کاشت مو برای زنان چگونه انجام می شود؟

موضوع : زیبایی مویکشنبه 22 خرداد 1401

امروزه زنان به دلایل مختلفی مانند مشکلات هورمونی، استرس، یائسگی، آب و هوا و… دچار ریزش موی شدید هستند. برای این مشکل راه‌های درمانی زیادی وجود دارد که کاشت مو یکی از آنهاست. این روش یکی از شایع‌ترین جراحی‌های زیبایی در آقایان است با این حال برای بانوان نیز انجام می‌شود. اما کاشت مو برای زنان چگونه انجام می‌شود؟ آیا این روش برای بانوان نیز ممکن است؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.

آیا زنان می توانند کاشت مو انجام دهند؟

کاشت مو یکی از راهکارها و گزینه‌هایی است که زمانی که افراد فارغ از جنسیت دچار آن می‌شوند، می‌توان پیشنهاد کرد. کاشت مو برای زنان نیز انجام می‌شود و نتایج به دست‌آمده از آن رضایت بخش می‌باشد. انتخاب پزشک متخصص در زمینه کاشت مو می‌تواند موفقیت انجام این روش را نیز تضمین کند. همچنین معاینات قبل از انجام کاشت مو، در هزینه‌های آن نیز تاثیرگذار بوده و شما می‌توانید با آسودگی خاطر و بدون استرس پیوند موهای خود را انجام دهید.

از علل ریزش مو در زنان که باعث می‌شود زنان نیز کاشت مو انجام دهند، می‌توان به مواردی چون کم‌خونی، یائسگی، تغییرات هورمونی، عوارض پس از مصرف دارو، کاهش وزن ناگهانی، بیماری تخمدان پلی کیستیک و مشکلات تیروئید اشاره کرد.

از کاندیدهای خانم برای انجام کاشت مو می‌توان به بانوانی که به دلایلی مانند ریزش قسمتی از موی سر پس از عمل جراحی، سوختگی، آسیب دیدگی، جراحت‌های ناشی از تصادف و همچنین بانوانی که ریزش موی آنها به صورت حاشیه‌ای می‌باشد، اشاره کرد. به عبارتی دیگر بانوانی که به دلایل ذکر شده دچار ریزش مو شده‌اند، مناسب‌ترین کاندیدا برای کاشت مو می‌باشند.

کاشت مو برای زنان

کاشت مو برای زنان

کاشت مو در اصل نوعی عمل جراحی به شکل پیوند برای افرادیست که دچار ریزش مو هستند، می‌باشد. بسیاری از بانوانی که دارای الگو ریزش موی منتشر هستند، داوطلبان خوبی برای پیوند مو نیستند. زیرا این افراد دارای ذخایر مو در بخش پشت سر یا سایر نقاظ بدن نیستند. اما با این حال طبق مواردی که در فوق نیز ذکر شد، برخی از بانوان مناسب‌ترین کاندیدا برای کاشت مو هستند به عنوان مثال:

  • بانوانی با الگوی ریزش مو مردانه: یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در بانوان است که موهای جلو، بالا و فرق سر دچار ریزش شده و موهای کناره‌های سر باقی می‌ماند.
  • خط رشد مو بالاتر از حد معمول: این حالت موجب می‌شود زنانگی چهره افراد کمتر شود. بنابراین پیوند مو برای این مشکل می‌تواند یک انتخاب عالی برای این افراد باشد.
  • ریزش مو یا طاسی ناشی از زخم: معمولا موی سر در جای زخم‌ها، شکستگی‌ها و یا جراحی‌ها دیگر رشد نمی‌کند. کاشت مو می‌تواند این زخم را پوشانده و غیرقابل روئیت کند.
  • ایجاد خط رویش مو زنانه برای افراد تراجنسیتی: کاشت مو به عنوان مهم‌ترین مرحله تبدیل جنسیت مرد به زن (MTF) برای ایجاد ویژگی‌های زنانه، در نظر گرفته می‌شود.
  • ریزش مو کششی: این ریزش مو به دلیل کشش بیش از حد موها برای فرم دادن و بافتن مو، دم اسبی‌های محکم و… ایجاد می‌شود. کاشت مو می‌تواند موهای از دست رفته در این مناطق را بازگرداند.
  • تریکوتیلومانیا: نوعی بیماری است که فرد تمایل به کندن موهای سر، ابرو و یا سایر نقاط بدن دارد. علائم آن شامل کندن ناخودآگاه موها و به‌وجود آمدن تکه های بدون مو در سر است. این بیماران باید روان‌درمانی شوند.

کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

قبل از کاشت مو، بیماران زن باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شوند تا مشخص شود ریزش مو به دلیل بیماری‌های خاص نیست. پزشک متخصص یک ارزیابی میکروسکپی برای تعیین محل ریزش مو و درصد نازک و کم پشت شدن موها انجام می‌دهد. زنانی که دچار ریزش مو و کم پشتی مو بصورت منتشر شده‌اند، واجد شرایط برای کاشت مو نیستند.

کاشت مو در زنان مشابه آقایان انجام می‌شود. پزشک تصمیم می‌گیرد کدامیک از روش‌های کاشت مو نتیجه بهتری برای بیمار حاصل خواهد کرد. به صورت کلی 2 روش برای کاشت مو وجود دارد:

  • کاشت مو به روش FIT یا استخراج واحد فولیکولی
  • کاشت مو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

گاهی مواقع ریزش موی زنانه با طاسی مردانه متفاوت است. زنان موهای مستحکمی در ناحیه بانک مو (کناره‌ها و پشت سر) ندارند. در حقیقت زنان مستعد ریزش مو در تمام نقاط پوست سر هستند و این موضوع آنها را به کاندیدی نامناسب برای پیوند مو تبدیل می‌کند به این دلیل که ممکن است موهای پیوند زده شده در برخی نقاط کنده شوند.

با در نظر گرفتن این موارد برای هر زنی که دچار ریزش مو است، کاشت مو سودمند نبوده و تنها برای برخی از موارد کارآمد است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انجام کاشت مو، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا وسعت ناحیه دچار ریزش، مشخص شود.

کاشت مو در زنان چگونه انجام می شود؟

مزایا و معایب کاشت مو برای زنان

برای آنکه نتایج خوبی از عمل کاشت مو برای زنان بگیرید، باید اندکی حوصله به خرج دهید. از نظر تراکم و ثابت بودن، موهای کاشته شده معمولا شرایط مناسبی ندارند. این مورد کاملا طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی برای انجام عمل پیوند مو نیست. یک تا شش روز پس از انجام کاشت مو، بیماران ممکن است عوراضی را تجربه کنند از جمله تورم خفیف در ناحیه پیشانی، قرمز شدن محل کاشت مو و… که البته این موارد کاملا طبیعی بوده و پس از گذشت مدتی از بین خواهد رفت.

نتیجه کاشت مو پس از گذشت 8 الی 12 ماه قابل روئیت خواهد بود. در صورتیکه نکات گفته شده توسط پزشک را رعایت کنید، باید شاهد نتیجه خوبی باشید. به عبارتی دیگر، موفقیت کاشت مو در زنان تا حدود زیادی به مراقبت‌های پس از کاشت مو مرتبط است.

هزینه کاشت مو در زنان

هزینه‌های کاشت مو در زنان تا حدود زیادی به وضعیت و شرایط فرد بستگی دارد. در ابتدا باید مشخص شود فرد بیمار در انجام کاشت مو طبیعی به چه تعداد تار مو و چند جلسه درمان نیاز دارد. این موارد برای فرد مشخص می‌کند که هزینه کاشت مو برای او چه مقدار خواهد بود.

از سایر مواردیکه در هزینه کاشت مو تاثیرگذارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌های خود کلینیک
  • تجهیزات و امکانات مورد استفاده برای کاشت مو
  • روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده برای کاشت مو
  • تعداد پیاز مو های استخراج شده
  • وسعت ناحیه درمان

سخن پایانی

با جمع بندی نکات بالا، پیشنهاد می‌کنیم برای کاشت مو در تبریز به کلینیک ایرانمهر مراجعه کنید. خدمات بی نظیر این مرکز، هرگز شما را نا‌امید نخواهند کرد. کلینیک ایرانمهر با استفاده از روش‌های نوین و ارائه‌ آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه برخوردار می‌باشد. صاحبان این مرکز یک هدف را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید