کاشت مو برای پیشانی بلند چگونه انجام می شود؟

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 21 مهر 1401

یکی از مواردیکه در زیبایی ظاهری افراد تاثیر می‌گذارد، پیشانی است. برخی از افراد دارای پیشانی بلندی هستند و احساس می‌کنند چهره‌شان تعادل مناسبی ندارد و این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس در این افراد می‌شود. بلند بودن پیشانی می‌تواند به دلایل ارثی یا مادرزادی باشد و یا در اثر ریزش مو و عقب رفتن خط رویش مو ایجاد شود. اما آیا راهکاری برای کوتاه کردن پیشانی وجود دارد؟ بله، با کاشت مو! کاشت مو برای پیشانی بلند می‌تواند باعث کوتاه تر دیده شدن پیشانی این افراد شود. در این مقاله می‌خواهیم به نحوه انجام این عمل برای پیشانی‌های بلند بپردازیم.

علت بلند بودن پیشانی در برخی از افراد چیست؟

از نظر اصول زیبایی، فاصله استاندارد بین خط رویش مو تا سر ابروها، 5 تا 6 سانتی‌متر است. این اندازه می‌تواند در برخی افراد کمتر و در برخی بیشتر شود. هر چقدر این فاصله کمتر باشد، چهره فرد جوان‌تر به نظر رسیده و زیبایی چشم‌ها نیز بیشتر می‌شود.البته باید بگوییم پیشانی بلند نیز می‌تواند یکی از زیبایی‌های ظاهری باشد و کسانی هستند که هیچ مشکلی با آن ندارند. چرا که زیبایی کاملا سلیقه‌ای است! اما علت بلند بودن پیشانی در برخی از افراد چیست؟ همانطور که در مقدمه مقاله نیز اشاره شد، بلند بودن پیشانی افراد می‌تواند 2 علت داشته باشد:

  1. به دلایل مادر زادی و ارثی خط رویش موی افراد عقب‌تر است.
  2. ریزش موی مکرر باعث عقب نشینی و بلند دیده‌شدن پیشانی می‌شود.

در هر صورت، بلند بودن پیشانی، به هر علتی که باشد، راه‌حلی نیز دارد. در ادامه به روش های اصلاح اندازه پیشانی اشاره خواهیم کرد.

انواع روش های اصلاح اندازه پیشانی

برای کوتاه کردن پیشانی روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله:

کاشت مو برای پیشانی بلند چگونه انجام می شود؟

تغییر مدل مو: بیشتر بانوانی که پیشانی بلندی دارند، با تغییر مدل مو خود (مثلا چتری زدن) یا استفاده از کلاه و هدبند، سعی می‌کنند پیشانی بلند خود را بپوشانند. حتی آقایان نیز اغلب از کلاه استفاده می‌کنند تا بلندی پیشانی خود را بپوشانند.

جراحی: یکی دیگر از راه‌های کوتاه کردن پیشانی، جراحی است. در این روش با ایجاد برشی در خط رویش مو، آن را به سمت پایین کشیدههو با پیشانی پیوند می‌دهند. اگر این جراحی به درستی انجام نشود، فولیکول‌ها آسیب دیده و عوارض جبران ناپذیری ایجاد خواهد شد.نا گفته نماند که پس از انجام این روش، فولیکول ها ضعیف شده و احتمال عقب نشینی مجدد خط رویش مو نیز وجود دارد.

کاشت مو: کاشت مو روشی دائمی، کم تهاجمی و البته موثر در اصلاح اندازه پیشانی است. حتی افردایکه به طور مادرزادی پیشانی بلندی دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. درصد موفقیت این روش بیشتر از سایر روش‌هاست چرا که فولیکول‌های مو کاشته شده، مقاومت بیشتری در برابر ریزش مو داشته و احتمال ریزش مو بعد از کاشت مو نیز بسیار کم است.

کاشت مو برای پیشانی های بلند

همانطور که می‌دانید، الگوی ریزش مو در بانوان و آقایان متفاوت است. ریزش مو در آقایان بیشتر از نواحی شقیقه و قسمت جلوی سر آغاز شده و رفته‌رفته خط رویش مو نیز عقب می‌رود و پیشانی بلند به نظر می‌رسد. از این رو کاشت مو برای پیشانی های بلند، در صورت وجود بانک مو قوی، می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد. کاشت مو هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارد اما با اینحال متخخصان توصیه می‌کنند پس از 25 سالگی و هنگامیکه ریزش مو تثبیت شده است، برای آن اقدام کرد.

امروزه کاشت مو با استفاده از روش‌هایی انجام می‌شود که کمترین خونریزی و درد را به همراه دارد به طوریکه در حین مراحل کاشت مو، هیچ‌گونه دردی احساس نخواهید کرد. در ضمن از آنجایی که کاشت مو در افرادیکه پیشانی بلندی دارند، فقط در قسمت پیشانی و جلوی سر صورت می‌گیرد، به مراتب دوره نقاهت و مراقبت کمتری نسبت به تمام قسمت‌های سر خواهد داشت.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT، یکی از جدیدترین تکنیک‌ها برای کوتاه کردن پیشانی و کاشت مو است. در این روش هیچ زخم و بخیه‌ای به وجود نمی‌آید و خط رویش مو جلوتر آمده و پیشانی کوتاه تر خواهد شد. در کاشت مو به صورت SUT، نیازی به ایجاد برش نواری در ناحیه بانک مو نیست و فولیکول‌های مو به صورت جداگانه با استفاده از ابزارهایی مخصوص، از نواحی بانک مو (پشت سر یا کنارهای سر) برداشته شده و در قسمت موردنظر پیوند زده می‌شود. نتایج حاصل از این روش بسیار طبیعی بوده و درصد رضایت بالایی دارد.

کاشت مو به روش SFIT

یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های درمان که توانسته در بسیاری از افراد خوب عمل کند، روش کاشت مو به روش SFIT است. روش SFIT یا همان FIT نیازی به جراحی و بیهوشی چند ساعته ندارد، اگر چه شاید مدت زمان بیشتری را در هر جلسه به خود اختصاص دهد و موجب شود تعداد جلسات بیشتری را برای کاشت مو صرف کنید، اما از جراحی و خونریزی خبری نخواهد بود و این می‌تواند یکی از مزیت‌های بزرگ این نوع کاشت باشد.

در این روش، متخصص مجرب کاشت مو با استفاده از بی حسی موضعی فولیکول‌های مو را به صورت گروهی یا دانه‌ای به وسیله‌ی هولدرهای دستی مخصوص این کار از بانک مو برداشت کرده و این پیازچه‌های سالم مو را با دقت در محل مورد نظر سر می‌کارد و از جراحی و بخیه خبری نیست، در نتیجه دوره‌ی نقاهتی هم وجود نخواهد نداشت و فرد می‌تواند بدون هیچ مشکلی زندگی روزمره‌ی خود را داشته باشد.

مراقبت‌ها، توصیه‌ها و هزینه کاشت مو برای پیشانی های بلند

اگر شما نیز قصد کاشت مو برای پیشانی بلندتان را دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا حتما با یک پزشک متخصص مشورت کرده و سپس اقدام کنید. در ادامه میخواهیم به نکاتی که قبل از کاشت مو باید در نظر بگیریدف اشاره کنیم:

  • مشخصات و نوع مو شما باید در نظر گرفته شود. به دلیل اینکه ممکن است حالت مو به گونه‌ای باشد که مناسب کاشت در خط رویش مو نباشد.
  • جنس مو بانک مو و خط رویش مو نباید تفاوت آنچنانی با یکدیگر داشته باشند تا نتایج طبیعی حاصل شود.
  • فولیکول‌های انتخابی باید کیفیت خوبی داشته باشند تا در آینده دچار ریزش نشوند.
  • کاشت مو حتما باید در یک کلینیک معتبر و مجهز به دستگاه پیشرفته و همچنین توسط متخصص انجام شود تا از بروز هر گونه عوارض احتمالی جلوگیری شود.

کاشت مو برای پیشانی بلند چگونه انجام می شود؟

مراقبت‌های بعد از کاشت مو برای پیشانی بلند

موفقیت آمیز بودن کاشت مو و تعیین نتیجه نهایی آن به مراقبت‌های بعد از کاشت مو بستگی دارد. از جمله مراقبت‌های بعد از کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از وارد کردن هر گونه فشار و ضربه به ناحیه مورد نظر جلوگیری کنید. گرافت‌های مو در روزهای اول کاشت مو کاملا تثبیت نشده‌اند و ممکن است با کوچکترین ضربه از بین بروند.
  • پس از کاشت مو از قرار گرتن در معرض نور خورشید و به طور کلی محیط‌های گرم خودداری کنید.
  • تا چند روز قبل و بعد از کاشت مو، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و… خودداری کنید.
  • از ماساژ دادن و خاراندن ناحیه جراحی خودداری کنید.

هزینه کاشت مو برای پیشانی های بلند

هزینه کاشت مو فرد به فرد متفاوت است چرا که پارامترها و عوامل مختلفی برای آن تعیین می‌شود. از جمله:

  • تعداد گرافت‌های برداشته شده از ناحیه بانک مو
  • تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک
  • تکنیک مورد استفاده در کاشت مو
  • میزان تراکم موها
  • هزینه‌های هر کلینیک
  • میزان مهارت و دستمزد پزشک

کلام آخر

انتخاب یک جراح خوب می‌تواند کار دشواری باشد زیرا این موضوع از نظر ایمنی و سلامتی شما بسیار مهم است. در بسیاری از مراکز کاشت مو این کار توسط افراد کم تجربه یا افرادی که پزشک نیستند و به صورت تجربی کار کاشت مو را آموزش دیده‌اند، انجام می‌گیرد که می‌تواند علاوه بر خوب انجام نگرفتن کار کاشت، مشکلات بسیاری نیز به وجود آورد اما ما در کلینیک تخصصی ایران مهر این اطمینان را به شما می‌دهیم که کار کاشت مو توسط پزشکان متخصص و با تجربه‌ی مرکز ما با رعایت تمام مسائل و استانداردهای پزشکی و بهداشتی انجام خواهد گرفت.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید