آشنایی با عمل زیبایی لیفت ابرو

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 30 تیر 1400

بالا رفتن سن به طور معمول باعث پایین رفتن ابروها می‌شود، همچنین با از بین رفتن قابلیت انعطاف پذیری پوست و کم شدن خاصیت کلاژن سازی آن فاصله‌ی ابروها با چشم نیز کمتر از قبل می‌شود، در این حالت لیفت ابرو که به عنوان لیفت پیشانی یا جوان سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود ضروری به نظر می‌رسد. لیفت ابرو با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، ظاهر پیشانی، ابرو و اطراف چشم را بهبود می‌بخشد.

برای افرادی که زیر و بالای چشم و پیشانی آن‌ها چروک شده است لیفت می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد چرا که همراه با بالا کشیدن ابرو، چین و چروک‌های قسمت پیشانی نیز رفع خواهد شد و ظاهری جوان و شاداب به فرد خواهد بخشید. این عمل زیبایی برای کسانی که ظاهر نامتقارنی در ابروهای خود دارند نیز گزینه‌ی مناسبی است. لیفت ابرو را می‌توان به تنهایی یا با سایر عمل‌های زیبایی صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت صورت نیز انجام داد.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو نوعی عمل زیبایی است که در آن با استفاده از رو‌ شهای مختلف، ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. ابروهای افتاده ظاهر و چهره‌ی فرد را غمگین، افسرده و پیرتر نشان خواهند داد و این می‌تواند سبب نارضایتی و ناخشنودی فرد شود، در این حالت لیفت ابرو می‌تواند ابروها را بالا آورده و ظاهری شاداب و دلپذیر را برای فرد به ارمغان آورد.

دلایل افتادگی ابروها

  • افزایش سن
  • کاهش خاصیت انعطاف پذیری پوست
  • کاهش تولید کلاژن
  • خشکی پوست
  • نور خورشید
  • و…

ممکن است به سبب دلایل مختلف دیگری پوست بالای چشم شل و افتاده شود اما در حالت کلی بیشترین دلیل افتادگی پوست به سبب عوامل بالا می‌باشد. در برخی موارد نیز فرد بدون داشتن هیچ مشکل پوستی خاصی صرفاً جهت زیبایی و افزایش اعتماد به نفس خود اقدام به انجام لیفت ابرو می‌کند. فرقی نمی‌کند شما برای انجام این عمل زیبایی دلیل خاصی داشته باشید یا خیر، لیفت ابرو می‌تواند چهره‌ی شما را جوانتر و زیباتر کند.

لیفت ابرو

روش‌های انجام لیفت پیشانی و ابرو

امروزه با پیشرفت علم پزشکی در حوزه‌ی زیبایی روش‌های مختلف و متفاتی برای لیفت و بالا کشیدن ابرو ابداع شده‌اند. اینکه کدام روش مناسب‌تر است یا ماندگاری بیشتری دارد بسته به نظر پزشک متخصص و ویژگی‌های پوست و ابروی شما دارد. لیفت ابرو می‌تواند با استفاده از روش‌های جراحی یا غیر جراحی انجام گیرد. اگر جوان هستید و هنوز ابروهای شما افتادگی کمتری دارند بهتر است از روش‌های غیر تهاجمی و غیر جراحی برای بالا کشیدن ابروهای خود استفاده کنید.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد لیفت و کشیدن ابرو به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌گیرد. روش‌هایی که برای انجام این عمل زیبابی ابداع شده‌اند شامل موارد زیر هستند:

  • جراحی پلاستیک
  • جراحی آندوسکوپی
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل‌های حاوی اسید هیالورنیک
  • لیزر
  • لیفت ابرو با نخ
  • لیفت ابرو به روش هایفوتراپی
  • و…

جراحی پلاستیک

در این روش پزشک جراح ابتدا بیمار را بیهوش می‌کند سپس با ایجاد برشی ما بین مرز پیشانی و خط رویش مو، پوست این قسمت را کشیده و اضافی آن را برش می‌زند. در این حالت پوست کشیده شده و ابروها از حالت طبیعی خود به سمت بالا تغییر مکان داده، چین و چروک‌های قسمت پیشانی نیز محو می‌شود.

این نوع روش لیفت، تهاجمی بوده و همراه با بیهوشی و جای زخم و بخیه است و دوره‌ی بهبودی آن طولانی می‌باشد اما نسبت به روش‌های دیگر ماندگاری آن بیشتر بوده و اغلب دائمی است. از این روش بیشتر برای درمان چین و چروک‌های عمیق پیشانی و افتادگی شدید ابروها استفاده می‌شود.

جراحی آندوسکوپی

در لیفت اندوسکوپیک ابرو، متخصص جراحی پلاستیک با کمک ابزاری که از بالای سر به زیر پوست هدایت می‌شود، می‌تواند بافت‌های زیر پوست را از استخوان جدا کند و بالا بکشد، همچنین در صورت نیاز بخش‌هایی از بافت و ماهیچه‌ی اضافه را بردارد. از مزایای لیفت آندوسکوپیک ابرو این است که به‌طور همزمان هم می‌توان خط و چین پیشانی را رفع کرد و هم چروک بین ابرو یا همان خط اخم را از بین برد. معمولاً این عمل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و ماندگاری آن بیش از ۷ تا ۱۰ ماه است.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای لیفت پیشانی روشی غیر تهاجمی است که نسبت به روش‌های جراحی، کم خطرتر و ایمن ‌تر است، همچنین هزینه‌ی بالایی نیز ندارد. در این روش با تزریق ماده‌ی سمی بوتاکس، ماهیچه‌های پایین آورنده‌ی ابرو شل و فلج شده، باعث می‌شوند تا ابرو به سمت بالا کشیده شود. این روش درد زیادی ندارد و یک عمل سرپایی چند دقیقه‌ای است. بزرگترین عیب آن مدت کم ماندگاری آن است به طوری که بعد از ۵ الی ۸ ماه شما نیاز به تمدید دوباره خواهید داشت.

لیفت ابرو

تزریق ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک

یا افزایش سن میزان تولید اسید هیالورونیک بدن نیز کم می‌شود. تزریق اسید هیالورونیک می‌تواند به عنوان یک پرکننده‌ی پوستى خاصیت انعطاف پذیری پوست را بیشتر کند. در این حالت می‌توان با تزریق این ماده در قالب ژل و فیلر به قسمت‌های مختلف ابرو و پیشانی باعث کشید‌ه‌تر شدن پوست این قسمت شد.

لیزر

با استفاده از اشعه‌ی لیزر نیز می‌توان لیفت پیشانی انجام داد به این صورت که با تاباندن پالس‌های اشعه‌ی لیزر به پوست اطراف ابرو و پیشانی، کلاژن‌های پوستی که با افزایش سن کمتر تولید می‌شوند تحریک شوند. با افزایش تولید کلاژن، پوست جوان‌تر شده و همین امر باعث بالا کشیده شدن و صاف و یک دست شدن پوست پیشانی می‌شود و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.

بالا کشیده شدن پوست پیشانی خود به خود باعث کشیده‌تر شدن ابرو می‌گردد. استفاده از لیزر برای لیفت پیشانی روشی ایمن و بی خطر است و به علت استفاده نکردن از مواد مصنوعی سازگاری بیشتری با بدن دارد و مشکلات و عوارض خاصی به دنبال نخواهد داشت.

روش هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های جدید و نوین برای لیفت ابروها می‌باشد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص، امواج اولتراسوند با انرژی و فرکانس بالا، وارد لایه‌های عمیق پوست شده و با حرارتی که ایجاد می‌کنند، سبب کشیدگی پوست پیشانی و لیفت ابروها می‌شوند.

لیفت ابرو با نخ

لیفت صورت و ابرو با نخ یکی از جدیدترین روش‌های لیفت محسوب می‌شود. در این روش پزشک متخصص با استفاده از نخ‌های سازگار با بدن و مقاوم، پوست اطراف ابرو و پیشانی را می‌کشد. از آنجایی که پوست در طول روش لیفت با نخ برش داده نمی‌شود، درد و ناراحتی در این روش کم است و زمان بهبودی بیش‌تر از یک هفته نیست. ماندگاری این لیفت بسته به نوع پوست، سن و نحوه‌ی باز خورد بدن فرد و میزان کلاژن سازی از ۹ ماه تا ۲ سال متغیر است.

 

با وجود اینکه روش‌های مختلفی برای لیفت پیشانی ابداع شده با این وجود همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. توصیه می‌شود برای جلوگیری از افتادگی ابرو با استفاده از کرم‌های دور چشم و استفاده از عینک‌های آفتابی پوست این قسمت را مرطوب نگه داشته و در برابر نور خورشید محافظت کنید تا دیرتر شاهد پیری و شل شدن پوست خود باشید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید