مدرن ترین و جدیدترین روش کاشت مو در دنیا

موضوع : زیبایی مودوشنبه 13 تیر 1401

زمانی که برای اولین بار روش کاشت مو در جهان معرفی شد، کمتر کسی پیش‌بینی میکرد روزی این روش درمان قطعی برای طاسی و کم پشتی موهای سر مبدل شود! امروزه به جرات می‌توان گفت کاشت مو درمانی برای ریزش مو می‌باشد. با گسترش علم پزشکی تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی از کاشت مو نیز توسعه یافته است به گونه‌ای که هر تکنیک جدید، محدودیت‌های روش قبل را برطرف کرده و با توجه به فیزیولوژی افراد، کاشت مو انجام می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مدرن ترین و جدیدترین روش کاشت مو در دنیا صحبت کنیم.

فرآیند کاشت مو

پایه و اساس تمامی روش‌های کاشت مو، برداشت فولیکول مو از بانک مو به روش های مختلف و کاشت آن در نواحی کم پشت و طاس سر می‌باشد. اصولا هر تکنیک کاشت مو، بسته به فرد و صلاحدید پزشک متخصص بستگی دارد. روش‌های کاشت مو از چند جهت با یکدیگر متفاوت است:

بانک مو مورد استفاده برای کاشت مو

بانک مو مورد استفاده برای کاشت مو در روش‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در حالت کلی بهترین بانک مو، موهای نواحی پشت سر و کنار گوش است. اما در روش‌هایی مانند روش سوپر ترکیبی و BHT، برداشت گرافت‌های مو از موهای بدن و قفسه سینه نیز امکان پذیر است.

نحوه برداشت گرافت‌های مو

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در تکنیک‌های کاشت مو وجود دارد، نحوه برداشت گرافت‌های مو است. به طور مثال، در روش کاشت مو FUT، برداشت فولیکول‌ها از بانک مو به صورت نواری انجام می‌شود درحالیکه در روش FIT برداشت فولیکول‌های مو به صورت جداگانه و یک به یک صورت می‌گیرد. در روش سوپر ترکیبی امکان برداشت با هر دو روش FIT و FUT وجود دارد.

ابزار و نحوه استخراج فولیکول مو از بانک مو

ابزار و نحوه استخراج فولیکول مو از بانک مو نیز در روش های مختلف، متفاوت می‌باشد. مثلا: در تکنیک میکرو FIT، از ایمپلنتر مینیاتوری برای برداشت مو استفاده می‌شود. این روش بسیار دقیق و ظریف است. اما در تکنیک میکرو گرافت، پزشک متخصص با به کارگیری یکی از تکنیک هولدرهای اتوماتیک و یا تکنیک تریکوفیتیک اسکارلت، سوراخ‌های بسیار ریزی را در بانک مو ایجاد و فولیکول های مورد نظر را برداشت می کند.

مدرن ترین و جدیدترین روش کاشت مو در دنیا و ایران

مدرن ترین و جدیدترین روش کاشت مو در دنیا و ایران

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، با پیشرفت علم پزشکی در جهان، جدیدترین روش کاشت مو در دنیا به لطف با سابقه‌ترین متخصصین کاشت مو، در ایران نیز رواج پیدا کرده است. از جمله جدیدترین روش کاشت مو در دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاشت مو به روش Micro FIT ؛ جدیدترین روش کاشت مو

یکی از جدیدترین روش کاشت مو، تکنیک Micro FIT یا MFIT می‌باشد. همانطور که از نام این روش مشخص است، پایه و اساس این روش همان تکنیک FIT است اما با استفاده از ابزارها و دستگاه‌های دقیق‌تر انجام می‌شود. در این روش با استفاده از دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری، سوراخ هایی با قطر 0/6 تا 0/9 میلی‌متر روی پوست بانک مو ایجاد شده و فولیکول‌ها را جدا می‌کند. ایمپلنتر مینیاتوری مانند یک مته وارد پوست شده و با نیروی مکش، فولیکول مو استخراج می‌شود. این سوراخ‌ها بسیار ریز هستند بنابراین احتمال خونریزی بسیار کم خواهد بود و نیازی به بخیه ندارد. به همین دلیل دوره نقاهت پس از کاشت مو به روش Micro FIT کوتاه‌تر از سایر روش‌هاست.

مزایای کاشت مو به روش Micro FIT: 

  • امکان اتمام فرآیند کاشت مو در یک روز
  • عدم نیاز به تراشیدن موی سر
  • امکان بالابردن کیفیت گرافت‌های مو به کمک دستگاه
  • کاهش عوارض جانبی مانند: برداشت ناقص فولیکول‌ها، دفن فولیکول و…
  • عدم تماس مستقیم با فولیکول به علت استفاده از ابزار های جراحی

کاشت مو به روش Micro Graft

کاشت مو به روش میکروگرافت، با استفاده از ابزارهای پیشرفته و مخصوص (هولدرهای اتوماتیک) و در سایز میکرون برداشت فولیکول مو انجام می‌شود. سپس با استفاده از سوزن های بسیار کوچک، سوراخ‌هایی با قطر 1 میلی‌متر در نواحی کم پشت و طاس سر انجام شده و گرافت‌های مو با دستگاه میکرو ایمپلنتر داخل سوراخ‌ها کاشته می‌شوند. در این روش افرادیکه تراکم موی بیشتری در نواحی پشت سر و کنار گوش داشته باشند، نتایج بهتری خواهند گرفت. متقاضیان کاشت ریش و کاشت ابرو نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند و همچنین این روش هیچ محدودیتی برای بانوان ندارد.

مزایای کاشت مو به روش Micro Graft:

  • امکان پیوند گرافت‌ها تا 2 برابر بیش از سایر روش‌ها
  • اجرای آسان این تکنیک به دلیل تکنولوژی پیشرفته
  • دارای تهاجم کمتر

کاشت مو به روش Micro Graft

کاشت مو به روش Super FUE

کاشت مو به روش Super FUE نیز یکی از جدیدترین روش کاشت مو می‌باشد. مبنای این روش همانند FIT بوده و فولیکول ها به صورت جداگانه استخراج می‌شوند. با این تفاوت که اجرای تمامی مراحل برداشت و کاشت مو، بوسیله دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. در حال حاضر این تکنیک یکی از با کیفیت‌ترین روش‌های کاشت مو می‌باشد و نتیجه آن به پزشک وابسته است.

فرآیند این روش به این صورت است که ابتدا پوست سر توسط اسکنرهای سه بعدی آنالیز شده و با استفاده از لیزرهای مخصوص، خط رویش طراحی می‌گردد. سپس گرافت‌هایی که دارای ریشه‌هایی ضخیم هستند، توسط دستگاه از بانک مو استخراج شده و سپس فولیکول‌های مو تا زمان کاشت، با تجهیزات نگه دارنده ویژه که محیطی استریل و حاوی مواد مغذی است، ذخیره می‌شوند. درنتیجه بقای آنها تا 5 برابر بیشتر از سایر روش‌ها افزایش می‌یابد.

روش DHI ؛ جدیدترین روش کاشت مو

DHI مخفف عبارت Direct Hair Implantation به معنای کاشت موی مستقیم می‌باشد. این تکنیک یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است که فرآیند آن دقیقا مشابه FUE می‌باشد. با این تفاوت که اجرای دو مرحله استخراج و کاشت فولیکول همزمان بوده و بدین ترتیب پزشک متخصص فولیکول‌های استخراج شده را مستقیما در نواحی کم پشت سر، میکارد. این تکنیک بدون ایجاد شکاف و بخیه در سر و تنها در یک جلسه انجام می‌شود و نیازی به تراشیدن موهای سر ندارد.

آشنایی با متدهای جدید کاشت مو در دنیا

برخی دیگر از روش های کاشت مو نیز وجود دارد که در کشورهای پیشرفته تر ارائه می‌شود. در ادامه می‌خواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم:

کاشت مو به روش Super FIT ؛ جدیدترین روش کاشت مو در دنیا

همانطور که از اسم آن مشخص است، این تکنیک بر پایه روش FIT می‌باشد. در این روش فولیکول ها به صورت تک به تک از بانک مو استخراج شده و تمامی مراحل آن توسط دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک انجام می‌گیرد. ضمن افزایش سرعت و دقت، نتایج به دست آمده از این تکنیک نیز منحصر به فرد می‌باشد.

این تکنیک بدون درد، خونریزی، بخیه و بی هوشی انجام می‌شود. کل فرآیند با استفاده از بی حسی‌های موضعی (بدون استفاده از سوزن) و توسط دستگاه مخصوصی اعمال می‌شود. این تکنیک احتمال آسیب به فولیکول‌ها و بانک مو را به حداقل رسانده است.

تکنیک کاشت مو با دستگاه NeoGraft

یکی دیگر از جدیدترین روش کاشت مو در دنیا، کاشت مو با دستگاه NeoGraft می‌باشد. این تکنیک یک روش نیمه اتوماتیک متشکل از FUE بوده و با استفاده از فناوری جدیدی با نام Venus Treatments کاشت مو انجام می‌گیرد. در این روش خطاهای انسانی از بین می‌رود چرا که فولیکول های مو با کمک ابزار برداشته و با مکش خارج می‌گردد. از این رو این تکنیک نیازی به مرحله جداگانه برای ایجاد برش برای برداشت فولیکول مو ندارد.

همچنین این روش نسبت به روش‌های دیگر کم تهاجم بوده و آسیبی به عروق خونی عصب‌ها نمیرسد و به هیچ بخیه‌ای نیاز ندارد. سرعت اجرای این تکنیک بالاتر از کاشت مو به روش FUE می‌باشد.

جدیدترین روش کاشت مو به روش ARTAS 

جدیدترین روش کاشت مو به روش ARTAS 

کاشت مو به روش ربات ARTAS جدیدترین و به عبارتی دیگر آخرین تکنیک کاشت مو در دنیا می‌باشد. ربات ARTAS در حقیقت یک دستیار تمام اتوماتیک بوده که به جراح در برداشت دقیق گرافت‌ها کمک می‌کند. این ربات به حدی پیشرفته است که می‌تواند وضعیت فولیکول‌های مو از جمله زاویه، تعداد، کیفیت و ضخامت ریشه‌ها را در اختیار متخصص قرار می‌دهد.

کاشت مو در تبریز در کلینیک ایران مهر

کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز در سال ۱۳۸۷ تاسیس گردید و طی این مدت بیش از ۱۵۰۰۰ نفر کاشت و ترمیم مو را در این مرکز انجام داده‌اند. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روش‌های نوین و ارائه‌ی آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه می‌باشد. صاحبان این مرکز یک هدف را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. کاشت مو در تبریز و در کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر، با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید