کاشت ابرو و مژه با متد کاشت مو

موضوع : زیبایی مویکشنبه 17 مرداد 1400

ابرو و مژه به عنوان مهم‌ترین و تاثیر گذارترین قسمت‌های چهره شناخته می‌شوند که علاوه بر حفاظت از چشم‌ها در مقابل آفتاب، گرد و غبار و عرق، وظیفه‌ی نشان دادن احساسات فرد را نیز بر عهده دارند. زیبایی این دو عضو مهم صورت برای افراد اهمیت زیادی دارد به خصوص در میان زنان و دختران جوان این اهمیت و رسیدگی چند برابر است.

شاید قبلاً برای این که افراد بتوانند موهای ابروی خود را پر کنند و جاهای خالی آن را بپوشانند از روش‌هایی مانند تاتو و میکروپیگمنتیشن استفاده می‌کردند. در مورد مژه نیز همین امر صادق است و افراد برای داشتن مژه‌های پرپشت‌تر و پوشاندن جای خالی آن‌ها از روش اکستنشن مژه استفاده می‌کردند. البته که باز هم استفاده از این روش‌ها مرسوم است اما همانطور که می‌دانید هیچ کدام از این روش‌ها دائمی نبوده و حالت طبیعی به چهره نمی‌دهند، علاوه بر این سلامت پوست و موی انسان را نیز به خطر می‌اندازند.

 جالب است بدانید پزشکان و متخصصین پوست و زیبایی با استفاده از متددهای کاشت موی سر، اقدام به کاشت مژه و ابرو می‌کنند که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

علل ریزش موهای مژه و ابرو

ریزش مژه و ابرو نیز مانند موهای سر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما در حالت کلی بیشتر ریزش‌ها به دلایل زیر اتفاق می‌افتند:

  • ارث و ژنتیک
  • تاتوهای قدیمی
  • اثرات و عوارض برخی داروها
  • سوختگی
  • کمبود ویتامین‌ها و مشکلات تغذیه‌ای
  • شکستگی و زخم‌ها

کاشت ابرو با استفاده از روش‌های کاشت مو

برای کاشت مژه متخصصین و جراحان پیوند مو از روش‌های کاشت مو مانند  SUT و FUE استفاده می‌کنند. بدین صورت که در این روش، موهای پیوندی از پشت گوش و پشت سر به قسمت‌های خالی ابرو پیوند زده می‌شود. البته بهتر است بدانید کاشت ابرو از ظرافت و دقت بسیار زیادی برخوردار است چرا که موهای ابرو در خواب و شیوه‌ی خاصی رشد می‌کنند و پراکندگی و خط رویش آن، باید با دقت بیشتری طراحی و اجرا شود. متخصص کاشت ابرو قبل از شروع عمل پیوند، شکل، طرح و تراکم ابرو را مشخص کرده و بعد از تایید بیمار شروع به عمل کاشت می‌کند.

با توجه به این نکته که عمل کاشت ابرو با روش‌های  SUT و FUE همانند کاشت مو بدون درد و خونریزی و عمل جراحی صورت می‌گیرد، می‌توان تنها با بی‌حسی‌های موضعی بدون داشتن دوره‌ی نقاهت طولانی مدت، ابروهای پر پشت و منظمی را به دست آورد.

کاشت مژه و ابرو

 

کاشت مژه با استفاده از روش‌های کاشت مو

کاشت مژه نسبت به کاشت ابرو از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا در ناحیه‌ی نزدیک چشم انجام می‌گیرد و هر گونه بی‌دقتی و سهل انگاری می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به بار آورد از این رو بهتر است برای کاشت مژه به مراکز معتبر مراجعه کنید. در کاشت مژه نیز مانند کاشت ابرو گرافت‌ها یا همان موهای اهدائی از پشت سر و پشت گوش گرفته شده و در ناحیه‌ی مورد نظر کاشت می‌شود.

دقت کنید که در این روش زاویه‌ی کاشت به نحوی تنظیم می‌شود که متناسب با چهره‌ی فرد و مژه‌های قبلی خود فرد باشد. در کاشت مژه نیز از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود، البته به علت ظرافت کار این عمل، متخصصین از مسکن‌های دارویی ضعیف برای آرام کردن فرد استفاده می‌کنند تا عمل کاشت با دقت انجام گیرد.

روش پیوند ابرو

ناحیه و منطقه‌ای که در آن قرار است کاشت ابرو صورت گیرد، توسط کرم بی حسی آماده شده و برش‌های خیلی کوچکی در آن صورت می‌گیرد، این برش‌ها به عنوان محل پیوند هستند. گرافت‌های مو از پشت سر که به بانک مو معروف هستند برداشته شده و در این برش‌های کوچک کاشت می‌شوند. در این روش ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ پیونده فولیکولی مو برای هر ابرو نیاز است که البته تعداد موهای کاشت شده در هر ابرو ممکن است بر اساس جنسیت و مشخصه‌های صورت فرد تغییر یافته، کم و زیاد شود.

کاشت ابرو و مژه

 

نتایج کاشت مژه و ابرو

با توجه به اینکه متددهای کاشت مو مانند SUT و FUE در کاشت ابرو و مژه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای همان ویژگی‌ها هستند یعنی این عمل بدون درد، خونریزی، جراحی و دوره‌ی نقاهت کوتاه مدت خواهد بود و بیمار می‌تواند به راحتی به زندگی شخصی خود ادامه دهد.

خارش، حساسیت، قرمزی و تورم خفیفی که در ناحیه‌ی کاشت به وجود می‌آید از عوارض کوتاه مدت این عمل بشمار می‌روند و بعد از چند ساعت و با استفاده از کرم‌های موضعی که پزشک متخصص تجویز می‌کند برطرف خواهند شد. نتایج کاشت مژه و ابرو بلافاصله قابل مشاهده است اما در دو هفته‌ی اول بعد از کاشت، ریزش ابروها بسیار طبیعی بود و بعد از ۹ الی ۱۲ ماه رشد و رویش طبیعی خود را بدست خواهند آورد.

دقت و مهارت پزشک متخصص در کاشت ابرو و مژه

دقت کنید گرچه روش و متدد کاشت مو با کاشت مژه یکی است اما دارای تفاوت‌های زیادی می‌باشد. روش کاشت، دقت، تجربه و تبحر پزشک در کاشت ابرو و مژه بسیار مهم است و می‌تواند نتایج متفاوتی را ارائه دهد. همانطور که می‌دانید جهت، رویش و خواب ابروها و مژه‌ها با موی سر تفاوت‌های زیادی دارد، از این رو پزشک متخصص باید بتواند با توجه به آناتومی چهره‌ی شما و بررسی مسائل زیبایی شناختی، موها را در جهت درست ابروهای شما کاشت کند. از این رو بهتر است در انتخاب مرکز زیبایی و جراح مورد نظر دقت کافی داشته باشید.

عوارض و ماندگاری کاشت مژه و ابرو با متددهای کاشت مو

کاشت مژه و ابرو با روش‌های  SUT و FUE مانند کاشت موی سر به صورت دائمی است یعنی شما بعد از دوره‌ی کاشت، ریزش و رویش مجدد مو به صورت دائم، شاهد رویش طبیعی موها خواهید بود و می‌توانید آن‌ها را مانند ابروهای طبیعی خود اصلاح و مرتب کنید.

در این نوع عمل جراحی عوارض خطرناکی تاکنون اعلام نشده است تنها عوارض آن محدود به خارش، تورم و سوزش اندکی است که پس از درمان به وجود می‌آید و با کرم‌های موضعی قابل درمان است. در مورد محل پیوند مو نیز مطمئن باشید پزشک مورد نظر به نحوی موها را انتخاب خواهد کرد که از تراکم موهای سر کاسته نشده و زیبایی ظاهری آن‌ها نیز حفظ خواهد شد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید