مزوتراپی صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

موضوع : پوست و زیباییپنج‌شنبه 31 شهریور 1401

اگر قصد دارید پوستی شاداب و جوان داشته باشید، باید به فکر تغذیه پوست خود باشید. اگرچه محصولات مراقبت از پوست و موی متعددی تولید شده‌اند، اما اثر بخشی آنها آنچنان چشمگیر نیست. مزوتراپی صورت یکی از تکنیک‌ها برای تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست صورت است. کلمه مزوتراپی از مزودرم، یعنی تزریق مواد به لایه میانی پوست، گرفته شده است. اما این تکنیک برای چه افرادی مناسب است و دقیقا چه مزایایی دارد؟  در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد این روش درمانی صحبت کنیم.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی یکی از تکنیک‌های زیبایی است که برای اولین بار در کشور فرانسه ابداع شد. البته در آن زمان از این روش جهت بهبود و تسکین دردهای مفاصلی و رفع مشکلاتی مانند گردش خون ضعیف استفاده می‌شد. اما با این حال از آن استقبال خوبی صورت گرفت و به محبوبیت رسید. مزوتراپی صورت یکی از روش‌های جوانسازی است که در آن از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی، مواد معدنی و… به منظور رفع چین و چروک و سفت شدن پوست استفاده می‌کنند. طرز کار این روش بدین صورت است که ابتدا با استفاده از سوزن‌هایی ظریف تزریق مواد به لایه میانی پوست، صورت می‌گیرد.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

مزوتراپی صورت محدودیت سنی آنچنانی ندارند و تمامی افراد بالای 18 سال که از سلامت عمومی برخوردارند، می‌توانند از این تکنیک بهره‌مند شوند. به صورت کلی این تکنیک برای تمامی قسمت‌های بدن از جمله شکم، ران، پاها، بازوها و صورت کاربرد دارد. اما همانطور که گفته شد، مزوتراپی تنها برای جوانسازی صورت به کار نمی‌رود. از این روش برای اهداف دیگری نیز استفاده می‌شود. مانند:

  • کاهش سلولیت‌ها
  • کمک به رفع چین و چروک‌ها
  • کمک به رفع خطوط ریز در صورت
  • رفع لکه‌های پوستی
  • کاهش چربی‌های پوستی
  • درمان آلوپسی و…

علاوه بر این، موادی که در مزوتراپی استفاده می‌شود، به بهبود گردش خون کمک می‌کنند و باعث برطرف شدن معضلات پوستی می‌شوند. اثر بخشی این تکنیک به عوامل دیگری همچون انتظارات و نیازهای افراد نیز بستگی دارد. به عنوان مثال اگر هدف شما از انجام مزوتراپی برطرف کردن چین و چروک پوستی باشد، از موادی مخصوص رفع این مشکل استفاده خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت این روش درمان، تخصصی می‌باشد.

مزوتراپی صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای مزوتراپی صورت

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، مزوتراپی از قدیم الایام مورد توجه افراد بوده است. در حقیقت، این روش مزایا و فواید بسیاری می‌تواند برای پوست داشته باشد. برای اطلاع از مزایای دیگر مزوتراپی صورت در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

جایگزینی مناسب برای جراحی‌های زیبایی

مزوتراپی روشی است غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی. از این رو دیگر لازم نیست برای برخورداری از پوستی زیبا و شفاف، زیر تیغ جراحی بروید. بنابراین، این روشی ایده‌آل برای کسانی است که از انجام جراحی‌های زیبایی هراس دارند. در این تکنیک مواد مغذی با استفاده از سوزن‌های ظریف وارد لایه میانی پوست خواهند شد و بدین ترتیب هزینه مقرون به صرفه‌ای نیز خواهید داشت.

رفع نیازهای مختلف پوست

فرقی نمی‌کند که هدف شما از انجام این روش برطرف کردن چین و چروک پوستی باشد یا شفاف شدن پوست! مزوتراپی صورت می‌تواند انواع نیازهای پوستی شما را برطرف کند. همچنین با استفاده از این روش لکه‌های ناشی از پیری پوست، لکه‌های حاصل از تابش نور خورشید و جای زخم‌ها نیز قابل درمان است.

محلولی با غلظت بالا و سرشار از ویتامین‌ها

در مزوتراپی، ویتامین‌ها، سرم‌ها و مواد مغذی پوست با با غلظت بالایی در اختیار آن قرار می‌گیرد. این مواد با قرار گرفتن در لایه میانی پوست، باعث روشن و شفاف شدن پوست شده و بدین ترتیب شما می‌توانید در همان جلسات اول درمان شاهد جوانی و رفع چین و چروک‌های پوست صورت خود باشید. چرا که این مواد مغذی باعث تولید سلول‌های جدیدی در پوست می‌شوند.

حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست

همانطور که گفته شد در مزوتراپی صورت از ویتامین‌ها و محلول‌های خاصی استفاده می‌شود. محلول مزوتراپی نه تنها روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد بلکه باعث آبرسانی به پوست نیز می‌شود و بدین ترتیب خاصیت ارتجاعی آن را نیز افزایش می‌دهد. از این رو چین و چروک‌های ریز و درشت پوستی با کمک این روش درمان، قابل برطرف شدن هستند.

البته توصیه می‌کنیم قبل از انجام این روش، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و از راهنمایی‌های وی استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی صورت

اگر می‌خواهید نتایج مطلوبی از مزوتراپی صورت بگیرید، توصیه می‌کنیم برخی از توصیه‌های مهم جهت اثربخشی بهتر درمان را رعایت کنید:

  • سعی کنید از مصرف برخی از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت پس از انجام مزوتراپی، پوست شما نباید با آب تماس داشته باشد.
  • بمدت 2 روز از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • حداقل 2 هفته قبل و بعد از انجام مزوتراپی از مصرف الکل، دخانیات و کافئین خودداری کنید.
  • از خارش و ماساژ محل درمان شدیدا پرهیز کنید.

درصورتیکه موارد گفته شده را کاملا رعایت کنید، احتمال بروز هر گونه عفونت به حداقل می‌رسد و بدین تریتب شما در زمانی نسبتا کوتاه شاهد تغییرات فوق‌العاده‌ای در پوست خود خواهید شد.

کلام پایانی

همانطور که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، در این روش از ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و سایر مواد موردنیاز برای پوست استفاده می‌شود. بدین ترتیب این مواد سبب درخشندگی و روشنی پوست شده و لکه‌های پوستی، چین و چروک و چربی‌های اضافی پوست را برطرف می‌کنند. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز در سال ۱۳۸۷ تاسیس گردید و طی این مدت بیش از ۱۵۰۰۰ نفر کاشت و ترمیم مو را در این مرکز انجام داده‌اند. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روش‌های نوین و ارائه‌ی آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه می‌باشد. صاحبان این مرکز یک هدف را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید