نئوگرافت چیست؟

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 15 دی 1401

نئوگرافت امروزه باعث ایجاد اعتماد به نفس در افرادی که ریزش مو را تجربه کرده‌اند شده است. اکثر مردان و بیش از نیمی از زنان با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند. چندین بیماری می تواند منجر به ریزش مو شود، اما شایع ترین علت آن آلوپسی آندروژنتیک است که بیشتر به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه شناخته می شود.

کاشت مو جراحی‌هایی است که فولیکول‌های مو را از یک قسمت از پوست سر، معمولا از پشت یا کناره‌ها گرفته و در نواحی طاسی کاشت می‌کنند. نتایج این جراحی ها از زمانی که برای اولین بار در سال 1939 انجام شد، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

دو روش رایج کاشت مو، پیوند واحد فولیکولی (FUT) و برداشتن واحد فولیکولی (FUE) نام دارند. هر دو پتانسیل ارائه نتایج طبیعی و زیبایی شناختی را دارند.

نئوگرافت یک نسخه نیمه خودکار از FUE و یکی از مدرن ترین تکنیک های کاشت مو است. گفته می شود که با حذف برخی از خطاهای انسانی مرتبط با جراحی نسبت به سایر تکنیک های FUE موثرتر است. بیایید به مزایا و خطرات بالقوه پیوند مو نئوگرافت نگاه کنیم.

 

بیشتر بخوانید: درمان پوست پرتقالی

 

مزایای نئوگرافت

نئوگرافت یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت مو با منبع معتبر است. این یک نسخه نیمه خودکار از تکنیک FUE است که از فناوری متعلق به Venus Treatments استفاده می کند. در طول کاشت مو FUE، جراح فولیکول‌های مو را به صورت دستی از پشت یا کناره‌های سر شما برمی‌دارد. سپس قبل از کاشت موهای جدید، یک سری برش در بخش های طاسی پوست سر شما ایجاد می کنند.

هنگام استفاده از تکنیک نئوگرافت، فولیکول های مو با یک گره که آن ها را با مکش استخراج می کند، برداشته می شود. جراح نیازی به ایجاد برش برای فولیکول‌های موی جدید ندارد و در عوض می‌تواند از ابزار خاصی استفاده کند که برش‌ها را ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را هم زمان کاشت می‌کند.

کاهش آسیب فولیکول مو

سیستم نئوگرافت ممکن است تروما و آسیب فولیکول های مو را در مقایسه با جراحی های سنتی FUE و FUT کاهش دهد. تصور می‌شود که این کاهش ضربه می‌تواند میزان بقای موهای پیوند شده را بهبود بخشد.

عوارض کم تر

از آن جایی که این روش کم تهاجمی است، ممکن است شانس کم تری برای عارضه جراحی داشته باشد، به خصوص در مقایسه با جراحی FUT که شامل بریدن نواری از پوست از پوست سر است. نئوگرافت به هیچ بخیه ای نیاز ندارد و اتوماسیون به حذف خطای انسانی که می تواند به اعصاب یا رگ های خونی آسیب برساند کمک می کند.

سریع تر از FUE

جراحی نئوگرافت همچنین سریع تر از FUE سنتی است، که ممکن است چندین روز برای تعداد زیادی گرافت طول بکشد. اما پیوند نئوگرافت معمولا بین 4 تا 10 ساعت طول می کشد.

مزایا و معایب نئوگرافت چیست؟

معایب نئوگرافت

یک مطالعه در سال 2018 اشکالات اصلی نئوگرافت را برای جراحان و هزینه دستگاه ذکر کرده است. خود جراحی به طور کلی مطمئن و ایمن در نظر گرفته می شود و به ندرت عوارض جدی ایجاد می کند. برخی از عوارض جانبی بالقوه عبارتند از:

ظاهر پروانه خورده در محل اهدا کننده

اگر محل اهدا کننده بیش از حد برداشت شود، می‌تواند منجر به ظاهری به منبع معتمد پروانه شود که در آن ریزش موی قابل توجهی وجود دارد. اگر جراح تعداد زیادی فولیکول را از یک ناحیه بردارد، هم نئوگرافت و هم FUE سنتی می توانند منجر به ریزش بیش از حد شوند.

جای زخم های ریز

برخلاف تکنیک FUT، FUE و نئوگرافت جای زخم طولانی و نازکی از خود به جای نمی گذارند. با این حال، آن ها می توانند باعث ایجاد اسکار دقیق در محل برداشتن فولیکول ها شوند. بیشتر اوقات این اسکارها قابل توجه نیستند، اما اگر سر خود را بتراشید یا موهای خود را خیلی کوتاه کنید ممکن است قابل مشاهده باشند.

خط موی غیر طبیعی

اگر فولیکول ها با زاویه ای که با خط موی شما مطابقت دارد کاشته نشوند، ممکن است نتایج شما طبیعی به نظر نرسد. خط موی غیرطبیعی یک عارضه بالقوه هر نوع جراحی کاشت مو است.

شوک ریزش مو

برخی از افراد روزها یا هفته‌ها پس از جراحی، از دست دادن شوک را تجربه می‌کنند که به آن افلوویوم بعد از عمل نیز می‌گویند. ریزش شوک، ریزش موقت موهای کاشته شده است. بیشتر اوقات، این وضعیت موقتی است و موها در عرض 3 تا 4 ماه دوباره رشد می کنند.

سایر عوارض

سایر عوارض عمومی که منبع قابل اعتماد جراحی های کاشت مو هستند عبارتند از:

  • ورم
  • خون ریزی
  • فولیکول های مو ملتهب (فولیکولیت)
  • بی حسی پوست سر
  • عفونت ها

پیوند نئوگرافت چگونه کار می کند؟

در این جا چیزی است که می توانید در طول یک روش نئوگرافت انتظار داشته باشید:

  • جراح شما کل سر یا قسمتی از پوست سر را که فولیکول های مو از آن اهدا می شود را می تراشد.
  • سپس یک بی حس کننده موضعی را روی پوست سر شما اعمال می کنند. آن ها ممکن است به شما یک آرام بخش خفیف پیشنهاد دهند تا در طول عمل آرام شوید.
  • سپس فولیکول های موی شما را با یک گرز مخصوص که از فشار پنومونی استفاده می کند استخراج می کنند.
  • سپس جراح فولیکول های مو را با استفاده از یک ابزار تخصصی به قسمت های طاسی سر شما می گذارد یا به اصطلاح می کارد.
  • جراح ممکن است یک پانسمان به محل اهدا کننده و محل کاشت برای کمک به کنترل خونریزی استفاده کند.

چه کسی به روش نئوگرافت نیاز دارد؟

حتی اگر هیچ مزیت پزشکی برای جراحی کاشت مو وجود ندارد، ممکن است به شما کمک کند در مورد ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

جراحی های کاشت مو به طور کلی برای افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک، که به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه نیز شناخته می شود، بهترین نتیجه را دارد.

سخن آخر

این یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیک های ترمیم مو در جهان نئوگرافت است. ایمن در نظر گرفته می شود و در صورت اجرای صحیح می تواند برای بازگرداندن ریزش مو موثر باشد.

 

 

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید