زمان ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

موضوع : پوست و زیباییچهارشنبه 15 دی 1400

از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر، یکی از روش‌های تقریباً دائمی رفع موهای زائد می‌باشد. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه‌های لیزر، افراد انتظار دارند که پس از مدت زمان کوتاهی شاهد ریزش موها بعد از لیزر باشند. اما ریزش موها نیز طی فرآیندی خاص، و در طی مدت زمان مشخصی انجام می‌شود که آن نیز به عوامل مختلفی از جمله نوع دستگاه، تعداد جلسات، نوع پوست فرد و … بستگی دارد.

با اینکه دستگاه‌های لیزر امروزی بسیار پیشرفته و به روز هستند، اما در برخی مواقع ممکن است با پوست شما سازگار نبوده و نتایج موفقی نداشته باشند. پس اگر لیزر روی موهای زائد شما اثر گذار نبود، حتماً دستگاه و یا کلینیک خود را تغییر دهید.

از چه زمانی ریزش موها بعد از لیزر شروع می شود؟

اینکه پس از اولین جلسه و روز اول موهای زائد شروع به ریزش کنند، تفکری غلط در مورد لیزر بوده و تنها منجر به ایجاد احساس ناخوشایند در شما خواهد شد. بهترین روش این است که قبل از انجام لیزر، اطلاعات کاملی در مورد لیزر موهای زائد، نوع دستگاه، چرخه ریزش و رویش موها، نحوه تاثیر لیزر بر روی موها و … به دست آورید. ریزش موها بعد از لیزر معمولاً از پس از اولین جلسه شروع می‌شود. بعد از حدوداً سه هفته که اولین جلسه لیزر را گذراندید، موهای زائد شروع به ریزش سکه‌ای می‌کنند. البته این مدت زمان همواره و در تمامی افراد ثابت نبوده و متناسب با پوست افراد و نوع موهای زائد، متغیر می‌باشد.

از جلسه‌ی دوم به بعد موها به صورت دوره‌ای، شروع به ریزش می‌کنند اما توجه داشته باشید که رشد کلی موها به صورت دوره‌ای بوده و ممکن است در هنگام لیزر برخی از موهای زائد در دوره خواب باشند. به همین دلیل نیز تا وقتی که نوبت به جلسه بعدی لیزر می‌رسد، موهای جدید رشد می‌کنند. اما نگران نباشید چرا که تا پایان جلسات لیزر، رشد موها چند چرخه‌ی خواب و رشد را تجربه کرده و تمامی موها با لیزر از بین خواهند رفت.

عوامل موثر در ریزش موهای زائد پس از لیزر

زمان ریزش موها بعد از لیزر و مقدار ریزش آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما قبل از بررسی این عوامل باید به این نکته توجه کنید که تاثیر گذاری لیزر موهای زائد در هر شخص متفاوت بوده و به دو عامل مهم از جمله رنگ پوست و نوع موهای زائد بستگی دارد. پس به هیچ عنوان نتایج خود را با نتیجه‌ی لیزر دیگران مقایسه نکنید. علاوه بر این دو عامل مهم، عوامل مختلفی نیز وجود دارند که تاثیر بسزایی در ریزش موهای زائد داشته و باید به آن‌ها توجه کنید. برخی از این عوامل عبارتند از:

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

اختلالات هورمونی

اختلالات هورمونی یکی از عواملی است که علاوه بر ریزش موها، بر روی نتیجه‌ی کلی لیزر و حتی تعداد جلسات آن نیز تاثیر گذار می‌باشد. به عنوان مثال خانم‌هایی که مشکل کیست دارند و یا هورمون مردانه یعنی تستسترون در آن‌ها زیاد است، از بقیه افراد کمی دیرتر و کمتر ریزش مو را تجربه خواهند کرد.

ناحیه مورد نظر

همانطور که می‌دانید شما می‌توانید بر روی تمامی قسمت‌های مختلف بدنتان که موهای زائد رشد کرده‌اند، لیزر انجام دهید. به همین دلیل نیز اینکه چه ناحیه‌ای از بدنتان را لیزر کرده‌اید، بر روی ریزش موها تاثیر دارد. به عنوان مثال موهای زائد مناطقی از بدن مانند بیکینی، دیرتر از سایر نقاط ریزش خواهند داشت.

ضخامت و رنگ موها

یکی از موضوعات مهم در لیزر موهای زائد این است که اشعه‌های لیزر باید توسط رنگدانه‌های تیره مو و فولیکول‌های آن جذب شوند. به همین دلیل نیز هر چقدر که موهای زائد ضخیم‌تر و تیره‌تر باشند، به همان میزان نیز اثر بخشی لیزر و در نهایت ریزش موها بیشتر خواهد شد. از طرفی در افرادی که پوست روشن با موهای تیره داشته باشند، ریزش موها بیشتر خواهد بود.

سن فرد

امروزه به دلیل اینکه افراد بیش از گذشته به سلامت بهداشت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند، در هر سنی برای رفع موهای زائد خود از دستگاه‌های لیزر استفاده می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از لیزر نیز محدود به سن خاصی بوده و برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نمی‌باشد. اگر فردی قبل از ۱۸ سالگی از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کند، علاوه بر این که موهای زائد ریزش نمی‌کنند، بلکه موجب افزایش موها نیز خواهند شد.

ریزش موها بعد از لیزر

نوع دستگاه لیزر

با اینکه تمامی دستگاه‌های لیزر عملکرد یکسانی دارند اما در حالت کلی اثر بخشی آن‌ها متفاوت می‌باشد. از بین تمامی دستگاه‌ها معمولاً دستگاه‌های لیزر الکساندرایت اثر بخشی زیادی داشته و افراد پس از جلسه اول شاهد ریزش موهای خود خواهند بود.

تعداد جلسات لیزر

برای گرفتن نتیجه‌ای خوب و ریزش کامل موها بعد از لیزر، باید در حدود ۶ الی ۸ جلسه لیزر انجام گیرد. اصولاً هر چقدر که تعداد جلسات درمان زیاد باشد، ریزش موها نیز بیشتر خواهد بود.

برای ریزش کامل موهای زائد بعد از لیزر چقدر زمان لازم است؟

برای اینکه موهای زائد به طور کامل ریزش را تجربه کنند، باید تمامی جلسات تعیین شده توسط پزشک را تمام کنید. در هر جلسه لیزر موهای زائد حدود ۱۵ درصد از موها ریخته و باید برای ریزش تمامی آن‌ها، حداقل ۸ جلسه را کامل کنید. علاوه بر آن اثر بخشی کلی نیز علاوه بر تعداد جلسات، به نوع موها و پوست فرد نیز بستگی دارد.

لیزر موهای زائد اثر بخشی ۱۰۰ درصدی نداشته و اغلب پزشکان متخصص بر این باورند که تنها ۹۰ درصد از موهای زائد دچار ریزش خواهند شد. علاوه بر آن باید پس از اتمام جلسات لیزر و با توجه به شرایط موجود، در محدوده‌های زمانی ۶ ماه و یا یک سال یک‌ بار نسبت به شارژ و تمدید آن اقدام کنید.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید