درباره‌ی عمل کاشت مو بیشتر بدانیم

موضوع : زیبایی مودوشنبه 21 تیر 1400

ریزش مو یکی از بزرگترین معضلاتی است که اغلب مردم به خصوص مردان با آن روبرو هستند. در واقع دلیل آن هر چه که باشد ریزش موها، ما را نگران خواهد کرد در این حالت باید به فکر راه چاره برای درمان و حل این معضل باشیم. در اغلب موارد درمان‌های دارویی برای حل مشکل ریزش مو جوابگو نیستند و افراد برای بدست آوردن موهای طبیعی و قبلی خود به سراغ کاشت مو می‌روند. کاشت مو نیز شرایط خاص خود را دارد و نیازمند رعایت برخی موارد مهم قبل و بعد از انجام این عمل است تا بتوان با توجه به شرایط خود بهترین راه درمانی را انتخاب کرد.

علل ریزش مو

علل و عوامل مختلف و متفاوتی می‌تواند در ریزش مو دخیل باشد و این علل ممکن است از فردی به فرد دیگر نیز تفاوت داشته باشد. در واقع ریزش مو در مردان بیشتر به ارث و ژنتیک مربوط می‌شود و عوامل دیگر کمتر در این امر دخالت دارند. از مهمترین عوامل ریزش مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارث و ژنتیک
  • تغذیه نادرست و رژیم‌های ناسالم غذایی
  • استفاده از برخی داروها و عوارض جانبی آن‌ها
  • استفاده از مواد آرایشی مو و یا شستن نادرست و یا بیش از حد موها
  • اضطراب، استرس و فشارهای روحی روانی
  • اختلال در عملکرد هورمون‌های بدن
  • اختلال در عملکرد غده‌ی تیروئید
  • رژیم‌های غذایی نادرست برای کاهش سریع وزن
  • مصرف دخانیات
  • و …

درمان‌های داروئی برای ریزش مو

برای اینکه پزشک متخصص نظر قطعی خود را برای کاشت مو اعلام کند نیاز دارد تا شما آزمایشات مختلفی را انجام دهید. در برخی موارد ممکن است ریزش موی شما با یک دارو و انجام درمان‌های داروئی رفع گردد. به همین علت توصیه می‌کنیم قبل از  اقدام به این عمل به متخصص پوست و مو مراجعه کرده و درمان‌های دارویی را نیز امتحان کنید.

درباره‌ی عمل کاشت مو بیشتر بدانیم

پیوند مو

یکی از بهترین، ایمن‌ترین و صد البته موثرترین روش‌های بازگرداندن موهای طبیعی به صورت دائم استفاده از روش پیوند یا کاشت مو است. در این روش از موهای خود فرد برای پیوند به قسمت‌های خالی استفاده می‌شود. پیوند مو روش‌های مختلفی دارد که طی سال‌های مختلف توسط متخصصان این حوزه ابداع شده و مورد استفاده قرار گرفته است، مانند روش‌های FUT، BHT، SUT و FIT.

هر کدام از روش‌های فوق مزایا و معایب خودشان را دارند که متخصص موردنظر با توجه به نیاز شما و ویژگی‌های بدنتان یکی از روش‌های فوق را اعمال خواهد کرد.

کاشت مو به روش SFIT

کاشت مو به روش SFIT که مخفف super fit می‌باشد یکی از بهترین روش‌های کاشت است که به علت نداشتن خونریزی، جای زخم و بخیه و گرفتن بهترین نتیجه بعد از کاشت، بسیار محبوب شده است و بسیاری از متخصصین برای انجام این عمل از این روش استفاده می‌کنند.

آیا کاشت مو درد دارد؟

یکی از سوالات پر تکرار که بیشتر مراجعه کنندگان برای انجام کاشت از متخصصان سوال می‌کنند در مورد درد انجام عمل کاشت مو است. بهتر است بدانید کاشت مو آنقدر درد کم و خفیفی دارد که بدون بیهوشی و تنها با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌گیرد و فرد می‌تواند به راحتی بدون بی هوشی درد خفیف آن را تحمل کند. پس نباید نگران درد کاشت باشید و اگر حین انجام کار کاشت، درد غیر قابل تحملی احساس کردید آن را به پزشک مورد نظر اطلاع دهید.

آیا عمل کاشت مو نیاز به بیهوشی دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم در روش کاشت SFIT مزیت بزرگی که وجود دارد استفاده نکردن از بیهوشی برای انجام کاشت مو است و پزشکان برای کم کردن درد آن از بی حسی‌های موضعی استفاده می‌کنند.

آیا کاشت مو بخیه و خونریزی دارد؟

یکی دیگر از مزیت‌های مهم کاشت با روش SFIT نداشتن جای بخیه و خونریزی است و افراد می‌توانند به راحتی بعد از عمل به زندگی عادی خود ادامه دهند.

نتایج کاشت مو

عمل کاشت مو عملی نیست که شما بلافاصله بعد از آن منتظر نتایج باشید. در واقع رسیدن موها به روند رشد طبیعی، حدود ۸ الی ۱۲ ماه به طول می‌انجامد. البته بعد از کاشت و در یک دوره، موهای کاشت شده ریزش پیدا خواهند کرد، در این حالت بهتر است نگران نباشید چرا که این ریزش کاملاً طبیعی است و موها دوباره رشد خواهند کرد و بعد از مدتی شما شاهد رشد موهای خود خواهید بود.

درباره‌ی عمل کاشت مو بیشتر بدانیم

سن مناسب برای کاشت مو

انجام عمل کاشت مو معمولاً برای سنین ۲۳ سال به بالا توصیه می‌شود. در سنین پایین مشکلات ژنتیکی و برخی از بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند، ظاهر نشده و ممکن است با افزایش سن محلی که به عنوان بانک مو در نظر گرفته شده است، دچار ریزش شدید مو شود به همین دلیل بهتر است کاشت مو در سنین بالا انجام پذیرد. برای گرفتن نتیجه‌ی موفق، بهتر است که با پزشک متخصص درباره‌ی این موضوع مشورت کنید.

جای زخم‌ها در  عمل کاشت مو چه زمانی بهبود پیدا می‌کنند؟

از آنجایی که روش کاشت SFIT بدون خونریزی و بخیه انجام می‌گیرد، در این حالت جای زخم ها نیز سطحی خواهند بود و بعد از دو الی سه روز و نهایتاً یک هفته به صورت کامل بهبود خواهند یافت.

کاشت مو چه عوارضی دارد؟

ایجاد زخم‌های کوچک، خارش، سوزش و تورم در ناحیه‌ی کاشت شده یا بانک مو کاملاً طبیعی است و بعد از چند روز به طور کامل رفع خواهد شد، پس اگر بعد از کاشت با این عوارض مواجه شدید نگران نباشید. یکی دیگر از عوارض مهم عمل کاشت مو ریزش موها بعد از چند هفته است که این ریزش نیز طبیعی است و بعد از مدتی  کوتاه موها دوباره رشد خواهند کرد.

بانک مو چیست؟

اگر شما نیز قصد انجام کاشت مو را دارید به احتمال زیاد کلمه‌ی بانک مو را زیاد شنیده‌اید. در واقع بهتر است برای درک بهتر این کلمه با روش کاشت مو آشنا شوید. در یک جمله‌ی ساده اگر بخواهیم روش انجام عمل کاشت مو را بیان کنیم، در عمل کاشت مو، پزشک موهای لازم را از قسمت‌هایی از سر که خاصیت ریزش ندارند و از تراکم خوبی برخوردارند برداشته و به قسمت‌های خالی سر پیوند می‌دهد. به قسمت‌های پر تراکم، بانک مو گفته می‌شود که تراکم بالا و عدم ریزش آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

اصولاً در ۹۹ درصد افراد قسمت‌های پشت سر و بغل گوش از خاصیت ریزش برخوردار نیستند و دچار ریزش نمی‌شوند و بهترین گزینه برای بانک مو بشمار می‌آیند. مهمترین نکته‌ای که در پیوند مو باید به آن دقت کنید این است که موهای گرفته شده از بانک مو از ریشه خارج می‌شوند و دیگر به جای آن‌ها هیچ مویی رشد نخواهد کرد و این امر لزوم مراجعه به پزشک ماهر و با تجربه را بیشتر مشخص می‌کند “چرا که بانک موی از دست رفته متاسفانه باز نخواهد گشت”.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل کاشت مو

پیوند مو نیز مانند تمام عمل‌های زیبایی نیاز به برخی مراقبت‌های قبل و بعد از انجام آن دارد تا بهترین نتایج بدست آید. خوشبختانه این عمل نیاز به بستری شدن و یا مراقبت‌های پرستاری خاصی ندارد و کافی است تمام مواردی که پزشک متخصص به شما گوشزد می‌کند رعایت کنید تا زودتر به حالت عادی بازگردید.

  • قبل از پیوند مو آزمایشات لازم را انجام دهید.
  • اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید و یا بیماری خاصی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد از کاشت، به مدت چند روز مراقب موهای کاشت شده و بانک مو باشید و آن را طبق دستور پزشک خود شستشو دهید.
  • عجله نکنید و نگران نباشید، کاشت موها عملی زمانبر است و اگر می‌خواهید نتایج خوبی بگیرید منتظر باشید و به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید