بهترین روش های درمان خط خنده

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 30 تیر 1400

جوش، کک و مک، چین و چروک، خط خنده و …  از جمله مشکلات پوستی می‌باشند که تبدیل به معضلی مهم در بین  اغلب افراد شده ‌است. اگر به دوران دبیرستان و یا حتی قبلتر از آن برگردید، احتمالاً متوجه خواهید شد که اغلب افراد اطراف شما نیز این مشکلات را دارند پس لزوماً داشتن جوش و لکه‌های پوستی تا دوران جوانی امری طبیعی بوده و نشانه‌ای از پیری پوست نمی‌باشد.

بیشتر اوقات با افزایش سن، چین و چروک‌های سطحی تبدیل به چروک‌های عمیقی می‌شوند که روی اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی گذاشته و آن را پایین می‌آورند. برخی از چین و چروک‌ها و دیگر مشکلات پوستی، به طور طبیعی ایجاد شده و افراد و عوامل محیطی نقش کمتری در ایجاد آن‌ها دارند. خط خنده نیز نوعی از این چین و چروک‌ها می‌باشد که در اغلب اوقات با افزایش سن و یا پیری پوست ظاهر می‌شوند. افراد در هر سنی که باشند می‌توانند خط خنده را درمان کرده و زیبایی را به پوست خود بازگردانند.

خط لبخند چیست؟

خطوط لبخند، چین و چروک‌های عمودی هستند که در هنگام لبخند زدن در دو طرف  لب‌ها و در امتداد بینی ظاهر می‌شوند. این خطوط در جوانی فقط در هنگام خنده نمایان می‌شوند اما اگر در همان سنین برای آن درمان و راه حلی پیدا نکنید، در طولانی مدت عمیق‌تر شده و چهره را پیر نشان خواهند داد و درمان آن‌ها نیز دشوارتر خواهد شد.

دلایل ایجاد خط لبخند

هر مشکل و یا اتفاقی که روی پوست می‌افتد دلیل و علتی دارد. برخی از این دلایل طبیعی بوده و افراد در آن‌ها نقشی ندارند اما برخی نیز به سبب سبک زندگی ناسالم ایجاد می‌شوند. چین و چروک و خط خنده نیز از جمله مشکلاتی هستند که دلایل زیادی برای ظاهر شدن شان وجود دارد اگر بتوانید این دلایل را در سنین پایین شناسایی کرده و آن‌ها را جدی بگیرید، دیگر شاهد چین و چروک و خطوط لبخند نخواهید بود. برخی از مهم‌ترین عوامل و دلایل ایجاد خط لبخند عبارتند از:

بهترین روش های درمان خط خنده

خندیدن

خندیدن عامل طبیعی و دلیل اصلی ایجاد خط لبخند بوده و در هنگام خندیدن بطور طبیعی خطی بین گونه و لب‌ها ایجاد می‌شود. این خطوط در سنین پایین فقط در هنگام لبخند ظاهر می‌شوند اما به دلیل اینکه زندگی با خنده و شادی جریان دارد نمی‌توان با لبخند نزدن مانع از ایجاد خط خنده شد.

افزایش سن

افزایش سن و پیری پوست عامل بسیاری از بیماری‌های پوستی می‌باشند. اگر حرکات و رفتارهای نادرست را در طول مدت زمان طولانی تکرار کرده و ادامه دهید، باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله چین و چروک در پوست خود خواهید شد.

استعمال دخانیات

استعمال دخانیات و سیگار به دلیل این که باعث باریک شدن رگ‌های خونی منتقل کننده‌ی مواد مغذی و اکسیژن به تمام نقاط بدن می‌شوند، یکی از مضرترین کارها برای سلامتی فرد می‌باشند. اگر به پوست صورت افرادی که سیگار می‌کشند نگاه کنید متوجه خواهید شد که پوستی پیر و پر از لکه و چین و چروک دارند. به همین دلیل استعمال دخانیات و سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک و خط لبخند می‌باشد.

نور خورشید

نور خورشید به دلیل داشتن اشعه‌های خطرناک اگر به طور مستقیم روی پوست بتابد موجب ایجاد مشکلات پوستی می‌شود. اگر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت نکنید باعث ایجاد چین و چروک و خطوط خنده روی پوست شما خواهد شد.

انواع روش‌های درمان خط خنده

برای از بین بردن همیشگی و یا کاهش این خطوط، روش‌های درمانی زیادی وجود دارد. انواع این درمان‌ها به چین و چروک‌های پویا یعنی چین و چروک‌هایی که فقط در هنگام لبخند ظاهر می‌شوند و یا چین و چروک‌های ساکن که در صورت حرکت نکردن صورت نیز قابل مشاهده هستند، بستگی دارند.

بهترین زمان برای اقدام به درمان زمانی است که خط خنده  فقط در هنگام لبخند ظاهر می‌شود. اگر در این مدت زمان اقدام به درمان نکنید به مرور زمان و در طولانی مدت تبدیل به چروک‌های عمیق خواهند شد.

تزریق ژل و فیلر

مواد تزریقی مانند فیلرها و ژل‌ها از جمله روش‌های مناسب و کاربردی برای افرادی هستند که می‌خواهند بدون جراحی و روشی کم تهاجمی، خط لبخند خود را درمان کنند. فیلرها از هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند و با تزریق آن‌ها به لایه‌ی زیر پوست موجب درمان چین و چروک شده و خط خنده محو می‌شود. در این روش درمانی، نتایج درمان بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود ولی بعد از مدتی نیاز به ترمیم مجدد دارند.

بهترین روش های درمان خط خنده

تزریق بوتاکس

بوتاکس و یا سم بوتولینوم جز مواد تزریقی می‌باشند اما عملکرد و تاثیرگذاری آن متفاوت است. پزشک متخصص ماده‌ی بوتاکس را با یک سوزن کوچک به خط خنده تزریق کرده و عضلات آن ناحیه را تضعیف می‌کند و با این کار موجب از بین رفتن تدریجی خط لبخند می‌شود.

جراحی لیفت صورت

مواد تزریقی مانند ژل، بوتاکس، فیلر و … ماندگاری همیشگی نداشته و بعد از مدتی باید ترمیم شوند اما اگر می‌خواهید برای همیشه از شر خط لبخند خود خلاص شوید، عمل جراحی لیفت صورت، گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. در این روش جراح متخصص خط لبخند شما را با لیفت صورت به طور کامل از بین می‌برد.

لیزر

در لیزر درمانی لایه‌های بالایی سلول‌های پوست از بین رفته و با این کار چین و چروک و خط لبخند نیز از بین می‌رود. این روش اغلب به منظور کاهش لکه‌ها و چین و چروک‌های سطحی پوست انجام می‌شود.

میکرونیدلینگ

این روش با هدف افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست شما انجام می‌شود. با افزایش سن، پوست کلاژن خود را از دست داده، بنابراین خاصیت ارتجاعی آن نیز از بین می‌رود. به همین دلیل باعث ایجاد چین و چروک به ویژه خط خنده در اطراف لب‌ها می‌شود. با انجام میکروندلینگ پوست شروع به کلاژن سازی کرده و به مرور زمان چین و چروک و خط خنده نیز از بین می‌رود.

روش‌های پیشگیری از ایجاد خط خنده

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس سعی کنید عوامل موثر در ایجاد خط خنده را شناسایی کرده و با پیشگیری از آ‌ن‌ها مانع از ایجاد این مشکل شوید. مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از ایجاد خط لبخند عبارتند از:

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید