دستگاه لیزر کیوسوئیچ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 24 آذر 1400

لک‌های پوستی، خال‌های قهوه‌ای رنگ و … از جمله مشکلات پوستی هستند که به دلیل اینکه رنگ تیره‌تری دارند، تنها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص از جمله دستگاه لیزر کیوسوئیچ قابل درمان می‌باشند. علاوه بر آن، گاهی اوقات افراد از تتوهای قدیمی خود خسته شده و سعی در از بین بردن آن دارند که این کار بسیار سخت و آزار دهنده می‌باشد. دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنولوژی‌های جدید برای درمان مشکلات پوستی می‌باشد که به سبب فناوری پیشرفته‌ای که دارد، بهترین گزینه برای از بین بردن لک‌های سرسخت، جای جوش، تتو و … می‌باشد.

تتوهای قدیمی بزرگ و یا لک‌هایی که در اثر ماه گرفتگی ایجاد می‌شوند، بسیار سر سخت بوده و نمی‌توان با روش‌ها و دستگاه‌های معمولی آن‌ها را از بین برد. به همین دلیل بسیاری از افراد که آَشنایی و آگاهی زیادی با این لیزر ندارند، مجبور به استفاده از روش‌های غیر اصولی در مراکز نامعتبر می‌شوند. اما امروزه و در چند سال اخیر، کلینیک‌های زیبایی توانسته اند با آشنا کردن مردم با این دستگاه لیزر کاربردی، بسیاری از مشکلات افراد را درمان کنند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ ( Q-Switch )

دستگاه لیزر کیوسوئیچ Q-Switch دارای اشعه لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد که با تکنولوژی خاص و منحصر به فرد خود، این اشعه لیزر بسیار قوی را تقویت کرده و به لایه‌های زیرین پوست می‌تاباند. این دستگاه یکی از لیزرهای بسیاری کاربردی در درمان مشکلات پوستی مختلف مانند کک و مک، جای جوش، خال‌های سرسخت، کلاژن سازی، لک‌های ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی، تتو، جای زخم و … می‌باشد که در اغلب کلینیک‌های زیبایی معتبر، توسط افراد متخصص در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ

ویژگی های دستگاه لیزر کیوسوئیچ

یکی از ویژگی‌های این دستگاه لیزر، توانایی آن در از بین بردن لک‌های تیره‌ای است که سایر دستگاه‌های لیزر قادر به از این بردن آن‌ها نمی‌باشند به همین دلیل است در یک دهه گذشته مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. لیزر Q-Switch قادر است پالس‌های نانو ثانیه‌ای حاصل از انرژی امواج لیزر را ساطع کرده و سبب شود که این پالس‌ها به خوبی توسط پوست جذب شوند. این پالس‌های نانو ثانیه‌ای باعث می‌شوند که رنگدانه‌های تیره‌ای که بر روی پوست وجود دارند، تخریب شده و پس از چند جلسه به کلی از بین بروند.

کاربردهای دستگاه لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ از جمله دستگاه‌هایی می‌باشد که برای درمان انواع مشکلات پوستی راهکارهای خوبی داشته و می‌تواند آ‌ن‌ها را درمان کند. اما هر روش و دستگاهی تبحر خاصی در درمان یک مشکل پوستی داشته و دستگاه لیزر Q-Switch نیز کاربرد بسیاری در از بین بردن لک‌های پوستی به رنگ تیره دارد. برخی از مشکلات پوستی که می‌توان آن‌ها را با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ درمان کرد، عبارتند از:

  • لک‌های پوستی ناشی از بارداری
  • لک‌های ناشی از افزایش سن
  • تتو
  • خال‌های تیره
  • جای زخم
  • لک‌های ناشی از خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی
  • لک‌های کبدی و مادرزادی
  • لک‌های خورشیدی

دستگاه لیزر کیوسوئیچ چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم لیزر کیوسوئیچ با استفاده از اشعه‌های بسیار قوی با طول موج‌های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و با تخریب رنگدانه‌های تیره پوست، باعث جذب این اشعه توسط سلول‌های پوست و سپس دفع آنها می‌شود. با تکرار این عمل در طی چند جلسه، لک‌های تیره رنگ از بین می‌روند. دستگاه لیزر کیوسوئیچ به دلیل دارا بودن اشعه‌های نسبتاً قوی، بسیار خطرناک بوده و باید توسط افراد متخصص در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از شروع درمان با این دستگاه، سطح پوست توسط کرم کربن پوشانده می‌شود تا منافذ باز پوست بسته شده و چربی‌های سطحی پوست از بین بروند. پس از پوشاندن پوست با این کرم، پزشک متخصص متناسب با نوع مشکل در مدت زمان تعیین شده شروع به درمان با استفاده از لیزر Q-Switch می‌کند.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ

مراقبت ها و توصیه های لازم برای انجام لیزر  Q-Switch

استفاده از این دستگاه برای درمان مشکلات پوستی مختلف، درد آور نبوده و با رعایت تنها چند مورد ساده می‌توان موجب گرفتن نتیجه‌ای ایده آل شد. مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم که قبل و بعد از استفاده از لیزر کیوسوئیچ باید انجام گیرند، بسیار با اهمیت بوده و نباید در رعایت و انجام آن‌ها کوتاهی کنید. برخی از مراقبت‌های قبل و بعد استفاده از لیزر Q-Switch عبارتند از:

  • در صورت استفاده از دارو و یا دوره درمان خاص پوستی، حتماً آن را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تا یک ماه قبل از لیزر کیوسوئیچ از انجام حمام آفتاب، سولاریوم و استفاده از کرم‌های برنزه خودداری کنید.
  • دستگاه لیزر Q-Switch دوره نقاهت بسیار کمی داشته و پس از آن می‌توانید به انجام کارهای روزانه خود بپردازید.
  • برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر از این روش درمان زیبایی، باید صبور باشید و جلسات درمانی تعیین شده توسط پزشک را تکمیل کنید.
  • در استفاده از پماد و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک کوتاهی نکنید.
  • پس از اتمام جلسه درمان با استفاده از لیزر کیوسوئیچ، تا یک روز از رفتن به حمام خودداری کنید.
  • قبل از انجام لیزر Q-Switch محل درمان را با استفاده از پاک کننده مناسب، از هر گونه آلودگی تمیز کنید.

مزایای لیزر کیوسوئیچ

یکی از مزیت‌های بسیار کاربردی لیزر Q-Switch، این است که این دستگاه روشی بسیار تاثیرگذار برای از بین بردن تتو و خالکوبی‌های قدیمی که از آن‌ها خسته شده‌اید، می‌باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید خالکوبی و یا لکه‌هایی که ناشی از ماه گرفتگی و یا خورشید گرفتگی هستند را از بین برده و پوستی شفاف داشته باشید. البته توجه داشته باشید که برخی از مراکز زیبایی نامعتبر به دلیل عدم توانایی کافی در استفاده از این دستگاه، موجب سوختگی در حین درمان می‌شوند. اگر پس از جلسه اول متوجه سوختگی در ناحیه درمان شدید، سریعاً به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید