کاشت مو در محل بخیه و یا شکستگی روی پوست سر

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 29 دی 1400

کاشت مو برای قسمت‌هایی از سر و یا ریش‌ها که دچار طاسی شده‌اند، امری عادی می‌باشد که افراد می‌توانند با این روش موهای از دست رفته خود را احیا کنند. گاهی مواقع ممکن است در کودکی و یا بزرگسالی بر اثر جراحات مختلف پوست سر و یا حتی ریش‌ها دچار آسیب و شکستگی شده و موهای آن قسمت را از دست بدهند. همانطور که می‌دانید با شکستگی پوست سر و از بین رفتن فولیکول‌ها، رشد موها متوقف شده و افراد دچار طاسی می‌شوند. برای درمان و احیای موهای این قسمت از سر، حتی اگر از کرم‌های موضعی نیز استفاده کنید باز هم نتیجه‌ی دلخواهی نخواهید گرفت. تنها راه حل موجود برای این مشکل، کاشت مو در محل بخیه می‌باشد.

دلایل رشد نکردن موها در محل بخیه و شکستگی

شاید تا به حال دیده باشید افرادی که شکستگی و یا جای بخیه بر روی پوست سر خود دارند، موهایشان رشد نکرده است. البته علاوه بر موی سر، ریش‌ها و یا ابروها نیز ممکن است دچار این مشکل شده و افراد موهای خود در این ناحیه را، از دست بدهند. هنگامی که پوست سر بر اثر شدت ضربه‌ی وارده دچار شکستگی می‌شود، فولیکول‌های موهای آن ناحیه از بین می‌روند. بطوریکه حتی اگر چند فولیکول باقی بماند، آن‌ها نیز در حین بخیه زدن محل شکستگی از بین می‌روند. اگر فولیکول‌ها به طور کامل از بین بروند، دیگر امکان رشد هیچ گونه مویی وجود نداشته و به همین دلیل نیز تنها راه احیای موها در این نواحی، کاشت مو در محل بخیه می‌باشد.

راه حل های رشد موها در محل بخیه

عدم رشد مجدد موها موجب ناخوشایند دیده شدن ظاهر افراد شده و به همین دلیل نیز همواره به دنبال روش‌های موثر برای احیای موهای از دست رفته خود هستند. روش‌های بسیاری برای احیای مو در نواحی شکستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به دلیل اینکه فولیکول‌ها از بین رفته اند، نمی‌توان آنها را دوباره تحریک به رشد کرد. به همین دلیل نیز هیچکدام از کرم‌ها و داروهای تقویت کننده کار ساز نیستند.

کاشت مو در محل بخیه

با توجه به این موضوع، تنها راه برای احیای موها کاشت مو در نواحی شکستگی می‌باشد. برای این کار پزشک متخصص همانند کاشت موی معمولی، فولیکول‌های مو را از نواحی بانک مو استخراج کرده و در محلی که بخیه خورده است، پیوند می‌دهد.

روش های کاشت مو در محل بخیه

همانطور که می‌دانید کاشت مو تنها یک نوع نبوده و چند روش متفاوت برای عمل کاشت مو وجود دارد. سوالی که ممکن است برای شما پیش آید، این است که کدام روش کاشت مو برای احیای موهای محل شکستگی موثر است؟ با توجه به تحقیقات انجام شده توسط محققان متخصص در این زمینه، روش FUE موثرین راه برای کاشت مو محل شکستگی می‌باشد. البته بهتر است که برای تشخیص این موضوع با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش را به شما معرفی کند.

کاشت مو در محل بخیه با استفاده از روش FUE

کاشت مو در محل شکستگی از حساسیت بسیاری برخوردار است چرا که این محل قبلاً یک بار آسیب دیده و برای ایجاد برش دوباره روی آن، باید خیلی با دقت عمل شود. اگر پزشک متخصص نتواند با اصول درست این کار را انجام دهد، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست وارد شود. در این روش برای بانک مو معمولاً از قسمت پشت سر که موهایی با فولیکول قوی دارد، استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه در هنگام شکستگی و ایجاد جراحت، پوست سر نیز آسیب دیده است باید از روشی برای کاشت مو استفاده کرد که برش کمتری بر روی پوست ایجاد کند. در روش FUE نیز فولیکول‌های مو به صورت تک به تک از بانک مو استخراج شده و با برش‌های کوچک به کف سر پیوند داده می‌شوند.

کاشت مو در محل بخیه

آیا نتایج کاشت مو در جای شکستگی شبیه به کاشت موی معمولی است؟

در قسمتی از سر که شکستگی رخ داده است، علاوه بر فولیکول‌های مو، پوست نیز آسیب دیده و نباید آن را با پوست قسمت‌های دیگر مقایسه کرد. به دلیل صدمه دیدن پوست، میزان گردش خون در آن کم بوده و از سلامت کمتری برخوردار است. با اینکه کاشت مو به روش FUE بسیار موثر بوده و کاشت مو با این روش نتایج بسیار موفق دارد، اما به دلیل اینکه پوست کمی آسیب دیده ممکن است موهای کاشته شده در این ناحیه همانند نقاط دیگر رشد نکنند.

چه کسانی می توانند در محل شکستگی کاشت مو انجام دهند؟

تشخیص اینکه کاشت مو در نواحی آسیب دیده پوست سر امکان پذیر است یا خیر، باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد. معمولاً تمامی افرادی که کاندید مناسبی برای کاشت موی معمولی هستند، می‌توانند در نواحی آسیب دیده سر خود نیز کاشت مو انجام دهند. البته افرادی که در کودکی و یا جوانی دچار شکستگی در سر خود شده‌اند، برای کاشت مو در محل بخیه باید تا ثابت شدن الگوی ریزش موهای خود صبر کنند. چرا که ممکن است بانک مویی که مشخص کرده‌اند، خودش دچار ریزش شود. از طرفی  اگر به همین دلیل موهای کاشته شده نیز بریزند، دیگر نمی‌توان مجدداً کاشت مو انجام داد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید