کاشت مو بدون تراشیدن سر ممکن است؟

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 29 تیر 1401

همانطور که می‌دانید امروزه یکی از پرطرفدارترین و البته موثرترین روش‌ها برای داشتن موهایی طبیعی و در عین حال ماندگار، کاشت مو می‌باشد. در این روش گرافت‌های موی خود افراد را به قسمت‌های خالی و کم پشت سر، پیوند می‌زنند. کاشت مو در طی سال‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و ضمن ایجاد نتیجه‌ای بهتر، دردسرهای کمتری برای متقاضیان ایجاد کرده‌اند. یکی از سوالاتی که اغلب افراد قبل از کاشت مو دارند اینست که آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر ممکن است؟ امروز در این مقاله می‌خواهیم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم.

کاشت مو بدون تراشیدن مو در تبریز

علیرغم نتایج بسیار خوبی که کاشت مو به دنبال دارد، اغلب افراد نگران این موضوع می‌باشند که آیا در زمان عمل، لازمست موی سر بطور کامل تراشیده شود؟ قاعدتا این اتفاق برای هیچ‌کس خوشایند نیست چرا که تقریبا ماه‌ها طول میکشد تا موی سر دوباره رشد کند. از طرفی دیگر هنگامیکه موی سر بصورت کامل تراشیده می‌شود، جای زخم‌های ناشی از کاشت مو نمایان می‌گردد که این موضوع ممکن است در روحیه افراد تاثیر بگذارد. اما نگران نباشید! لازمست بدانید امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر وجود دارد تا متقاضیان بویژه خانم‌ها بتوانند بدون دغدغه اینکار را انجام دهند.

انواع روش‌های کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

اغلب مراجعه کنندگان تصور می‌کنند برای پیوند طبیعی مو حتما باید بانک مو و محل پیوند مو را به طور کامل بتراشند. در صورتیکه امکان کاشت مو بدون تراشیدن موی سر وجود دارد. در حالت کلی زمانی که متخصص پوست و مو دست به کار می‌شود، ممکن است تنها به تراشیدن بانک مو اقدام کند. در واقع این موضوع مسئله‌ای است که توسط متخصص تشخیص داده می‌شود. بطور کلی، 2 روش برای کاشت طبیعی مو بدون تراشیدن موی سر وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:

کاشت مو بدون تراشیدن سر ممکن است؟

کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو می‌باشد، هنوز هم در کلینیک‌های زیبایی مورد استقبال قرار می‌گیرد. هنگامی که متخصص تصمیم دارد طبق این روش کاشت مو را انجام دهد، می‌توانید از او بخواهید این عمل را بدون تراشیدن موی سر انجام دهد. تنها کافیست موهای خود را کوتاه کنید تا متخصص حین برداشت فولیکول‌های مو، دچار مشکل نشود.

کاشت مو به روش DHI

یکی از جدیدترین متدهای کاشت مو، روش DHI می‌باشد که با نام میکروگرافت نیز شناخته می‌شود. روش انجام این کار بدین صورت می‌باشد که با استفاده از یک دستگاه قلم مانند، فولیکول‌های مو استخراج شده و در داخل دستگاه باقی می‌ماند تا به محل پیوند منتقل شود. برای انجام این روش نیز نیاز به تراشیدن موی سر نیست و تنها کوتاه کردن مو کافیست.

مزایا و معایب کاشت مو بدون تراشیدن مو

یکی از مهمترین مزایای کاشت مو بدون تراشیدن سر اینست که محل زخم‌ها مشخص نیست و کسی متوجه نمی‌شود شما پیوند مو انجام داده‌اید. با توجه به اینکه ممکن است بعد از کاشت مو، دلمه‌هایی در محل زخم‌ها ایجاد شود، کاشت مو بدون تراشیدن مو کمک می‌کند این دلمه‌ها در زیر موها پنهان شوند و آزار دهنده نباشند.

قاعدتا ایمپلنت مو بدون تراشیدن موی سر، سرعت کار را پایین می‌آورد چرا که متخصص باید با دقت بیشتری جهت استخراج فولیکول مو به خرج دهد. همین موضوع باعث می‌شود در یک جلسه نتوان محل پیوند را به تراکم مدنظر رساند و نیاز به جلسه مجدد باشد. بنابراین زمان انجام عمل طولانی می‌شود و قطعا متخصص کلینیک هزینه بیشتری از شما دریافت خواهد کرد.

مزایا و معایب کاشت مو بدون تراشیدن مو

راهکار جلوگیری از تراشیدن موی سر در کاشت مو

اگر می‌خواهید در زمان پیوند مو از تراشیدن سر جلوگیری کنید و با خیال راحت این عمل را انجام دهید، توصیه می‌کنیم راهکارهای زیر را مطالعه کنید:

  • لازمست موی سر در محل بانک مو کوتاه باشد تا استخراج فولیکول مو راحت شود.
  • متخصص می‌تواند تنها بخشی کوچک از بانک مو را که فولیکول مو قرار است در آنجا کاشته شود، بتراشد.
  • اگر تنها بخشی از سر شما دچار کم پشتی یا طاسی شده، می‌توانید از متخصص بخواهید تنها همان قسمت را بتراشد و از تراشیدن کل سر خودداری کند.

کلام پایانی

ما در کلینیک ایران‌مهر تبریز کاشت مو با جدیدترین متدهای روز دنیا را برای شما فراهم کرده‌ایم. پزشکان حاضر در کلینیک، قبل از انجام کاشت مو، متقاضی را به طور کامل معاینه کرده و روشی متناسب با او را تعیین می‌کنند. همچنین تیم ما اطلاعاتی کامل در خصوص نحوه انجام عمل به شما می‌دهند تا استرسی برای انجام کاشت مو نداشته باشید.

توجه داشته باشید، اینکه آیا شما می‌توانید کاشت مو بدون تراشیدن سر انجام دهید یا خیر، پس از معاینات پزشک مشخص خواهد شد. اما اگر برای انجام اینکار اصرار دارید، بهتر است در همان ابتدا موضوع را با پزشک خود مطرح کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید