رشد موها بعد از کاشت مو چقدر طول می کشد؟ + زمان کاشت مو

موضوع : زیبایی موسه‌شنبه 18 مرداد 1401

اغلب افرادیکه قصد کاشت مو دارند، این سوال را دارند که زمان کاشت تا پرپشت شدن مو چقدر طول می کشد؟ پاسخ این سوال به عوامل زیادی می‌تواند وابسته باشد. از جمله تعداد گرافت کاشت مو و… در حالت کلی کاشت مو از آن نوع عمل‌هایی است که نمی‌توان نتیجه کامل را پس از مدت کوتاهی مشاهده کرد چرا که رشد موهای کاشته شده نسبتا طولانی است. بنابراین مشاهده نتیجه نهایی، نیاز به زمان و صبر دارد. در این مقاله میخواهیم صفر تا صد مراحل رشد موها بعد از کاشت مو را بررسی کنیم.

زمان لازم برای کاشت مو

قبل از آنکه بدانید رشد موها بعد از کاشت مو چقدر طور می کشد، بهتر است از مدت زمان لازم برای کاشت مو و عوامل تاثیر گذار بر آن آگاهی کاملی کسب کنید. معیارهای مختلفی می‌تواند در زمان لازم برای کاشت مو دخیل باشد. این معیارهای در هر شخص متفاوت است. از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در زمان لازم برای کاشت مو عبارتند از:

علل ریزش مو: دلایل ریزش مو باید با جزئیات توسط پزشک بررسی و تحلیل شود. افراد ممکن است در اثر سابقه بیماری، سوختگی، جراحات، سابقه ژنتیکی و… دچار ریزش مو شوند.

تعداد گرفت‌ها: این مهم است که فرد متقاضی برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب، به چه تعداد گرافتی احتیاج دارد. این موضوع مستقیما در مدت زمان کاشت مو موثر است. به عنوان مثال برای کاشت 2000 گرافت به زمانی حدود 8 ساعت نیاز است.

روش کاشت مو: با پیشرفت علم و استقبال مردم از موی طبیعی، روش‌های مختلفی برای این منظور نیز ارائه شده است. روش انتخابی تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای کاشت مو و حتی رشد موها بعد از کاشت مو نیز خواهد داشت.

مهارت پزشک: از جمله عوامل تاثیرگذار در مدت زمان کاشت مو، مهارت و تخصص پزشک است. هر چقدر پزشک از تجربه بیشتری برخوردار باشد، زمان لازم برای انجام اینکار به حداقل می‌رسد.

تجهیزات مورد استفاده: قاعدتا هر چقدر تجهیزات مدرن‌تر و پیشرفته‌تر باشد، سرعت کار نیز بالاتر رفته و زمان کاشت کمتر می‌شود.

رشد موها بعد از کاشت مو

رشد موها بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شد، یکی از دغدغه‌های افرادیکه قصد کاشت مو دارند، مدت زمان رشد موهای کاشته شده و چگونگی رشد آن است. رشد موها پس از کاشت مو به عوامل مختلفی می‌تواند بستگی داشته باشد. از جمله روش کاشت مو، ژنتیک و… از طرفی دیگر زیبایی افراد نیز در این مدت تحت تاثیر و حائز اهمیت است.

همانطور که در سایر مقاله ها گفته شده، در کاشت مو از موهای پشت سر به عنوان بانک مو استفاده می‌گردد. این فرآیند با استفاده از متدها و روش‌های خاصی جدا شده و آهسته آهسته به نواحی کم‌پشت منتقل می‌شوند. این انتقال اگر به خوبی انجام شود، موها به صورت طبیعی حالت خواهند گرفت. البته این موضوع به روش‌های کاشت مو نیز بستگی دارد.

مراحل رشد مو طبیعی

رشد مو طبیعی در انسان دوره‌های مختلفی دارد که در ادامه بصورت مفصل به آن خواهیم پرداخت:

  • آناژن (Anagen): در این دوره رشد مو فعال است. این دوره برای همه موها یکسان نمی‌باشد. دوره آناژن برای هر تار مو 1.5 تا 7 سال ادامه دارد. اما این دوره به طور متوسط 3 سال طول می‌کشد. 85 درصد موها در مرحله رشد یا آناژن هستند.
  • کاتاژن (Catagen): کاتاژن به دوره ریختن و جایگزین شدن موها گفته می‌شود. 1 درصد از کل موهای انسان در این دوره است یعنی به طور دائم در حال ریزش و جایگزینی هستند. این دروه معمولا 3 هفته طول می‌کشد.
  • تلوژن (Telogen): این دوره قبل از آناژن برای موها اتفاق می‌افتد. 14 درصد فولیکول‌های مو در این حالت هستند و معمولا این دوره 3 ماه طول می‌کشد.

روند رشد موها بعد از کاشت مو

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، دوره رشد موهای کاشته شده، یک پروسه نسبتا طولانی مدت است. اما شما باید بدانید پس از کاشت مو، چه مراحلی باید اجرا شود تا شاهد رشد موهای کاشته شده شوید. پس از انجام کاشت مو، باید پزشک متخصص موهای کاشته شده را بررسی کند تا از درستی عمل پیوند مو اطمینان حاصل نماید.

هفته اول:

این هفته، مهمترین زمان برای مراقبت از موهای کاشته شده است. در این مقطع ممکن است محل اهدای مو (بانک مو) ورم کند که معمولا طبیعی است. درصورتیکه قرمزی و یا ورم در بانک مو مشاهده کردید، خونسردی خود را حفظ کنید چرا که این موضوع مشکل خاصی به وجود نخواهد آورد. موهایی که در این مدت دچار ریزش می‌شوند، فقط ساقه مو است و فولیکول مو در زیر پوست محکم شده در نتیجه احتمال ریزش مو همراه با ریشه بسیار کم است. فولیکول‌های مو پس از گذشت 4 تا 5 روز در زیر پوست جمع می‌شوند و کاملا بی خطر هستند.

هفته دوم:

در هفته دوم ورم و قرمزی ایجاد شده ناشی از پیوند مو، به مرور کمتر می‌شود و از بین می‌رود. اگر در این دوره در سر خود پوسته مشاهده کردید، جای هیچگونه نگرانی نیست و می‌توان با شستشوی صحیح این پوسته‌های خشک را برطرف کرد. نکته قابل ذکر اینست که داروهای تجویز شده توسط پزشک باید در این زمان بطور کامل مصرف شود تا نتیجه بهتری از عمل کاشت مو بدست آورد. هر گونه سهل‌انگاری ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود و از این رو مصرف صحیح داروها اهمیت زیادی دارد.

روند رشد موها بعد از کاشت مو

هفته سوم:

امکان ریزش موهای کاشته شده در این هفته وجود دارد. این ریزش ممکن است تا پایان ماه ادامه داشته باشد و کاملا طبیعی است. علت این ریزش شوک شدن فولیکول‌های مو می‌باشد که تنها تارهای مو ریخته می‌شود و فولیکول مو سالم باقی می‌ماند. بنابراین شما شاهد رشد مجدد موهای خود خواهید بود.

ماه دوم تا چهارم رشد موها بعد از کاشت مو:

در این بازه زمانی موهایی که کاشته شده‌اند، رشد خود را آغاز خواهند کرد. البته ممکن است موها هنوز به تراکم دلخواه شما نرسیده باشند. در این زمان دیگر بانک مو یا ناحیه اهدا کننده مو بطور کامل ترمیم شده است و هیچگونه قرمزی در این ناحیه مشاهده نمی‌شود.

ماه پنجم تا نهم:

رشد موهای کاشته شده از ماه پنجم بیشتر می‌شود و حتی برای کوتاه کردن موها نیز می‌توان اقدام کرد. اما هنوز در این مرحله کم‌پشتی موها احساس می‌شود اما تا ماه نهم بعد از کاشت مو، رشد موها نیز بیشتر شده و موها ضخیم‌تر از قبل می‌شوند. در این دوره پوست سر نیز به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

یک سال پس از کاشت مو:

پس از گذشت یکسال از عمل پیوند مو، می‌توان شاهد رشد موهای کاشته شده در اکثر نواحی سر بود. موها در این زمان به تراکم قابل قبولی می‌رسد و اگر موج یا فر در حالت مو مشاهده شود، با گذشت زمان از بین خواهد رفت. می‌توان گفت پس از پایان سال اول، خیال افراد از رشد موها تا حدودی راحت می‌شود. پس از گذشت 2 سال می‌توان گفت جلوه نهایی از کاشت مو قابل روئیت است. موهای کاشته شده پس از گذشت 2 سال ظاهری کاملا طبیعی داشته و رشدی نرمال را در پیش خواهند گرفت. همچنین ضخامت و حجم موها نسبت به قبل نیز بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

همانطور که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، می‌توان گفت بهترین زمان برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو، یکسال پس از کاشت مو است. در این راستا کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با انجام بیش از ۱۵۰۰۰ نفر کاشت و ترمیم مو و ارائه‌ی آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه می‌باشد. صاحبان این مرکز یک هدف را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید