شود پوست ما طراوت و شادابی بیشتری به دست آورد. از این دستگاه و این روش می‌توان برای لایه برداری و فیشال حرفه‌ای پوست صورت استفاده کرد که در نهایت موجب کاهش لکه‌های صورت، درمان جوش‌ها، روشن کردن پوست، درمان جای جوش و… بهره برد.

فیشال پوست صورت

 لایه برداری پوست با استفاده از لیزر

نوع دیگری از فیشال حرفه‌ای و لایه برداری سطح پوست وجود دارد که با استفاده از دستگاه‌های لیزر انجام می‌گیرد. لیزرهای لایه بردار و بازسازی پوست با تاباندن دسته‌ای از پرتوهای پر انرژی نور لیزر روی پوست سبب می‌شوند تا آب درون لایه‌های سطحی پوست گرم شده و باعث تبخیر آب، همراه با بافت پوست شود. هر بار که لیزر از روی پوست عبور می‌کند، مقداری از خارجی‌ترین لایه‌ها به طور دقیق و کنترل شده و با عمق مناسب برداشته می‌شوند. این روش می‌تواند به طروات و شادابی پوست کمک کرده و نتایج خوبی برای سلامتی و زیبایی پوست ما به ارمغان بیاورد.

کلام آخر

درست است که تمام روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم روش‌هایی غیر تهاجمی و بسیار امن و بی خطری هستند و مشکلات خاصی برای پوست به وجود نمی‌آورند اما بهتر است دقت کنید استفاده از دستگاه‌های حرفه‌ای برای لایه برداری پوست، حتماً باید در مراکز معتبر و توسط متخصصین مجرب انجام گیرد تا پوست دچار عوارض و مشکلات دیگر نشود.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید