۶ نکته در مورد لیزر مو های زائد

موضوع : پوست و زیبایییکشنبه 25 مهر 1400

از بین بردن موهای زائد از جمله اقداماتی است که افراد مختلف در تمامی سنین، پیر و جوان، آن را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند. تا قبل از روی کار آمدن دستگاه‌های پیشرفته و امروزی لیزر، افراد با استفاده از تیغ، اپیلاسیون و … اقدام به از بین بردن موهای زائد می‌کردند. اما انجام این روش‌ها به سبب داشتن عوارض زیاد، به مرور زمان کاهش چشم گیری پیدا کرده و افراد به سمت دستگاه‌های لیزر روی آورده‌اند.

در ابتدای ورود دستگاه‌های لیزر به بازار و کلینیک‌های زیبایی، تنها افراد کمی توانستند به این دستگاه‌ها اعتماد کرده و اغلب افراد به شایعات مختلف در مورد لیزر دامن زدند. اما به مرور زمان و با افزایش علم و آگاهی مردم، امروزه می‌توان گفت ۹۰ درصد کسانی که قصد از بین بردن موهای زائد خود را دارند، از دستگاه‌های لیزر استفاده می‌کنند.

لیزر مو های زائد

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه‌های مختلف لیزر انجام می‌گیرد. هر یک از این دستگاه‌ها در حالت کلی نحوه‌ی عملکرد یکسانی داشته و فقط در پرتوهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت هستند. اشعه‌های لیزر با قدرتی که دارند به لایه‌ی زیرین پوست نفوذ کرده و موهای زائد را از ریشه از بین می‌برند. با توجه به این که سیستم عملکرد بدن هر شخص متفاوت می‌باشد، تعداد جلسات نیز در هر شخص متفاوت بوده و معمولاً از ۴ الی ۱۲ جلسه به طول می‌انجامد. عوارض رفع موهای زائد با استفاده از لیزر به قدری کم است که حتی می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

نکات مهم در مورد لیزر مو های زائد

شایعاتی که در بین مردم رواج پیدا می‌کند، می‌تواند تاثیرات منفی روی افراد داشته باشد. در مورد لیزر موهای زائد نیز شایعات و یا تفکرهای غلطی وجود دارد که تنها افراد آگاه می‌توانند آن‌ها را رد کنند. علاوه بر آن، افراد باید بعد از تصمیم به انجام لیزر، تحقیقاتی را از منابع معتبر انجام دهند تا بتوانند با داشتن اطلاعات لازم و کافی، انتظارات نابجایی از لیزر مو های زائد نداشته باشند. در اینجا قصد داریم برخی از نکاتی که ممکن است افراد شایعات اشتباهی در مورد آن‌ها شنیده و یا از منابع نامعتبر تحقیق کرده باشند، ارائه داده و شما را با لیزر موهای زائد بیشتر آشنا کنیم.

لیزر مو های زائد

برای تمامی موهای زائد بدن، می‌توانید از لیزر استفاده کنید

اغلب مردم تصور می‌کنند که لیزر موهای زائد فقط برای نواحی مانند پاها، دست‌ها، زیر بغل، شکم و … استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید از لیزر موهای زائد، برای از بین بردن موهای زیر چانه، اطراف ابروها، بالای لب‌ها و تمامی نقاط صورت و بدن خود استفاده کنید. برای استفاده کردن از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، هیچ گونه محدودیتی نداشته و می‌توانید برای هر نقطه از بدن که موهای زائد داشته و کرکی نیستند، بهره ببرید.

گرفتن نتیجه عالی از لیزر، نیازمند صبر و جلسات بیشتر می‌باشد

تمامی موهای زائد بدن در یک چرخه سه قسمتی رشد می‌کنند که این چرخه شامل مرحله‌ی رشد، خواب و ریزش می‌باشد. هر یک از تارهای مو، چرخه‌ی متفاوتی داشته و همه‌ی آن‌ها یکسان نیستند. در هنگام لیزر مو های زائد نیز لیزر فقط روی موهایی که در مرحله‌ی رشد هستند، تاثیر داشته و روی موهایی که در مرحله‌ی خواب می‌باشند، هیچ گونه اثری ندارد. به همین دلیل چندین جلسه‌ی درمانی لازم است تا مرحله رشد فرا رسیده و پرتوهای لیزر روی آن تاثیر داشته باشند. برای اغلب بیماران حدود ۶ جلسه درمان بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت اما تعداد جلسات نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت می‌باشد.

لیزر مو های زائد باید توسط پزشک و اپراتور متخصص انجام گیرد

لیزر مو های زائد یک روش پزشکی است که فقط افراد متخصص در این زمینه مجوز برای انجام درمان دارند. به افرادی که تنها دستگاه لیزر را داشته و در این زمینه هیچ گونه اطلاعات تخصصی ندارند، اعتماد نکرده و توسط آن‌ها موهای زائد خود را لیزر نکنید. به دلیل این که، این گونه دستگاه‌ها با توجه به نوع پوست، رنگ آن و موهای زائد تنظیم می‌شوند، افراد متخصص باید به تمامی این موارد اشراف کامل داشته باشند در غیر اینصورت نتیجه‌ی موفقی از لیزر میسر نخواهد شد.

لیزر مو های زائد

چندین هفته قبل از لیزر، از اپیلاسیون موها خودداری کنید

یکی از موضوعاتی که در لیزر مو های زائد از اهمیت زیادی برخوردار است، مسئله‌ی کرکی بودن موها می‌باشد. چرا که لیزر روی موهای ضخیم اثر بیشتری نسبت به موهای کرکی دارد. از طرفی اپیلاسیون باعث نازک و کرکی شدن موهای زائد می‌شود. بنابراین بهتر است تا چند هفته قبل از لیزر، از اپیلاسیون خودداری کرده و اجازه دهید تا موهایتان ضخیم شوند.

با لیزر، تمامی موهای زائد بطور دائم و کامل از بین نمی‌روند

واقعیت این است که بدن هر شخص نسبت به تمامی اقدامات و روش‌های زیبایی واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد. انجام لیزر برای رفع موهای زائد نیز جز این اقدامات بوده و در هر شخص نتیجه‌ی متفاوتی دارد. ممکن است شخصی بعد از گذراندن تمام جلسات خود، دیگر تا چند سال اثری از موهای زائد در بدن خود نبیند اما در برخی افراد ممکن است بعد از یک الی دو سال دوباره ظاهر شده و نیاز به تجدید و تمدید دوباره داشته باشد.

استفاده از دستگاه‌های لیزر درد زیادی ندارد

اغلب افراد تصور می‌کنند که به دلیل پر قدرت بودن پرتوهای لیزر، استفاده از دستگاه‌های لیزر برای رفع موهای زائد عمل دردناکی خواهد بود. از طرفی نمی‌توان گفت که لیزر هیچ گونه دردی ندارد چرا که میزان تحمل درد در هر فرد متفاوت بوده و به همین دلیل برخی به درد اندکی که دستگاه لیزر دارد توجه نکرده و یا برای برخی افراد، همین درد اندک نیز بسیار آزار دهنده خواهد بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های لیزر نیز پیشرفت‌های زیادی کرده و اغلب آن‌ها از دستگاه‌های خنک کننده‌ای برخوردار هستند که این سیستم خنک کننده هر گونه دردی را از بین برده و افراد می‌توانند با خیال راحت و بدون هیچ دردی، موهای زائد خود را لیزر کرده و از بین ببرند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید