تفاوت فیلر مو و مزوتراپی ؛ کدام روش بهتر است؟

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 11 خرداد 1401

قاعدتا تاکنون افرادی را دیده‌اید که از ریزش موهای خود ناراحت هستند و روش های مختلفی را برای مقابله با آن امتحان کرده‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. ممکن است خود شما نیز که در حال خواندن این مقاله هستید، دچار ریزش مو شده اید. متاسفانه این مشکل دغدغه افراد زیادی است. عوامل بسیاری میتواند در ریزش مو تاثیر گذار باشند مانند تغذیه، بیماری، استرس، آلودگی آب‌و‌هوا و… از طرفی دیگر رشد مجدد موها نیز کار دشواریست. اما با همه اینها، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که امتحان خود را پس داده و امروزه به عنوان یک روش درمانی برای ریزش مو توسط افراد مورد استفاده هستند. فیلر مو و موزوتراپی مو از جمله این روش‌ها می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تفاوت فیلر مو و مزوتراپی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فیلر مو و مزایای آن

همانطور که در مقاله “فیلر مو یا هیر فیلر چیست” گفتیم، این روش یک روش موثر برای پرپشت کردن موها برای قسمت های کم پشت سر می‌باشد. این روش یک روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) بوده و با تزریق به پوست سر انجام می‌گیرد. در طی آن مواد مغذی مانند انواع ویتامین‌ها، هیالورونیک اسید، آنزیم‌ها، مواد معدنی و… به ریشه و فولیکول مو میرسد. بدین ترتیب علاوه بر رشد فولیکول‌های مو، گردش خون نیز در پوست سر افزایش یافته و باعث رشد بیشتر موها می‌شود.

در حالت کلی، مواد تزریق شده به ریشه مو باعث هیدراته شدن فولیکول‌های مو شده و فیبروپلاست‌ها را تحریک می‌کند. اصلی ترین تفاوت فیلرمو و مزوتراپی، در مواد مورد استفاده آنهاست.

نحوه تزریق فیلر مو

تزریق فیلر مو با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز و ظریف انجام می‌گیرد. قبل از تزریق پزشک متخصص پوست سر را بی حس کرده و سپس تزریق را شروع می‌کند. این تزریق با توجه ب وسعت ناحیه تحت درمان انجام می‌شود. نتیجه این تزریق را پس از ۴ جلسه که با فواصل ۲ هفته‌ای انجام می‌شود، می‌توان مشاهده کرد. اما تعداد این جلسات بسته به شرایط بیمار کاملا متغیر است و توسط پزشک معالج تعیین خواهد شد.

فیلر مو و مزایای آن

مزایای فیلر مو

همانطور که گفته شد، فیلر مو یک روش مقابله با ریزش مو است و به رشد مجدد موها نیز کمک می‌کند. هیالورونیک اسید موجود در فیلر مو تاثیر زیادی روی موها دارد. از جمله مزایای فیلر مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ریزش موها
  • رشد مجدد موها و تقویت آن
  • احیای فولیکول مو
  • افزایش گردش خون و آب رسانی به پوست سر
  • محافظت از موها در برابر عوامل خارجی مانند تابش نور خورشید

عوارض فیلر مو

باید گفت که مواد تزریق شده در روش فیلر مو موادی کاملا بی خطر است. این مواد تست‌های آلرژی را نیز پشت سر گذاشته است. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که فیلر مو و مزوتراپی مو عوارضی ندارد و هر دوی این روش‌ها کاملا بی خطر هستند. اما با این حال ممکن است مواردی را پس از تزریق مشاهده کنید که کاملا طبیعی است:

ایجاد زخم‌های کوچک ناشی از تزریق

  • قرمزی و تورم
  • خارش در کف سر
  • درد خفیف

هزینه فیلر مو

همانطور که در فوق نیز گفته شد، انجام تزریق فیلر مو وابسته به وسعت ناحیه درمان می‌باشد. هزینه فیلر مو به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به طول دوره درمان، میزان دز تزریقی، مواد تشکیل دهنده فیلر، امکانات کلینیک و… اشاره کرد. برای اطلاع از هزینه فیلر مو بهتر است به صورت حضوری به کلینیک ایران مهر مراجعه کنید تا پزشک پس از معاینه و بررسی وضعیت، هزینه نهایی را به شما اعلام کند.

فیلر مو مناسب چه کسانی است؟

مشاوره و معاینه پزشک قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی ضروری و مهم است. مراجعه کنندگان باید پزشک را در مورد سوابق دارویی که مصرف کرده‌اند، قرار دهند. در اینصورت پزشک با بررسی شرایط بیمار اعلام خواهد کرد که آیا تزریق فیلر برای این فرد مناسب است یا خیر. در حالت کلی افرادیکه از سلامت جسمانی عمومی برخوردارند و موهای ظریف و کم پشتی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

هزینه تزریق فیلر مو

مزوتراپی چیست؟ 

مزوتراپی شامل تزریق مستقیم دارو به پوست سر است. این روش ابتدا برای درمان اگزما و دردهای مفاصلی صورت میگرفت اما امروزه به عنوان یک روش زیبایی مورد توجه همگان قرار گرفته است. در مزوتراپی از عصاره‌های گیاهی طبیعی، ویتامین‌ها، فیناستراید و ماینوکسیدیل به پوست سر تزریق می‌شود. این داروها نقش بسزایی در مدیریت ریزش موها دارند و باعث تقویت موها می‌شوند.

مزایای مزوتراپی

این روش نیز مانند روش تزریق فیلر مو، برای کسانی که مزوتراپی انجام داده‌اند رضایت بخش بوده است. از جمله مزایای مزوتراپی مو م‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رساندن مواد مغذی به مو
  • درمان ریزش مو
  • بهبود گردش خون در پوست سر
  • حفظ فولیکول های مو و تقویت آن

عوارض مزوتراپی

همانطور که در فوق نیز گفته شد، مزوتراپی مو کاملا بی خطر است و هیچگونه ضرری برای بدن انسان ندارد. در این روش نیز مانند تزریق فیلر ممکن است عوارضی مانند قرمزی، درد خفیف در کف سر و خارش مشاهده شود. این موارد کاملا طبیعی بوده و پس از گذشت ۲ تا ۳ روز برطرف خواهد شد.

مزوتراپی مو برای چه کسانی مناسب است؟

در حالت کلی افرادیکه دچار بیماری‌های خاص نیستند می‌توانند کاندیداهای مناسبی برای مزوتراپی مو باشند. مثلا افرادیکه مبتلا به طاسی شدید و مشکلات ژنتیکی مانند هپاتیت، دیابت و… هستند نمی‌توانند نتایج قابل قبولی از این روش به دست آورند.

فیلر مو یا هیر فیلر راهکاری برای درمان ریزش موی سر

فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی؟

احتمالا تا به اینجای مقاله متوجه تفاوت بین فیلر مو و مزوتراپی شده‌اید. شاید در بین انتخاب یکی از این روش‌ها سردرگم شده باشید. هر دوی این روش‌ها، بروز بوده و در مقابل ریزش مو موثر می‌باشد. تفاوت فیلر مو و مزوتراپی را می‌توان از شباهت‌های بین این دو روش نیز تشخیص داد. مثلا هر دو این روش‌ها تزریقی هستند و به چند جلسه درمان نیازمندند. اما روش فیلر مو به دلیل داشتن هیالورونیک اسید در مواد تزریقی آن، رطوبت موها را حفظ کرده و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید، در این روش به بررسی تفاوت‌های فیلر مو و مزوتراپی مو پرداختیم. توصیه ما اینست که ابتدا با یک پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید تا ایشان روشی متناسب با وضعیت و انتظارات شما از درمان را برایتان انتخاب کند. اگر هیچکدام از این روش‌ها مناسب شما نبود، کاشت مو گزینه نهایی است.

از طرفی دیگر انتخاب کلینیک مناسب برای انجام فیلر مو یا مزوتراپی مو نیز اهمیت زیادی دارد. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز در سال ۱۳۸۷ تاسیس گردید و طی این مدت بیش از ۱۵۰۰۰ نفر کاشت و ترمیم مو را در این مرکز انجام داده‌اند. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روش‌های نوین و ارائه‌ آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه می‌باشد. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید