سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 02 شهریور 1401

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بانوان و آقایان در هر سنی ممکن است با آن مواجه شوند. همانطور که می‌دانید یکی از راه حل‌های قطعی و اثبات شده برای حل این مشکل، کاشت مو است. اما آیا کاشت مو را می‌توان در هر سنی انجام داد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت سن مناسب برای کاشت مو بطور کلی به جنسیت و علت ریزش مو بستگی دارد. برای بانوانی که به علت صدمه دیدن پوست دچار طاسی شده‌اند، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در اصل سن مناسب برای کاشت مو بیشتر برای آقایان مطرح است که از ریزش موی با الگوی مردانه رنج می‌برند. در این موارد بهتر است بالای 25 سال کاشت مو انجام شود. در این مقاله میخواهیم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم.

ریزش مو از چه سنی شروع می‌شود؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، ریزش مو در آقایان بسیار رایج تر از بانوان است. ریزش موی مردانه ممکن است در هر سنی شروع شروع شود درحالیکه اکثر آقایان با افزایش سن دچار ریزش مو و همچنین ضعیف شدن تارهای مو می‌شوند. زمان و میزان ریزش مو در آقایان و بانوان در وحله اول به ژنتیک بستگی دارد. آمارها و تحقیقات نشان می‌دهند که میزان ریزش مو با بالا رفتن سن نیز افزایش می‌یابد. اما ممکن است این مشکل از سنین نوجوانی آغاز شود و علائم خود را با نازک شدن تارهای مو و یا کاهش خط رویش مو بروز دهد. از این رو بهتر است در همان ابتدا با یک پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید.

سن مناسب برای کاشت مو

یکی از رایج‌ترین سوالات بین افرادیکه دچار ریزش مو شده‌اند اینست که سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟ طاسی یا کاهش حجم موها ممکن است در هر سنی رخ دهد. طبق مطالعات برآورد شده است که دو سوم مردان در طول زندگی دچار طاسی می‌شوند. با این حال معمولا شروع آن ممکن است در اوایل 20 سالگی باشد. یکی از روش‌های درمانی موثر برای طاسی سر، کاشت مو است که تا به حال نتایج شگفت‌انگیزی داشته است.

باید گفت سن مناسبی برای کاشت مو وجود ندارد اما با این حال پزشکان و متخصصین کاشت مو معتقدند بازه سنی خاصی برای کاشت مو و گرفتن نتایج مطلوب و رضایت بخش وجود دارد. عمل کاشت مو برای افراد بالای 18 سال قابل انجام است اما پزشکان توصیه می‌کنند افراد تا سن 25 سالگی کاشت مو نکنند چرا که میزان ریزش مو در این بازه سنی هنوز تثبیت نشده است. از طرفی دیگر به دلیل بروز برخی از بیماری‌ها مانند فشار خون، مشکلات قلبی و… حداکثر سن برای کاشت مو 65 سالگی می‌باشد.

 

بهترین سن کاشت مو

اهمیت میزان سن در کاشت مو

میزان سن در کاشت مو از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که موقعیت و شرایط فرد به فرد متفاوت است. در برخی مواقع سن فرد به عامل موثر در کاشت مو تبدیل شده و در برخی موارد دیگر ممکن است بدون در نظر گرفتن سن، فرد مناسب عمل کاشت مو باشد. از این رو سن مناسب برای کاشت مو به شرایط مختلفی وابسته است. به عنوان مثال اگر کودکی 10 ساله به علت تصادف یا بیماری دچار ریزش مو شده باشد، کاشت مو برای وی ضروری است. به صورت کلی نیازها و ویژگی‌های فیزیکی در هر فرد متفاوت است و از این رو باید قبل از کشت مو با پزشک متخصص مشورت کرد که در کلینیک کاشت مو ایرانمهر این معاینات توسط بهترین پزشک کاشت مو در تبریز صورت می‌گیرد.

درجه طاسی، میزان سلامت فولیکول‌ها در ناحیه بانک مو و وسعت ناحیه طاسی از جمله مواردی هستند که به صورت جداگانه و بدون توجه به سن افراد بررسی می‌شوند. تحقیقات حاکی از آن است که مناسب‌ترین سن برای کاشت مو در آقایان به صورت میانگین سن 40 سالگی است. بسیاری از افرادیکه ریزش مو دارند در این سن میزان ریزش موهایشان به حد نهایی خود می‌رسد و به عبارتی دیگر ریزش مو بصورت موقت قطع می‌شود. بنابراین در این زمان احتمال اینکه کاشت مو نتیجه و بازخورد موفقیت آمیزی داشته باشد، بیشتر است.

بهترین سن برای کاشت مو

یکی از بزرگترین دغدغه بسیاری از افراد مشاهده تارهای مو از دست رفته بعد از هر بار شانه کردن موهاست. بهترین سن برای کاشت مو سنی است که ریزش موهای افراد تثبیت شده است که این سن معمولا برای افراد بالای 25 سال انجام می‌شود. افرادیکه هنوز ریزش موهایشان تثبیت نشده اشت، باید با مصرف داروهایی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل، ریزش موهای خود را تثبیت کنند. قاعدتا هیچکس تمایلی به از دست دادن موهای خود ندارد اما با اینحال ممکن است این مشکل در دوران جوانی رخ دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس وی شود و او را به فکر کاشت مو بیاندازد. کلینیک تخصصی ایران مهر با استفاده از تجارب متخصصین خود همواره به عنوان یکی از معتبرترین مراکز کاشت مو، رضایت بیماران خود را فراهم نموده و در زیباسازی، ترمیم و نگهداری پوست و موی عزیزان همواره همراه و هم گام بیماران گرامی است.

اهمیت میزان سن در کاشت مو

جلوگیری از ریزش مو در سنین زیر 25 سال

  1. ماینوکسیدیل (Minoxidil): یکی از داروهای مناسب برای جلوگیری از ریزش مو استفاده از ماینوکسیدیل است. این دارو به صورت محلول موضعی بوده و با نام روگاین (Rogaine) نیز شناخته می‌شود. ماینوکسیدیل توسط FDA نیز برای درمان عوارض ناشی از ریزش مو تایید شده است. این محلول موضعی بوده و با مالیدن مستقیم در نواحی که رشد مو در آن متوقف شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. فیناستراید (Finasteride): نام دیگر آن پروپسیا (Propecia) بوده و بصورت قرص مصرف می‌شود. این دارو نیز توسط سازمان FDA تایید شده و می‌تواند ریزش موی آقایان را درمان و کنترل کند. این دارو باید تحت نظر پزشک توصیه و مصرف شود.
  3. PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت: استفاده از این روش در دهه گذشته برای بهبود افراد پس از جراحی مفاصل استفاده می‌شده که نتایج شگفت انگیزی داشته است. اکنون نیز برای برخی از افراد مبتلا به ریزش مو، گزینه موثری می‌باشد. در این روش ابتدا خون فرد متقاضی دریافت شده و در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا پلاسما و پلاکت‌های آن از دیگر اجزای خون جدا شوند. این پلاسما در نواحی از سر که دچار ریزش مو می‌باشد، تزریق شده و باعث تحریک تولید کلاژن و رشد سلولی می‌شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید بهترین سن برای کاشت مو بالای 25 سال می‌باشد اما در برخی مواقع ممکن است با توجه به ویژگی‌ها و شرایط فرد، پزشک برای افراد زیر 25 سال نیز کاشت مو تجویز کند. انتخاب یک جراح خوب می‌تواند کار دشواری باشد زیرا این موضوع از نظر ایمنی و سلامتی شما بسیار مهم است. در بسیاری از مراکز کاشت مو این کار توسط افراد کم تجربه یا افرادی که پزشک نیستند و به صورت تجربی کار کاشت مو را آموزش دیده‌اند، انجام می‌گیرد که می‌تواند علاوه بر خوب انجام نگرفتن کار کاشت، مشکلات بسیاری نیز به وجود آورد اما ما در کلینیک تخصصی ایران مهر این اطمینان را به شما می‌دهیم که کار کاشت مو توسط پزشکان متخصص و با تجربه‌ی مرکز ما با رعایت تمام مسائل و استانداردهای پزشکی و بهداشتی انجام خواهد گرفت.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید