باورها و اشتباهات رایج در مورد ” لیزر موهای زائد”

موضوع : پوست و زیباییشنبه 26 تیر 1400

لیزر موهای زائد یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین روش‌های از بین بردن مو، آن هم به صورت دائمی است که مطمئناً دیگر کسی نمانده که اسم آن را نشنیده باشد. زمانی که موضوعی در میان مردم محبوب شود بازار شایعات نیز داغ می‌شود، این مسئله در مورد لیزر موهای زائد نیز صادق است. شایعات و اخبار غلطی که افراد بی اطلاع عنوان می کنند موجب شده تا افرادی که قصد خلاصی از موهای زائد خود را دارند دچار شک و تردید شده و به سراغ لیزر نروند. در ادامه‌ی مطلب امروز می‌خواهیم با شما در مورد این اشتباهات و باورهای غلط و البته واقعیت ماجرا سخن بگوییم.

کدام دستگاه لیزر مناسب است؟

اینکه کدام یک از دستگاه‌های لیزر برای رفع موهای زائد بهتر عمل می‌کند و مناسب شماست، بسته به نظر و تجویز پزشک متخصص دارد. اما بهتر است بدانید یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر دستگاه الکساندرایت کندلا ۲۰۲۰ ساخت شرکتی آمریکایی است که مجهز به دستگاه خنک کننده‌ی قوی بوده و توانایی این را دارد تا درد لیزر را به حداقل ممکن برساند. علاوه بر این، دستگاه الکساندرایت مجهز به امکانات ویژه‌ی دیگری نیز هست که موجب شده تا کارایی و اثر بخشی بیشتری نسبت به دستگاه‌های مشابه داشته باشد.

لیزر سرطان زا است؟!

این عنوان رایج ترین سوالی است که اکثر مراجعه کنندگان برای لیزر از پزشکان پوست می‌پرسند. بر اساس مطالعاتی که پزشکان در سرتاسر دنیا انجام داده‌اند این نکته دیگر به اثبات رسیده که قدرت اشعه‌ی لیزر موهای زائد، به قدری خفیف است که تنها تا چهار میلیمتری پوست نفوذ می‌کند. زمانی که این اشعه تا این حد خفیف است چگونه می‌تواند روی اندام‌های داخلی اثر گذار باشد و آن‌ها را دچار مشکل کند!

بهتر است بدانید امروزه از لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی، جای جوش و لک و تاتوهای قدیمی استفاده می‌شود با این حساب لیزر درمان کننده‌ی مشکلات و بیماری‌های پوستی، نمی‌تواند سرطان زا باشد.

آیا لیزر موجب ناباروری می‌شود؟

دومین سوال محبوب و پر تکرار لیزر ناحیه‌ی بیکینی، نازایی و ناباروی است که زنان و دختران جوان از آن ابراز نگرانی می‌کنند. در واقع با توجه به اینکه قدرت این اشعه بسیار کم و خفیف است و چند میلیمتر می‌تواند در پوست نفود کند، نمی‌تواند روی اندام داخلی انسان تاثیری داشته باشد و فرقی نمی‌کند شما این روش را برای کدام قسمت بدن خود استفاده می‌کنید، مطمئن باشید اندام داخلی آن قسمت دچار هیچ مشکلی نخواهد شد مخصوصاً ناحیه‌ی بیکینی که از بین بردن موهای زائد آن طرفداران زیادی دارد.

لیزر پوست را تیره می‌کند یا لک می‌اندازد!

بسیاری از افراد اظهار می‌کنند که لیزر روی پوست آن‌ها اثرات نامطلوبی گذاشته و موجب تیرگی شده و لک‌های پوستی ایجاد کرده است. عملکرد لیزر و نور آن به نوعی است که نه تنها این مشکلات را به بار نخواهد آورد، بلکه بالعکس لیزر موهای زائد موجب روشن شدن پوست آن ناحیه نیز خواهد شد.

زمانی که تحت لیزر درمانی هستید باید دقت کنید پوست شما کمی حساس خواهد شد به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند بلافاصله بعد از لیزر، از پوست خود مراقبت کرده، زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و از ضد آفتاب‌های مناسب استفاده کنید.

باورها و اشتباهات رایج در مورد " لیزر موهای زائد"

یک جلسه لیزر موهای زائد کافی است

برخی از افراد با گذشت چند روز از اولین جلسه‌ی لیزر خود و مشاهده‌ی تغییرات در کم شدن رویش موها، احساس می‌کنند که لیزر درمانی به پایان رسیده و نیازی به تکرار جلسات نیست. در حالی که لیزر درمانی برای رفع موهای زائد یک روش زمانبر است که ۸ الی ۱۰ جلسه را به خود اختصاص خواهد داد.

لیزر موهای زائد یک روش دائمی است؟

زمانی که بحث لیزر موهای زائد پیش می‌آید این عنوان نیز همیشه کنار آن جای می‌گیرد که این یک روش دائمی است و با ده جلسه لیزر، تمام موهای شما از بین خواهند رفت و تا اخر عمر رشد نخواهند کرد.

طبق نتایج تحقیقات پزشکان در این زمینه، این نکته ثابت شده است که در بهترین حالت ممکن ۷۰ الی ۸۰ درصد از موهای شما از بین خواهند رفت، اما برخی از ریشه‌های مو که کامل از بین نرفته‌اند بعد از مدتی بهبود یافته و شروع به رشد خواهند کرد، از این رو برای گرفتن بهترین نتیجه باید تمدیدهای سالانه نیز برای لیزر درمانی خود در نظر داشته باشید.

آیا لیزر موهای زائد به اندام‌های داخلی بدن آسیب می‌رساند؟

دستگاه‌های لیزر تا حد نفوذ به بدن قوی نبوده و نمی‌توانند به اندام‌های داخلی بدن آسیب برسانند. اشعه‌های لیزری که در این دستگاه ها وجود دارند، تنها می‌توانند به ۴ میلی متر زیر پوست نفوذ کرده و موهای زائد را بین ببرند و مانع از رشد دوباره‌ی آن‌ها شوند.

لیزر بسیار دردناک است!

با پشرفت تکنولوژی‌های مربوط به دستگاه‌های لیزر، دیگر باید گفت لیزر درمانی برای رفع موهای زائد به یک روش بدون درد تبدیل شده است. دستگاه‌های قدیمی‌تر و یا ارزان‌تر که مجهز به خنک کننده نیستند و بسیاری از مراکز لیزر برای کاهش هزینه‌های خرید دستگاه‌های جدید از آن‌ها استفاده می‌کنند درد و سوزش را در ناحیه‌ی لیزر شده به وجود می‌آورند، البته در این روش‌ها نیز با استفاده از کمپرس یخ و یا کرم‌های بی حسی می‌توان تا حد زیادی درد آن را کاهش داد.

آیا لیزر روی موهای ضخیم جواب نمی‌دهد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند در لیزر قرار است موها از ته کشیده شوند و هر چه مویی ضخیم‌تر باشد از بین بردن آن سخت‌تر است. باید بگوییم روش لیزر موهای زائد به نحوی است که هر چقدر موهای شما ضخیم‌تر باشد از درمان خود بیشترین نتیجه را خواهید گرفت و این روش روی موهای کرکی رنگ روشن، جواب نخواهد داد.

باورها و اشتباهات رایج در مورد " لیزر موهای زائد"

آیا لیزر موهای زائد روی پوست تیره اثر دارد؟

درست است که لیزر روی پوست‌های روشن با موهای تیره و ضخیم  بهتر عمل می‌کند اما بهتر است بدانید برای تمام پوست‌ها با هر رنگی می‌توان از روش لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرد. طول موج دستگاه و تعداد جلسات آن با توجه به نوع رنگ پوست و موی شما توسط پزشک مربوطه تنظیم می‌شود و برای تمام پوست‌ها می‌توان از آن بهره برد.

آیا لیزر موجب سوختگی در پوست خواهد شد؟

برخی از افراد به علت مراجعه به مراکز نامعتبر و انجام لیزر توسط افرادی که کار با دستگاه لیزر را بلد نیستند، این تجربه‌ی بد را داشته‌اند و موجب شده تا از لیزر دوری کنند. باید بگوییم شما برای داشتن لیزر خوب و ایمن بهتر است به مراکز معتبر که زیر نظر متخصصین پوست، کار لیزر انجام می‌دهند مراجعه کنید تا کمتر دچار مشکلات پوستی شوید.

لیزر موهای زائد زیر بغل و غدد لنفاوی

بیشتر افراد هنگام مراجعه برای رفع موهای زائد قسمت زیر بغل این سوال رایج را می‌پرسند که آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است و باعث صدمه دیدن غدد لنفاوی می‌شود؟ در واقع باید بگوییم عمق نفوذ لیزر در حد فولیکول‌های موی شما می‌باشد و هیچگاه به ساختارهای زیرین از جمله غدد لنفاوی نمی‌رسد. از دید پزشکان، لیزر موهای زائد جزو ایمن‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود.

 

لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد یک روش جدید و تازه رونق یافته است از این رو بسیاری از افراد به علت داشتن اطلاعات کم در این مورد، شایعات غلط را باور می‌کنند. این در حالی است که شما می‌توانید برای گرفتن پاسخ سوالات خود با مشاوره‌ی رایگان مراکز معتبر لیزر درمانی تماس حاصل کرده و از نگرانی‌های بی‌جا دوری کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید